2007-02-25, 17:19
Medlem
zachs avatar
Ang Totti så kan jag bara inte hålla med. Har följt honom sen han hade blöja och det han åstadkommer idag är skit gemfört med förr. Dock så slipper han undan mycket kritik i Romaleden för att han är just Totti, och media skonar honom då han som sagt gjort mål.
Men de geniala passningarna har minskat, lika med alla små tjusiga vrikningar från förr. Tidigare kunde han fan i mig ta ner en studsboll på näsan, nu har han det jobbigt med en sandsäck.
Och sen har vi alla onödiga avslut... Skjuter mest i Serie A, procentuellt flest går upp på läktaren. Frisparkar sprider han värre än R Carlos och straffar har han glömt hur han gör mål på. Dessutom så är fan humöret lika dåligt som för 5-6-7 år sedan.

Hårt omdöme ja visst, kanske vore betyget bättre om han huserade kring en mer traditionell "10-as" roll men jag tvivlar. Han slarvar för mycket nu, magin är på väg att försvinna. Tragiskt nog.

Och du vet mycket väl att just nämna lag egentligen inte skulle spelat i någon fin turnering. Om nu inte fusk vore fusk så skulle saken vara annorlunda men detta jävla om... De bästa, efter fuskarnas identifierats, spelar cuper, och den skaran gör inte bra ifrån sig även om man inte ska avskriva alla chanser än. Och Roma, Milan och Inter måste vi ju ändå klassa som rätt tunga lag, och endast Milan har en riktigt god chans att gå vidare till KVARTSFINAL. Slå gärna upp historieböckerna och peka på den säsong då de europeiska resultatet varit så förbannat svaga, samtidigt som ligan verkligen ansågs så bra som du vill ha det till.
Och OM nu inte spelet i cuperna avgör en ligas standard, vad gör det då?

Vid sidan av det så kan man knappast påstå att utvidgningen av Serie A gynnat kvaliten, allt som hänt är att två till "sämre" lag fått plats och det gör inte Inter till ett bättre lag. Det omvända hade kanske fått positiv effekt men fan inte fler lag.

Serie B... Går inte att hålla annat än med. Många bra lag vars standard få högsta ligor klarar sig utan. Ska bli intressat om, låt säga, två år då förhoppningsvis de flesta av dem spelat sig upp till finrummet.
Citera
2007-02-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ang Totti så kan jag bara inte hålla med. Har följt honom sen han hade blöja och det han åstadkommer idag är skit gemfört med förr. Dock så slipper han undan mycket kritik i Romaleden för att han är just Totti, och media skonar honom då han som sagt gjort mål.
Men de geniala passningarna har minskat, lika med alla små tjusiga vrikningar från förr. Tidigare kunde han fan i mig ta ner en studsboll på näsan, nu har han det jobbigt med en sandsäck.
Och sen har vi alla onödiga avslut... Skjuter mest i Serie A, procentuellt flest går upp på läktaren. Frisparkar sprider han värre än R Carlos och straffar har han glömt hur han gör mål på. Dessutom så är fan humöret lika dåligt som för 5-6-7 år sedan.

Hårt omdöme ja visst, kanske vore betyget bättre om han huserade kring en mer traditionell "10-as" roll men jag tvivlar. Han slarvar för mycket nu, magin är på väg att försvinna. Tragiskt nog.

Och du vet mycket väl att just nämna lag egentligen inte skulle spelat i någon fin turnering. Om nu inte fusk vore fusk så skulle saken vara annorlunda men detta jävla om... De bästa, efter fuskarnas identifierats, spelar cuper, och den skaran gör inte bra ifrån sig även om man inte ska avskriva alla chanser än. Och Roma, Milan och Inter måste vi ju ändå klassa som rätt tunga lag, och endast Milan har en riktigt god chans att gå vidare till KVARTSFINAL. Slå gärna upp historieböckerna och peka på den säsong då de europeiska resultatet varit så förbannat svaga, samtidigt som ligan verkligen ansågs så bra som du vill ha det till.
Och OM nu inte spelet i cuperna avgör en ligas standard, vad gör det då?

