Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 19:10
  #7249
Medlem
Stora nyheter för alla Coinare idag ...
OneCoin går om Ethereum...

"Onecoin To Be Listed On Coinmarketcap.com, Humbling Ethereum
cointelegraph.com"

https://cointelegraph.com/news/oneco...bling-ethereum
Citera
2017-04-01, 21:02
  #7250
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Stora nyheter för alla Coinare idag ...
OneCoin går om Ethereum...

"Onecoin To Be Listed On Coinmarketcap.com, Humbling Ethereum
cointelegraph.com"

https://cointelegraph.com/news/oneco...bling-ethereum

Äntligen blir Onecoin listat! Av bilden att döma har Ruja opererat rubbet utom de redan stora läpparna.
Citera
2017-04-01, 21:11
  #7251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Stora nyheter för alla Coinare idag ...
OneCoin går om Ethereum...

"Onecoin To Be Listed On Coinmarketcap.com, Humbling Ethereum
cointelegraph.com"

https://cointelegraph.com/news/oneco...bling-ethereum

Skapligt 1:a april skämt....
För er som tror på artikeln...

Fråga er hur ett mål kan ha pågått i 14 månader i USA utan att någon reagerat....

"Domaren" - lin maruel miranda är definitivt ingen domare heller (klicka på länken i artikeln)

Kul att de hur många klappmongon som går på detta
__________________
Senast redigerad av Pellets 2017-04-01 kl. 21:13.
Citera
2017-04-02, 20:01
  #7252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Skapligt 1:a april skämt....
För er som tror på artikeln...

Fråga er hur ett mål kan ha pågått i 14 månader i USA utan att någon reagerat....

"Domaren" - lin maruel miranda är definitivt ingen domare heller (klicka på länken i artikeln)

Kul att de hur många klappmongon som går på detta


Hahahaha - likaså jag vid första anblicken... Ett stort WTF...

Jag har nu regredierat till ett klappmongo som ni kallar det...Haha
Citera
2017-04-03, 00:10
  #7253
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Så gör duktiga pyramidspelare. In tidigt, många under sig, dra innan skiten träffar fläkten, leta en ny pyramidbluff som verkar lovande. Well done!

Vad är det för duktigt med det? De är ju bara självlärda kriminella som förtjänar fängelse, minst.
Citera
2017-04-03, 06:58
  #7254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aelskarn
Hahahaha - likaså jag vid första anblicken... Ett stort WTF...

Jag har nu regredierat till ett klappmongo som ni kallar det...Haha
En av de bättre Aprilskämten.Tydligen har många OC gått på detta enl. TimT som fått massor av kommentarer: "Vad vare vi sa.."
KM's har inte läst till sista raden eller tryckt på Rujalänken som häcklar Rujas alla plastikoperationer.Hennes mål?

"this is just a huge joke!"

http://esq.h-cdn.co/assets/cm/15/07/...2005-01-de.jpg

TimTayshunbehindmlm
Apr 3rd, 2017 at 8:30 am (Q)
Well, that OneCoin piece in CT was a lovely April Fools Joke which spread virally within many OC groups. I received tons of, “Ha! We told you so’s!” on FB and other social media

I have screen captures of several conversations within private groups, including a lengthy (and hilarious) one in the Onecoin Indonesia Private Telegram Group which I infiltrated, and also from Nigeria.

The fallout is causing reps to wonder Why the largest cryptocurrency Media Group in the world would make such a mockery – which should be obvious.

Jose Gordo, now one of the largest OneCULT Leaders in the sect is said to have “confirmed” the story yesterday to one of the Team Leaders beneath him – which just shoes how despicable these clowns are.
The beauty about the prank is the Catch-22 situation posed to OneCon/ OneLie Network about addressing it: They’re screwed if they don’t (more documented cover-up and deception) and they’re screwed if they do (why would one of the most read sites in crypto choose Onecoin as the butt of a joke in such a way). All-in-all absolutely brilliant!!

The let-down is slowly sinking in amongst victims. Hopefully it will cause them to finally demand that tough questions be answered and put the company on an increasingly molten hot-seat

That post-tech “white paper” was announced by former U-Fun scammer Joby Boughey 3 weeks ago now. Maybe someone’s dog ate it?
Citera
2017-04-03, 09:31
  #7255
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad är det för duktigt med det? De är ju bara självlärda kriminella som förtjänar fängelse, minst.

