2017-11-23, 17:06
Medlem
Gillar Wernbloom och ser han gärna i VM-truppen, men inte som anfallare. Skälet till att en comeback plötsligt känns angelägen är för mig det tunna innermittfältet. I dagsläget har vi en spelare från ett bottenlag i Championship, en som ständigt är skadad och en oerfaren 29-åring från MLS som slåss om startplatserna. Johansson lär inte bli spelklar i tid. Hiljemark och Fransson verkar ha stannat i utvecklingen. Även om Wernbloom spelade anfallare för tio år sedan så har han byggt sin karriär som defensiv mittfältare.

Om Janne precis innan VM ska peta någon av anfallsspelarna som figurerat i kvalet genom att ta in en pensionerad spelare så tror jag inte att han vågar göra detta med skälet att han plötsligt vill påbörja ett experiment med Pontus Wernbloom i anfallet. Det skulle vara en fet diss mot hans spelare, och kunnat skada harmonin och relationer till resten av truppen. Hans rykte och anseende skulle lida oerhört, om inte Wernbloom gör dundersuccé. Vi skulle förmodligen i all oändlighet fått höra om när Janne Andersson tog ut Wernbloom som anfallare istället för att övertala Zlatan till comeback (oavsett sanning i det påståendet).
Citera
2017-11-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Gillar Wernbloom och ser han gärna i VM-truppen, men inte som anfallare. Skälet till att en comeback plötsligt känns angelägen är för mig det tunna innermittfältet. I dagsläget har vi en spelare från ett bottenlag i Championship, en som ständigt är skadad och en oerfaren 29-åring från MLS som slåss om startplatserna. Johansson lär inte bli spelklar i tid. Hiljemark och Fransson verkar ha stannat i utvecklingen. Även om Wernbloom spelade anfallare för tio år sedan så har han byggt sin karriär som defensiv mittfältare.

Om Janne precis innan VM ska peta någon av anfallsspelarna som figurerat i kvalet genom att ta in en pensionerad spelare så tror jag inte att han vågar göra detta med skälet att han plötsligt vill påbörja ett experiment med Pontus Wernbloom i anfallet. Det skulle vara en fet diss mot hans spelare, och kunnat skada harmonin och relationer till resten av truppen. Hans rykte och anseende skulle lida oerhört, om inte Wernbloom gör dundersuccé. Vi skulle förmodligen i all oändlighet fått höra om när Janne Andersson tog ut Wernbloom som anfallare istället för att övertala Zlatan till comeback (oavsett sanning i det påståendet).

Själv hade jag gärna sett Wernbloom och/eller Zlatan som inhoppande targetplayer när vi ligger under, tycker inte Wernbloom erbjuder särskilt mycket jämfört med andra spelare på mittfältet då han är lite långsam och därför drar på sig onödiga kort så därför vill jag inte se honom som mittfältare.
Men som targetplayer hade han varit suverän att lägga våra långbollar på, hellre honom än Thelin som är helt värdelös offensivt trots att han är en lång anfallare.
Citera
2017-11-24, 22:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur är det med Ken Sema håller han tycker ni för att vara ett alternativ i VM truppen?
Citera
2017-11-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Nu har jag inte dunderkoll på Wernbloom i ryska ligan. Men som jag fattat det har han ändå utvecklats en hel de de senaste åren spelmässigt. Faktumet att han dessutom börjat dundrat in mål i den mer offensiva positionen han nu har fått i sitt klubblag, tyder ju ändå att han besitter en del kvalitéer. Dessutom tror jag vi kommer behöva ha spelare som är fullkomligt respektlösa mot storlagen vi kommer att möta. Det kommer vara en jävla massa nya svenska unga spelare som nu går in i ett VM utan mästerskapserfarenhet. Risken är att de kan bli riktigt skakigt i de första matcherna.

Han har gjort två ligamål för CSKA i år och ett förra säsongen. Noll mål i CL. Jag vet inte hur det kan kallas "börjat dundra in mål"
Citera
2017-11-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hur är det med Ken Sema håller han tycker ni för att vara ett alternativ i VM truppen?
Ja, i dagsläget kan han nog det. Men han får vårsäsongen på sig att visa framfötterna ytterligare, och kanske ta ännu ett kliv. Kan han bibehålla den här utvecklingskurvan är han ganska snart bofast truppmedlem. Men som sagt så blir våren avgörande.
Citera
2017-11-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ja, i dagsläget kan han nog det. Men han får vårsäsongen på sig att visa framfötterna ytterligare, och kanske ta ännu ett kliv. Kan han bibehålla den här utvecklingskurvan är han ganska snart bofast truppmedlem. Men som sagt så blir våren avgörande.

Precis. Han är otroligt bra senaste månaderna mot många bra motståndare dessutom. Fortsätter han så tror jag Durmaz rycker helt för jag ser både Sema/Claesson som bättre alternativ än honom.
Citera
2017-11-25, 03:01
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Han har gjort två ligamål för CSKA i år och ett förra säsongen. Noll mål i CL. Jag vet inte hur det kan kallas "börjat dundra in mål"
Han har gjort tre mål de tre senaste veckorna. Du ljuger något fruktansvärt.
Citera
2017-11-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Han har gjort tre mål de tre senaste veckorna. Du ljuger något fruktansvärt.

Vilka matcher? Skriv vilka nu då.
Citera
2017-11-25, 11:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Vilka matcher? Skriv vilka nu då.
Nu var jag inte tillfrågad men var nyfiken på hur Wernbloom skött sig.
Två mål mot Khabarovsk 18/11 och ett mot Basel i CL 31/10.
https://www.transfermarkt.com/pontus-wernbloom/leistungsdaten/spieler/36688
Citera
2017-11-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu var jag inte tillfrågad men var nyfiken på hur Wernbloom skött sig.
Två mål mot Khabarovsk 18/11 och ett mot Basel i CL 31/10.
https://www.transfermarkt.com/pontus-wernbloom/leistungsdaten/spieler/36688

Då missade jag det mot Basel
Citera
2017-11-27, 17:34
Medlem
Har smått redan nu börjat fundera över Januari turnén och om det är några speciella jag hade velat se tas med där.

Ishak, Isak & Strandberg är de jag tänker på i spetsen. Beijmo är en annan jag gärna hade sett där samt Dahlberg. Men sen är det det där med centrala mittfältet, vi är i desperat behov av alternativ till VM där så hade gärna sett någon se fin ut i Januariturnén.

Några förslag?
Citera
2017-11-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Har smått redan nu börjat fundera över Januari turnén och om det är några speciella jag hade velat se tas med där.

Ishak, Isak & Strandberg är de jag tänker på i spetsen. Beijmo är en annan jag gärna hade sett där samt Dahlberg. Men sen är det det där med centrala mittfältet, vi är i desperat behov av alternativ till VM där så hade gärna sett någon se fin ut i Januariturnén.

Några förslag?

Varken Ishak eller Isak kommer inte spela i januariturnen. Januariturnen är spelare från Allsvenskan, norska och danska ligan.

Mv: Dahlberg, Pettersson, Dahlin
Backar: Eric Larsson, Beijmo, Une-Larsson, Brorsson, Rasmus Bengtsson, Sotte, Lindkvist, en vb till.
Mittfältare: Sema, Rakip, Lewicki, K. Olsson, Mrabti, en central till, Lundevall, Magnus Eriksson
Anfallare: Strandberg, Holmberg, Besara, en anfallare till (edit: Fan, tryck in Allsvenskans mest underskattade där. Jeremejeff).
Senast redigerad av J.G.R 2017-11-27 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in