Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 21:43
  #8449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Inlägg 8414 i denna tråden. Sen undrar jag vad dessa utbildare får ut av saken?
Får dom betalt i sitt onecoin guld eller? 😁
Utbildningspaketen säljs för riktiga pengar och de får provision i riktiga pengar. De är själva medvetna om att onecoinsen är värdelösa.
Citera
2017-11-23, 21:51
  #8450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Utbildningspaketen säljs för riktiga pengar och de får provision i riktiga pengar. De är själva medvetna om att onecoinsen är värdelösa.
Menar du att man inte ens kan handla företagets egna produkter i deras egen "valuta"?

Och det accepterar "investerarna" utan att blinka, och utan att inse att det är väldigt, väldigt konstigt?
Citera
2017-11-23, 22:32
  #8451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Menar du att man inte ens kan handla företagets egna produkter i deras egen "valuta"?

Och det accepterar "investerarna" utan att blinka, och utan att inse att det är väldigt, väldigt konstigt?
Ja det är nog inte de skarpaste kanoterna i hagen som investerar i det här.
Citera
2017-11-28, 07:41
  #8452
Medlem
I elfte timmen vaknar Portugal upp.

"Banco de Portugal warns that*OneLife Network Limited (Belize), OneCoin Limited*(Dubai) and*One Network Services Ltd*(Bulgaria), acting in their own name or through third parties, under the trading name “Onecoin” and “Onelife”, are not on this date and never were authorized – in Portuguese territory – to accept deposits or other repayable funds (nor to carry on any other financial activity subject to the supervision of Banco de Portugal).

As per Portugese law, only company’s authorized by Banco de Portugal are legally able to “accept deposits or other repayable funds” nationally.

This means OneCoin is and has been operating illegally in Portugal since inception."

http://behindmlm.com/companies/oneco...l-in-portugal/
Citera
2017-11-28, 11:40
  #8453
Medlem
Men det är lugnt, ONL säljer inte coins. De säljer utbildning och skänker bort coins.
Men det verkar vara slut på det:

https://youtu.be/5kzJUQb0-GQ?t=1199
Citera
2017-11-28, 13:24
  #8454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Men det är lugnt, ONL säljer inte coins. De säljer utbildning och skänker bort coins.
Men det verkar vara slut på det:

https://youtu.be/5kzJUQb0-GQ?t=1199

Den där videon är ju sjukt underhållande hur personen under flera minuter, flera gånger upprepar att alla klappmongon har betalat pengar för utbildning, vilket antagligen kommer försöka användas som bevis för att visa på att de inte brutit mot lagen.
__________________
Senast redigerad av BengtGbg 2017-11-28 kl. 13:29.
Citera
2017-11-28, 14:31
  #8455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGbg
Den där videon är ju sjukt underhållande hur personen under flera minuter, flera gånger upprepar att alla klappmongon har betalat pengar för utbildning, vilket antagligen kommer försöka användas som bevis för att visa på att de inte brutit mot lagen.
Precis. Ingen i företaget har någonsin krävt en enda krona i utbyte mot coins.
Det har däremot i princip alla IMAer gjort, så det är de som åker dit...
Undrar hur många i publiken som satt och tänkte på det under uppläxningen?
Citera
2017-11-30, 11:38
  #8456
Medlem
Hade de stackars onecoinarna i stället sattsat på bitcoin sedan starten av denna tråd så hade de 35-faldigat sin investering istället för att bli blåsta
Citera
2017-11-30, 20:58
  #8457
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Haha, detta blir bara bättre och bättre! Hur fan håller dessa utbildare sig för skratt egentligen?
Min farsa berättade om sin bekant som slängt in över 60 papp åt svindlarna! Han går tydligen fortfarande i tron om att han är miljonär och väntar på ett speciellt datum där han kan lösa ut coinsen igen. Varför man behöver vänta på ett speciellt datum för att växla sin valuta förstår jag ej.

En snubbe här inne hade ju sålt sin dator för coins, så dom går ändå att skicka till random folk?

Ser att du refererar till mig
Jag hade köpt en ny dator och en gammal bekant kontaktade mig (han hade köpt en dator av mig sedan tidigare).
Släppte datorn för ett "motsvarande" värde av vad jag tyckte jag skulle få.

Han har försökt MÅNGA ggr att få mig att lägga in faktiska pengar men uppenbart att det är en blåsning.
Kommer gå på snubben så får han så fint betala mig riktiga pengar för datorn
Citera
2017-12-05, 17:30
  #8458
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Men det är lugnt, ONL säljer inte coins. De säljer utbildning och skänker bort coins.
Men det verkar vara slut på det:

https://youtu.be/5kzJUQb0-GQ?t=1199

Wow, läskig människa!
Citera
2017-12-09, 02:29
  #8459
Medlem
Har följt detta ett tag och kan inte fatta hur onecoin fortfarande kan fortsätta sin "verksamhet"

Är dessutom medlem i svenska onecoin gruppen och ser allt skräp som skrivs där.

Senaste infon därifrån: https://imgur.com/a/iiBIy
Citera
2017-12-09, 19:56
  #8460
Medlem
Nice. någon "wink wink" borde höra av sig till skatteverket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback