2017-11-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Desto mer man läser utav dina utskrifter här på forumet, desto sorgligare inser man hur du är. Nu är det väl läge att skriva "Fake news" i sedvanlig bemärkelse. Din teori fallerar på alla plan. Ge Sampdoria ett fönster på 2 miljarder i utgifter och de skulle definitivt konkurrera om en CL plats. "futtiga 2 miljarder"

Två miljarder är futtigt i paritet till hur långt på efterkälken Milan är. Dessutom är pengar långt ifrån det enda som krävs.
Som lösryckt summa är dock 2 miljarder givetvis mycket pengar. Sampdoria hade likt Milan inte haft attraktionskraften att locka de bästa spelarna oavsett om de haft 2 miljarder att spendera det är därför Milan fick nöja sig med spelare på nivån av Kalinic, Borini, Musacchio och så vidare.
Citera
2017-11-27, 17:51
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Skrev i och för sig att man förväntat sig att de poängmässigt skulle vara närmare i kampen om CL-platserna. Oavsett spenderade pengar så anser jag att Milan knappast har en trupp för att garantera en CL-plats. Det krävs långt mer än futtiga ca 2 miljarder på nyförvärv för att närma sig det försprång andra klubbar har. Men värvningsstrategin kan man kritisera. Milan är inte i position att konkurrera om de bästa spelarna även om man lyckades med Bonucci. Istället för att satsa dyrt på medelmåttor som aldrig kommer duga om man åter vill bli ett storlag så borde man mer satsat mer på talang och haft ett projekt på 2-3 år att åter bli ett CL-lag.
2 miljarder är sjukt mycket pengar för ett lag i Seriea. Dessutom kom de sexa redan förra året, så avståndet var långt ifrån gigantiskt. Hur mycket har de andra lagen lagt på nyförvärv? Båda Roma och Lazio har nettosålt om jag minns rätt. Inter har mest behållt det de har. Napoli likaså. Det är inte real madrid, utd och PSG som Milan konkurrera med.
Citera
2017-11-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
2 miljarder är sjukt mycket pengar för ett lag i Seriea. Dessutom kom de sexa redan förra året, så avståndet var långt ifrån gigantiskt. Hur mycket har de andra lagen lagt på nyförvärv? Båda Roma och Lazio har nettosålt om jag minns rätt. Inter har mest behållt det de har. Napoli likaså. Det är inte real madrid, utd och PSG som Milan konkurrera med.

Pengar bygger inga lag.
Citera
2017-11-27, 19:54
Medlem
Om man ser på Juventus, Roma och Inter så har de alla satsat stort innan de nått framgångar. De satsade alla stora pengar innan de lyckats bygga ett topplag, och framgångarna kom inte direkt. Napoli och till viss del Lazio har lyckats med mindre investerade pengar över en längre tid.

Milan har satsat en sommar, det gäller nu att bygga ett lag och förstärka där det behövs. Om man har den ekonomiska uthålligheten så kommer det att belönas. inte minst för att man är Milan. Man har en tradition av satsade pengar och sportsliga framgångar. En klubb med traditioner.
Citera
2017-11-27, 20:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om man ser på Juventus, Roma och Inter så har de alla satsat stort innan de nått framgångar. De satsade alla stora pengar innan de lyckats bygga ett topplag, och framgångarna kom inte direkt. Napoli och till viss del Lazio har lyckats med mindre investerade pengar över en längre tid.

Milan har satsat en sommar, det gäller nu att bygga ett lag och förstärka där det behövs. Om man har den ekonomiska uthålligheten så kommer det att belönas. inte minst för att man är Milan. Man har en tradition av satsade pengar och sportsliga framgångar. En klubb med traditioner.
De stämmer inte riktigt. Milan började satsa för ett par säsonger sen med köp av Bertolacci, Romagnoli och Bacca för 3-400 miljoner kr per spelare.
Citera
2017-11-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
De stämmer inte riktigt. Milan började satsa för ett par säsonger sen med köp av Bertolacci, Romagnoli och Bacca för 3-400 miljoner kr per spelare.

Absolut, men av dem är endast Romagnoli kvar, och man fullföljde inte satsningen. Berlusconi hade inte den ekonomiska uthålligheten utan hoppades på snabb utväxling där några köp och egna talanger skulle ordna sportsliga framgångar. Men det krävs oftast fortsatta investeringar eftersom man ska bygga ett lag. En del spelare kommer inte att passa in. Det handlar om att relativt snabbt bygga ett lag då spelare och kanske tränare förändras. Det tar ett tag innan man har en pålitlig stomme som man sedan kan fortsätta bygga kring.

Jämför gärna hur lång tid det tog för Juventus att återvända, trots att man hade mästare som stomme.
Citera
2017-11-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Har varit lite frånvarande så ursäkta om frågan redan varit uppe. Men, hur högt håller ni Giampaolo?
Mitt inlägg från februari 2007, då Cellino ständigt sparkade tränare:
Citat:
Då var det dags för tränarbyten igen hos förlorande lag. Torinos Zaccheroni har fått sparken. Men mer spektakulärt är Cagliaris sparkande av Colomba och återinsättandet av Giampaolo. Därmed har Cagliari lyckats med sju tränarbyten på ett och ett halvt år (18 månader!). Jag vet inte om det är rekord, om inte så ger de sig nog inte förrän de slagit rekordet. Patetiskt är dagens ord på Sardinien. Även om jag personligen gillar Giampaolo.
Giampaolo kom tillbaka och lyckades med la Salvezza. Men inför nästa säsong så:
Citat:
Svårt att ersätta Suazo, Pepe, Esposito och Langella. Giampaolo har valt att satsa på Acquafresca (19 år) och Matri (22 år) som anfallare, medan Brianza och Fini förstärker med lite mer erfarenhet.

Blytunga förluster, men spelet har ju faktiskt inte varit lika bra som namnen antyder att det kunde ha varit. Jag litar på Giampaolo även om elaka tungor säger att han med generationsväxlingen redan förbereder sig för spel i Serie B efter nästa säsong.
...
Giampaolo fick lämna, Cagliari låg på i särklass sista plats efter halva säsongen. Men Cossu kom under januari och Ballardini ordnade en historisk Salvezza från ett hopplöst läge. Sedan kom Allegri till sommaren och byggde upp spelstilen med en trequartista som Cagliari fortfarande försöker spela. Dock utan den kvalitet som Allegri eller Cossu innebar.

Men det var Giampaolos start och jag tyckte redan då att han var duktig. Inte briljant som Allegri, men duktig. Sedan har han med medelmåttigt resultat tränat ett antal bottenlag i Serie A, var nere med Cremonese i LP innan han lyckades få Sampdoria till en mittenplacering. Men denna säsongen går det bättre.

Men enligt mig var det relativt väntat.
Citat:
Lönekostnad per klubb i Serie A:

Juventus 164 miljoner euro
Milan 117
Roma 91
Inter 82
Napoli 81
Lazio 62
Torino 45
Sampdoria 37
Fiorentina 35
Bologna 29
Sassuolo 29
Atalanta 27
Genoa 26
Udinese 21
Verona 22
Spal 21
Cagliari 21
Chievo 18
Benevento 15
Crotone 12

De stora förändringarna är Milan (upp från 80 milj euro till 117) och Inter (ner från 120 till 82). Intressant är också att Torino ökar (upp från 32 till 45) och att Fiorentina minskar (ner från 44 till 35).

De två med högre lönebudget som de just nu är före är de som ökade sin lönebudget mest, dvs Torino och Milan. Men Sampdoria är en klubb som just nu bör ligga på övre halvan av tabellen. Men Giampaolo gör det bra.
Citera
2017-11-27, 22:35
Medlem
Atalanta vinner och Benevento får vänta på sin första poäng i Serie A. De har farit nära många gånger, men de saknar den sista biten. OBS skriver detta innan matchen är slut.

Men jag väljer att hylla Crotone. De tog sig upp tillsammans med Cagliari, med den äran. Och har fortsatt att leverera spelmässigt och resultatmässigt med hjälp av organisation och stort hjärta. De har alltså sämre ekonomiska förutsättningar än Benevento, men kämpar till sig resultat.
Citat:
Lönekostnad per klubb i Serie A:

Juventus 164 miljoner euro
Milan 117
Roma 91
Inter 82
Napoli 81
Lazio 62
Torino 45
Sampdoria 37
Fiorentina 35
Bologna 29
Sassuolo 29
Atalanta 27
Genoa 26
Udinese 21
Verona 22
Spal 21
Cagliari 21
Chievo 18
Benevento 15
Crotone 12
...
Citera
2017-11-27, 22:58
Medlem
Citat:
Atalanta vinner och Benevento får vänta på sin första poäng i Serie A. De har farit nära många gånger, men de saknar den sista biten. OBS skriver detta innan matchen är slut.

Men jag väljer att hylla Crotone. De tog sig upp tillsammans med Cagliari, med den äran. Och har fortsatt att leverera spelmässigt och resultatmässigt med hjälp av organisation och stort hjärta. De har alltså sämre ekonomiska förutsättningar än Benevento, men kämpar till sig resultat.

På tal om Atalanta. De hade en svensk för några år sedan som spåddes en lysande framtid i Bergamo. Jag har glömt av namnet... Tidsepok 2010-framåt..
Citera
2017-11-28, 11:57
Medlem
Citat:
Giovinco gör 22:e oktober det avgörande målet inför ca 72.000 åskådare och tar Toronto vidare till semifinal även detta år:

https://www.youtube.com/watch?v=02gtV20091Y
Slängde som hastigast en blick på MLS och konstaterar att den första semifinalen borta mot Columbus slutade 0-0. Toronto hade inte ett enda avslut på mål. Giovinco var avstängd pga gula kort. Han kommer att vara med i returmötet imorgon…
Citera
2017-11-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
På tal om Atalanta. De hade en svensk för några år sedan som spåddes en lysande framtid i Bergamo. Jag har glömt av namnet... Tidsepok 2010-framåt..
Med hjälp av google inbillar jag mig att du kanske menar Joakim Olausson? Född januari 1995

https://sv.wikipedia.org/wiki/Joakim_Olausson

År Land Klubb Matcher (mål)
2011 Sverige Örgryte IS 2 (0)
2014 Italien Atalanta 1 (0)
2015 Sverige BK Häcken 1 (0)
2015 Sverige Örgryte IS 5 (0)
2016 Sverige Qviding FIF 7 (0)
2016 Italien Perugia Calcio 0 (0)
2017– Sverige Assyriska BK 4 (0)
Citera
2017-11-28, 13:52
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Mitt inlägg från februari 2007, då Cellino ständigt sparkade tränare:

Giampaolo kom tillbaka och lyckades med la Salvezza. Men inför nästa säsong så:

Giampaolo fick lämna, Cagliari låg på i särklass sista plats efter halva säsongen. Men Cossu kom under januari och Ballardini ordnade en historisk Salvezza från ett hopplöst läge. Sedan kom Allegri till sommaren och byggde upp spelstilen med en trequartista som Cagliari fortfarande försöker spela. Dock utan den kvalitet som Allegri eller Cossu innebar.

Men det var Giampaolos start och jag tyckte redan då att han var duktig. Inte briljant som Allegri, men duktig. Sedan har han med medelmåttigt resultat tränat ett antal bottenlag i Serie A, var nere med Cremonese i LP innan han lyckades få Sampdoria till en mittenplacering. Men denna säsongen går det bättre.

Men enligt mig var det relativt väntat.

De två med högre lönebudget som de just nu är före är de som ökade sin lönebudget mest, dvs Torino och Milan. Men Sampdoria är en klubb som just nu bör ligga på övre halvan av tabellen. Men Giampaolo gör det bra.

Sjuk nostalgi med Espositos kortare strumpor och Suazo med sin jävla speed.

Rörande Giampaolo, har gjort det bra nu i flera säsonger. Tog över Sarris Empoli och fortsatte på den gångna vägen med ännu bättre spel. Mycket av det Empoli var/är Sarri men lite beröm förtjänar han ändå. Mycket av Sarris idéer kring fotboll delas av den käre Giampaolo. Kortare avstånd mellan lagdel, och formationen 442 kvadrat.
En tydlig utveckling på spelare han tränar, alltifrån Zielinski, Paredes till Torreira, Schick, Skriniar, Linetty m.fl.

Får alltid sina offensiva spelare att göra mycket poäng, förra säsongen med Schick, Quagliarella, Muriel. Hittills med Quagliarella, Zapata.

Frågan är om han är tillräckligt bra för mitt Milan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in