Hindrar väl inte att man kan vara duktig på att spela pyramidspel? De skikliga kommer undan med det gång på gång också.
De rutinerade har en handfull om inte fler pyramider bakom sig och fortsätter som om inget hänt.
Jag vill påstå dom är bra på det dom gör, förstår spelets dynamik, tajmar sina beslut rätt.
Precis som tjuvar kan vara duktiga också.
__________________
Senast redigerad av boored 2017-04-03 kl. 09:39.
Citera
2017-04-03, 23:16
  #7256
Medlem
MikeRs nya analyas av DealShaker.
Granskar bla de suspekta bilförsäljningarna..
Behindmlm
Just published, review of the Dealshaker platform: onecoinonelifefacts.blogspot.com/2017/04/dealshaker-facts-and-deal-reviews.html
Conclusions:
1. Related to the more than 3 million paying OneLife members, the 23,000 “Registered Businesses” and 8,500 visible deals (including a large number of nonsensical, terminated and sold out deals) are just a drop in the ocean.
2. By no means does the launch of the Dealshaker platform justify the recent OneCoin 25% price increase from 7.85 to 9.85 EUR. On the contrary, Dealshaker is nothing more than a last straw to give some value to the coins after the closure of the internal exchange.
3. A large majority of deals is offered by Chinese merchants.
Example:
– The > Products > Home Decor > Bedroom section alone contains about 1,100 deals, 90% of which are bedspreads from China.
4. Since the launch of the dealshaker.com platform on 16 February 2017 there has been a relatively large increase in the number of deals. Still the overall number of visible deals is only about 40% of the number of merchants.
5. A relatively large percentage of merchants are Individual businesses i.e. in most cases regular private persons who already were OneLife IMAs before the launch of the platform.
6. Deals with prices partly in euros can only be bought with money on the OneLife Cash Account. This severely limits the possibilities, because the only “regular” source of this money is from Bonuses based on the Global Compensation Plan.
7. There are a number of incredible car deals, fully or largely paid in OneCoins.
8. Many products are overpriced, because the merchant has to pay 25% “Advertising Fee” of the cash i.e. euro value of the deal. Moreover, at least 50% of the deal value must be paid in OneCoins, which cannot be sold because the internal exchange has been closed. Taxes and official product importers cannot be paid in OneCoins.
9. During the Coin Rush Event on 11 June 2016 in London the following goals were presented:
– 10 million users
– 1 million merchants
– in 2 years.
10 months are passed since then.
With (at the most) 8,000 active merchants it looks like the network is a little bit behind schedule

http://onecoinonelifefacts.blogspot....views.html?m=1
__________________
Senast redigerad av Cristall 2017-04-03 kl. 23:20.
Citera
2017-04-04, 12:57
  #7257
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
MikeRs nya analyas av DealShaker.

6. Deals with prices partly in euros can only be bought with money on the OneLife Cash Account. This severely limits the possibilities, because the only “regular” source of this money is from Bonuses based on the Global Compensation Plan.

Kan man inte ens betala med EURO direkt? Måste man vara klappmongo med "OneLife Cash Account" för att kunna handla?

"OneLife - where real Euro goes to die!"

Mata inte det kriminella packet! Våga vägra Onecoin!

***Jösses!****
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2017-04-04 kl. 12:59.
Citera
2017-04-04, 13:17
  #7258
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Hindrar väl inte att man kan vara duktig på att spela pyramidspel? De skikliga kommer undan med det gång på gång också.
De rutinerade har en handfull om inte fler pyramider bakom sig och fortsätter som om inget hänt.
Jag vill påstå dom är bra på det dom gör, förstår spelets dynamik, tajmar sina beslut rätt.
Precis som tjuvar kan vara duktiga också.

Jag vet inte skillnaden på etik och moral, men det säger ganska mycket om dig som människa när du tycker det är "duktigt" att lura av andra svagsinta människor (gemenligen kallade klappmongon här i tråden) deras ärligt förtjänade pengar.

Jag förstår att du tycker seriemördare, gruppvåldtäktsmän och Donald Trump är "duktiga" också.

Vi är också inte så några som tycker att just när ordet "duktig" kanske används i andra sammanhang blir det lite fel.
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2017-04-04 kl. 13:59.
Citera
2017-04-04, 19:13
  #7259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag vet inte skillnaden på etik och moral, men det säger ganska mycket om dig som människa när du tycker det är "duktigt" att lura av andra svagsinta människor (gemenligen kallade klappmongon här i tråden) deras ärligt förtjänade pengar.

Jag förstår att du tycker seriemördare, gruppvåldtäktsmän och Donald Trump är "duktiga" också.

Vi är också inte så några som tycker att just när ordet "duktig" kanske används i andra sammanhang blir det lite fel.

"duktig

som är bra i ett visst avseende (framgår av meningen); som har god förmåga inom ett visst område

Hon är en väldigt duktig matematiker.
Vad duktig du är som har gjort den alldeles själv!
Synonymer: bra, kompetent, skicklig
Besläktade ord: duktighet

"

De finns dem som är duktiga inom ämnen jag anser inte är jättebra.

För att slippa varning om trams lägger jag till att det är skönt att det tystnat ordentligt i tråden. Helt sjukt hur detta rullar vidare.
Citera
2017-04-05, 00:33
  #7260
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag vet inte skillnaden på etik och moral, men det säger ganska mycket om dig som människa när du tycker det är "duktigt" att lura av andra svagsinta människor (gemenligen kallade klappmongon här i tråden) deras ärligt förtjänade pengar.

Jag förstår att du tycker seriemördare, gruppvåldtäktsmän och Donald Trump är "duktiga" också.

Vi är också inte så några som tycker att just när ordet "duktig" kanske används i andra sammanhang blir det lite fel.
http://www.synonymer.se/?query=duktig
http://www.saob.se/artikel/?seek=duk...U_D2173_189558
Nja, inte alla. Givetvis är inte alla seriemördare lika duktiga på att stycka köttet. Somliga kan vara klåpare.
__________________
Senast redigerad av boored 2017-04-05 kl. 01:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback