2017-11-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Har smått redan nu börjat fundera över Januari turnén och om det är några speciella jag hade velat se tas med där.

Ishak, Isak & Strandberg är de jag tänker på i spetsen. Beijmo är en annan jag gärna hade sett där samt Dahlberg. Men sen är det det där med centrala mittfältet, vi är i desperat behov av alternativ till VM där så hade gärna sett någon se fin ut i Januariturnén.

Några förslag?

Ser ingen poäng med att ta med spelare som inte kommer vara aktuella för A-landslaget, utan betoning får ligga på yngre spelare och inte nödvändigtvis de bästa.. Förslagsvis:

Målvakter:
Dahlberg
Linnér
Pettersson

Bubblare:
Jacob Rinne
Andreas Linde

Backar:
Sotiris Papagiannopoulos
Jacob Une Larsson
Jesper Nyholm
Franz Brorsson
Felix Beijmo
Eric Larsson
Viktor Lindkvist
Pierre Bengtsson

Bubblare:
Tom Pettersson
Linus Wahlqvist
Joel Andersson
Isak Ssewankambo
Adam Lundqvist
Dennis Widgren

Mittfältare:
Oscar Lewicki
Simon Tibbling
Erdal Rakip
Kristoffer Olsson
Ken Sema
David Moberg Karlsson
Kerim Mrabti
Mattias Svanberg

Bubblare:
Simon Olsson
Filip Dagerstål
Jonathan Levi
Jiloan Hamad
Jonathan Ring
Magnus Eriksson
Daleho Irandust
Denzis Kozica
Simon Lundevall

Anfallare:
Carlos Strandberg
Alexander Jeremejeff
Nahir Besara
Omar Eddahri

Bubblare:
Gustav Engvall
Kalle Holmberg
Citera
2017-11-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Varken Ishak eller Isak kommer inte spela i januariturnen. Januariturnen är spelare från Allsvenskan, norska och danska ligan.

Mv: Dahlberg, Pettersson, Dahlin
Backar: Eric Larsson, Beijmo, Une-Larsson, Brorsson, Rasmus Bengtsson, Sotte, Lindkvist, en vb till.
Mittfältare: Sema, Rakip, Lewicki, K. Olsson, Mrabti, en central till, Lundevall, Magnus Eriksson
Anfallare: Strandberg, Holmberg, Besara, en anfallare till (edit: Fan, tryck in Allsvenskans mest underskattade där. Jeremejeff).
För fan... har t.o.m blivit påmind om detta för inte längesen och endå glömde jag det igen. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av veklingen
Ser ingen poäng med att ta med spelare som inte kommer vara aktuella för A-landslaget, utan betoning får ligga på yngre spelare och inte nödvändigtvis de bästa.. Förslagsvis:

Målvakter:
Dahlberg
Linnér
Pettersson

Bubblare:
Jacob Rinne
Andreas Linde

Backar:
Sotiris Papagiannopoulos
Jacob Une Larsson
Jesper Nyholm
Franz Brorsson
Felix Beijmo
Eric Larsson
Viktor Lindkvist
Pierre Bengtsson

Bubblare:
Tom Pettersson
Linus Wahlqvist
Joel Andersson
Isak Ssewankambo
Adam Lundqvist
Dennis Widgren

Mittfältare:
Oscar Lewicki
Simon Tibbling
Erdal Rakip
Kristoffer Olsson
Ken Sema
David Moberg Karlsson
Kerim Mrabti
Mattias Svanberg

Bubblare:
Simon Olsson
Filip Dagerstål
Jonathan Levi
Jiloan Hamad
Jonathan Ring
Magnus Eriksson
Daleho Irandust
Denzis Kozica
Simon Lundevall

Anfallare:
Carlos Strandberg
Alexander Jeremejeff
Nahir Besara
Omar Eddahri

Bubblare:
Gustav Engvall
Kalle Holmberg

Ishak är inte direkt gammal och i otrolig form och har redan nu ögonen på sig av janne och gänget, så han är väl endå aktuell??? SPeciellt med den bristande anfallssituationen vi har.

Men nu var de icke folk fårn större ligor som kommer tas med som jag blev påmind av ovan så de är väl skitsamma.

MÅnga bra namn från er båda. Joel andersson är jävligt spännande med ja. Rakip & Mrabti i form med.

-------

Annat topic men Isak:

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2017/11/27/uppgifter-real-sociedad-intresserat-av-att-lana-isak/

Spännande om det ligger sanning i det. Hade vart ruggigt kul om han blev utlånad till en vettig klubb och fick lira. Perfekt timing med innan VM, då han kan slå sig in vid succé. Inget skitlag sociedad, att lånas till som nyfylld 18åring. Nyfiken på vad för andra lag som påstås ska va intresserade.
Senast redigerad av znorlax 2017-11-27 kl. 21:02.
Citera
2017-11-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veklingen

Målvakter:
Dahlberg
Linnér
Pettersson

Bubblare:
Jacob Rinne
Andreas Linde

Backar:
Sotiris Papagiannopoulos
Jacob Une Larsson
Jesper Nyholm
Franz Brorsson
Felix Beijmo
Eric Larsson
Viktor Lindkvist
Pierre Bengtsson

Bubblare:
Tom Pettersson
Linus Wahlqvist
Joel Andersson
Isak Ssewankambo
Adam Lundqvist
Dennis Widgren

Mittfältare:
Oscar Lewicki
Simon Tibbling
Erdal Rakip
Kristoffer Olsson
Ken Sema
David Moberg Karlsson
Kerim Mrabti
Mattias Svanberg

Bubblare:
Simon Olsson
Filip Dagerstål
Jonathan Levi
Jiloan Hamad
Jonathan Ring
Magnus Eriksson
Daleho Irandust
Denzis Kozica
Simon Lundevall

Anfallare:
Carlos Strandberg
Alexander Jeremejeff
Nahir Besara
Omar Eddahri

Bubblare:
Gustav Engvall
Kalle Holmberg

Jag håller inte med om att man ska prioritera yngre spelare just denna januariturnen. VM är runt hörnet, och då borde man prioritera de bästa spelarna.

Jag tycker att Dahlin, Rasmus Bengtsson, Mange Eriksson och Kalle Holmberg ska med. De två förstnämnda är två av Allsvenskans bästa på sina positioner. Dahlin är 31, vilket inte är särskilt gammalt för en målvakt. Han borde definitivt gå före Linnér, som inte har imponerat på mig i alla fall.

Rasmus Bengtsson har internationell rutin, och det kan komma att bli viktigt inför VM. Jesper Nyholm var vass under våren, men under hösten vet jag inte riktigt vad han gjorde för att förtjäna en landslagsplats.

Slutligen borde det inte vara en diskussion, de allsvenska skyttekungarna ska givetvis med. Gustav Engvall, som du förvisso har som bubblare, tillhör Bristol och får inte tas ut (dessutom var han ju iskall under hösten. Borde vara mil från en landslagstrupp.
Citera
2017-11-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag håller inte med om att man ska prioritera yngre spelare just denna januariturnen. VM är runt hörnet, och då borde man prioritera de bästa spelarna.

Jag tycker att Dahlin, Rasmus Bengtsson, Mange Eriksson och Kalle Holmberg ska med. De två förstnämnda är två av Allsvenskans bästa på sina positioner. Dahlin är 31, vilket inte är särskilt gammalt för en målvakt. Han borde definitivt gå före Linnér, som inte har imponerat på mig i alla fall.

Rasmus Bengtsson har internationell rutin, och det kan komma att bli viktigt inför VM. Jesper Nyholm var vass under våren, men under hösten vet jag inte riktigt vad han gjorde för att förtjäna en landslagsplats.

Slutligen borde det inte vara en diskussion, de allsvenska skyttekungarna ska givetvis med. Gustav Engvall, som du förvisso har som bubblare, tillhör Bristol och får inte tas ut (dessutom var han ju iskall under hösten. Borde vara mil från en landslagstrupp.

Möjligt att man skulle kunna plocka in några rutinerade spelare på ett par positioner (målvakt och mittback exempelvis). Tycker dock att alla tre jag nämnde har gjort väldigt bra säsonger, samtidigt som Johan Dahlin är 31 år, har en halv säsong med spel i ryggen och aldrig kommer ta plats i ett a-landslag. Skulle hellre slänga in t ex Andreas Linde som ändå är förstakeeper i Molde och har erfarenhet av OS-spel, på bekostnad av Linnér. Köper att Rasmus Bengtsson/kanske kan gå in istället för Nyholm, då konkurrensen är svagare på mittbackssidan än på målvakten. Tyckte att Nyholm var riktigt bra när jag såg honom i våras, men det är möjligt att han dippat sedan dess. Även om jag gillar Magne Erikssons inställning, så har han visat vid flera tillfällen att han inte klarar en högre nivå än Allsvenskan. Dessutom var 5 av hans mål i år på straff. Holmberg har mig veterligen inte imponerat i spelmässigt? Är övertygad om att många allsvenska anfallare hade gjort lika många mål om de haft den rollen i IFKN. Men visst, skulle inte bli besviken om han togs med istället för Eddhari.
Citera
2017-11-28, 21:09
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ishak är inte direkt gammal och i otrolig form och har redan nu ögonen på sig av janne och gänget, så han är väl endå aktuell??? SPeciellt med den bristande anfallssituationen vi har.

Men nu var de icke folk fårn större ligor som kommer tas med som jag blev påmind av ovan så de är väl skitsamma.

MÅnga bra namn från er båda. Joel andersson är jävligt spännande med ja. Rakip & Mrabti i form med.

-------

Annat topic men Isak:

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2017/11/27/uppgifter-real-sociedad-intresserat-av-att-lana-isak/

Spännande om det ligger sanning i det. Hade vart ruggigt kul om han blev utlånad till en vettig klubb och fick lira. Perfekt timing med innan VM, då han kan slå sig in vid succé. Inget skitlag sociedad, att lånas till som nyfylld 18åring. Nyfiken på vad för andra lag som påstås ska va intresserade.

Skulle vilja påstå att alla positioner just nu är ganska klara, förutom just anfallssidan. Är det någon som ligger väldigt pyrt till just nu är det nog Guidetti. 0 mål i Celta Vigo, knappt spelat något och har haft problem med skador. Han kommer att behöva ett klubbyte i januari, speltid och mål kommer att krävas för finns inte en chans att han petar Iago Aspas eller Gomez där uppe.

Ersättaren blir Ishak eller Isak, beroende på vem av dem som presterar mest. Som det ser ut just nu så ligger Ishak närmast till. Tror dock det kan bli rätt jämnt i slutändan om Isak får regelbundet med speltid och om han hittar målet några gånger förstås, i detta fall Real Sociedad.
Citera
2017-11-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Skulle vilja påstå att alla positioner just nu är ganska klara, förutom just anfallssidan. Är det någon som ligger väldigt pyrt till just nu är det nog Guidetti. 0 mål i Celta Vigo, knappt spelat något och har haft problem med skador. Han kommer att behöva ett klubbyte i januari, speltid och mål kommer att krävas för finns inte en chans att han petar Iago Aspas eller Gomez där uppe.

Ersättaren blir Ishak eller Isak, beroende på vem av dem som presterar mest. Som det ser ut just nu så ligger Ishak närmast till. Tror dock det kan bli rätt jämnt i slutändan om Isak får regelbundet med speltid och om han hittar målet några gånger förstås, i detta fall Real Sociedad.

Ishak är nog vår mest intressanta anfallare nu. Forsberg gick från Bundesliga 2 till världsklass så nog är Bundesliga 2 värt någonting. Hoppas Ishak kan bli en 10+ mål per säsong spelare i Bundesliga 1 eller kanske i Italien om 1-2 år.
Har vi två sådana spelare (Isak) så har vi ett ganska bra anfall om än långt ifrån världsklass.
Citera
2017-11-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Ishak är nog vår mest intressanta anfallare nu. Forsberg gick från Bundesliga 2 till världsklass så nog är Bundesliga 2 värt någonting. Hoppas Ishak kan bli en 10+ mål per säsong spelare i Bundesliga 1 eller kanske i Italien om 1-2 år.
Har vi två sådana spelare (Isak) så har vi ett ganska bra anfall om än långt ifrån världsklass.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ishak-mojlig-vm-joker---scoutades-av-andersson-i-tyskland/?utm_source=fotbollskanalen_fb

Verkar som Janne är medveten om detta. Kul att han tog sig tid och drog dit på platts, och att Ishak var grym den matchen med. Nu hänger nog Guidetti lösare och lösare.

Svårt att ignorera 11mål och 4 assist på 15 matcher. Sedan mål i cuppen på det.
Senast redigerad av znorlax 2017-11-29 kl. 17:36.
Citera
2017-11-29, 21:30
Medlem
Instämmer i att det blir Guidetti som hänger löst, och han har bara sig själv att skylla tyvärr. Hade han svalt stoltheten och gjort en omstart i en mindre liga (grekiska, holländska etc) så är jag övertygad om att han hade levererat i samma utsträckning som Ishak och IKT. Men jag tror att det är City-komplexet som spökar fortfarande, att han minsann ska spela på en högre nivå eftersom han en gång tränade tillsammans med David Silva och Sergio Aguero.

Jag sitter och hoppas på den andre Isak, den yngre och mer formidable, och att denne ska hitta en rimlig låneklubb. Svenska anfallare spelar idag i andraligor, i saudi eller får sparsamt med speltid så det borde inte krävas någon jätteklubb för Isak. Holland eller 2. Bundesliga allra helst, och han har som bekant kapaciteten att leverera på den nivån tämligen omgående och således kan han bli en värdig kandidat.
Citera
2017-11-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Instämmer i att det blir Guidetti som hänger löst, och han har bara sig själv att skylla tyvärr. Hade han svalt stoltheten och gjort en omstart i en mindre liga (grekiska, holländska etc) så är jag övertygad om att han hade levererat i samma utsträckning som Ishak och IKT. Men jag tror att det är City-komplexet som spökar fortfarande, att han minsann ska spela på en högre nivå eftersom han en gång tränade tillsammans med David Silva och Sergio Aguero.

Jag sitter och hoppas på den andre Isak, den yngre och mer formidable, och att denne ska hitta en rimlig låneklubb. Svenska anfallare spelar idag i andraligor, i saudi eller får sparsamt med speltid så det borde inte krävas någon jätteklubb för Isak. Holland eller 2. Bundesliga allra helst, och han har som bekant kapaciteten att leverera på den nivån tämligen omgående och således kan han bli en värdig kandidat.

Håller med. Många säger Holland/Belgien snabbt men jag gillar även topplagen i Danmark, 2e bundesliga eller i Schweiz som bra mellansteg/utlån. Nu tror jag inte BVB lånar ut isak till danmark eller 2e men vi får se vad som händer!
Citera
2017-11-29, 22:46
Medlem
Citat:
Håller med. Många säger Holland/Belgien snabbt men jag gillar även topplagen i Danmark, 2e bundesliga eller i Schweiz som bra mellansteg/utlån. Nu tror jag inte BVB lånar ut isak till danmark eller 2e men vi får se vad som händer!
Inte jag heller, men det är i princip den nivån som krävs för att Isak ska på allvar finnas med i diskussionerna om att konkurrera om en plats i VM-truppen. Och det är tämligen lågt ställd ribba.
Citera
2017-11-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Inte jag heller, men det är i princip den nivån som krävs för att Isak ska på allvar finnas med i diskussionerna om att konkurrera om en plats i VM-truppen. Och det är tämligen lågt ställd ribba.

Får isak speltid i ett dugligt lag som kan föra lite matcher i sin liga, så tror jag han kommer blomma till rejält då hans styrkor ligger i tekniken och hur smart han är. Han absorberar av erfarenhet bra så man får hoppas en optimal vår ligger framför oss nu för både honom och Ishak.
Citera
2017-11-30, 13:40
Medlem
I dagsläget tycker jag det är självklart att ta med Ishak istället för Guidetti. Guidetti har väl för övrigt aldrig riktigt uträttat något i landslaget? Verkar ju dessutom vara totalt under isen i Celta. Fortsätter han våren på samma sätt ska han inte med till VM. Hade sagt samma om Toivonen men han har ju faktiskt presterat i landslaget när han fått chansen.

Även Kiese Thelin anser jag stå över Guidetti i nuläget. Verkar ha kommit igång i Belgien och har 8mål/3assist på 13 spelade matcher.

Inte helt kört på anfallsfronten, kul att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in