Citat:
Ursprungligen postat av
veklingen
Ser ingen poäng med att ta med spelare som inte kommer vara aktuella för A-landslaget, utan betoning får ligga på yngre spelare och inte nödvändigtvis de bästa.. Förslagsvis:
Målvakter:
Dahlberg
Linnér
Pettersson
Bubblare:
Jacob Rinne
Andreas Linde
Backar:
Sotiris Papagiannopoulos
Jacob Une Larsson
Jesper Nyholm
Franz Brorsson
Felix Beijmo
Eric Larsson
Viktor Lindkvist
Pierre Bengtsson
Bubblare:
Tom Pettersson
Linus Wahlqvist
Joel Andersson
Isak Ssewankambo
Adam Lundqvist
Dennis Widgren
Mittfältare:
Oscar Lewicki
Simon Tibbling
Erdal Rakip
Kristoffer Olsson
Ken Sema
David Moberg Karlsson
Kerim Mrabti
Mattias Svanberg
Bubblare:
Simon Olsson
Filip Dagerstål
Jonathan Levi
Jiloan Hamad
Jonathan Ring
Magnus Eriksson
Daleho Irandust
Denzis Kozica
Simon Lundevall
Anfallare:
Carlos Strandberg
Alexander Jeremejeff
Nahir Besara
Omar Eddahri
Bubblare:
Gustav Engvall
Kalle Holmberg
Jag håller inte med om att man ska prioritera yngre spelare just denna januariturnen. VM är runt hörnet, och då borde man prioritera de bästa spelarna.
Jag tycker att Dahlin, Rasmus Bengtsson, Mange Eriksson och Kalle Holmberg ska med. De två förstnämnda är två av Allsvenskans bästa på sina positioner. Dahlin är 31, vilket inte är särskilt gammalt för en målvakt. Han borde definitivt gå före Linnér, som inte har imponerat på mig i alla fall.
Rasmus Bengtsson har internationell rutin, och det kan komma att bli viktigt inför VM. Jesper Nyholm var vass under våren, men under hösten vet jag inte riktigt vad han gjorde för att förtjäna en landslagsplats.
Slutligen borde det inte vara en diskussion, de allsvenska skyttekungarna ska givetvis med. Gustav Engvall, som du förvisso har som bubblare, tillhör Bristol och får inte tas ut (dessutom var han ju iskall under hösten. Borde vara mil från en landslagstrupp.