Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Mitt inlägg från februari 2007, då Cellino ständigt sparkade tränare:
Giampaolo kom tillbaka och lyckades med la Salvezza. Men inför nästa säsong så:
Giampaolo fick lämna, Cagliari låg på i särklass sista plats efter halva säsongen. Men Cossu kom under januari och Ballardini ordnade en historisk Salvezza från ett hopplöst läge. Sedan kom Allegri till sommaren och byggde upp spelstilen med en trequartista som Cagliari fortfarande försöker spela. Dock utan den kvalitet som Allegri eller Cossu innebar.
Men det var Giampaolos start och jag tyckte redan då att han var duktig. Inte briljant som Allegri, men duktig. Sedan har han med medelmåttigt resultat tränat ett antal bottenlag i Serie A, var nere med Cremonese i LP innan han lyckades få Sampdoria till en mittenplacering. Men denna säsongen går det bättre.
Men enligt mig var det relativt väntat.
De två med högre lönebudget som de just nu är före är de som ökade sin lönebudget mest, dvs Torino och Milan. Men Sampdoria är en klubb som just nu bör ligga på övre halvan av tabellen. Men Giampaolo gör det bra.
Sjuk nostalgi med Espositos kortare strumpor och Suazo med sin jävla speed.
—
Rörande Giampaolo, har gjort det bra nu i flera säsonger. Tog över Sarris Empoli och fortsatte på den gångna vägen med ännu bättre spel. Mycket av det Empoli var/är Sarri men lite beröm förtjänar han ändå. Mycket av Sarris idéer kring fotboll delas av den käre Giampaolo. Kortare avstånd mellan lagdel, och formationen 442 kvadrat.
En tydlig utveckling på spelare han tränar, alltifrån Zielinski, Paredes till Torreira, Schick, Skriniar, Linetty m.fl.
Får alltid sina offensiva spelare att göra mycket poäng, förra säsongen med Schick, Quagliarella, Muriel. Hittills med Quagliarella, Zapata.
Frågan är om han är tillräckligt bra för mitt Milan.