Vid sidan av det så kan man knappast påstå att utvidgningen av Serie A gynnat kvaliten, allt som hänt är att två till "sämre" lag fått plats och det gör inte Inter till ett bättre lag. Det omvända hade kanske fått positiv effekt men fan inte fler lag.

Serie B... Går inte att hålla annat än med. Många bra lag vars standard få högsta ligor klarar sig utan. Ska bli intressat om, låt säga, två år då förhoppningsvis de flesta av dem spelat sig upp till finrummet.

Äsch, du argumenterar med fel kille. Jag tyckte att det var bra att man bestraffade bl a Juventus, men konstaterar samtidigt att Juventus och Fiorentina hade gjort bättre ifrån sig än duon Roma och Chievo. På samma sätt som jag konstaterar att Roma och Lazio är starkare lag än t ex Livorno och Parma. Min åsikt, helt enkelt.

Däremot håller jag inte med dig angående Totti. Att han var fantastisk som ”klassisk 10:a” förminskar inte hans insats som mer renodlad anfallare. Det blir per automatik mindre finesser och mindre bollkontakt då han befinner sig högre upp på planen, men som capocannoniere så bevisar han sin storhet.

Starkt av Lazio att ta tre poäng på Sardinien. Omgångens förlorare är Palermo, som tappar mark ytterliggare. Milan måste vinna kvällsmatchen för att hänga med tåget.
Citera
2007-02-25, 20:15
Medlem
zachs avatar
Vi lär förbli oeniga på ett par punkter Brille, men smaken är ju som baken.

Visst, starkt av Lazio. (Inte för att jag är nervös ang vadet men) jag kanske har underskattat dem en aning. Ska bli intressant att se vad som händer om nu inte Milan vinner. Starkt av Viola med, gillar Empolis spel med så små medel. Avskyr dem i övrigt så helst av allt hade matchen fått sluta med ett kryss.

Och Inter ångar på. Svårt att inte nämnda dom... Svårt att veta vart man har Catania riktigt men verkar inte spela någon roll. Roma tog 11 raka som bekant och slog alla tiders rekord, ett rekord som Inter totalt demolerat - ett rekord som kommer stå sig i årtusenden? 17 raka nu va? Och matcherna som följer för Inter är... Udinese (hemma), Livorno (B) och sen derbyt. Borde bli åtminstone 19 alltså. Slår de Milan så möter de uppe på allt Ascoli och Parma därefter... Tragiskt.
Citera
2007-02-25, 20:30
Medlem
Ja jag glömde att nämna Inters insats. Det har ju blivit rutin, ja närmast en självklarhet, att de vinner i ligan. Framförallt Maicon, Zanetti, Stankovic och såklart Zlatan visade sin storhet. Säker seger även om försvarsspelet inte imponerade.

Lite nervös kanske du ska vara, även om jag fortfarande tror att Milan går förbi. Det kan bli en hård kamp mellan Palermo, Fiorentina och Lazio om fjärdeplatsen. Särskilt om inte Palermo börjar plocka trepoängare regelbundet igen.
Citera
2007-02-25, 22:19
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
(Sorry vagabond... Du har en tuff månad framför dig...)

Inte för att jag är orolig (ny bortaseger idag), men börjar bli nyfiken på vad du har kokat ihop.
Citera
2007-02-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Inte för att jag är orolig (ny bortaseger idag), men börjar bli nyfiken på vad du har kokat ihop.

Bara att konstatera att jag hade fel igen. Jag var övertygad om att Milan och Fiorentina skulle vinna och att Lazio och Palermo skulle tappa poäng. Men Lazio har denna säsong överraskat mig och fortsätter att göra det. Fast i och för sig har Cagliari överraskat mig negativt.

Ett sent mål av Ambrosini hyfsade dock till mitt tips för denna helgen. Det blir som sagt stenhårt om tredje och fjärdeplatsen.
Citera
2007-02-25, 22:40
Medlem
Jag fick kännslan av att Zlatan var offside? :S
Hur som hellst seg match och inter var väl aldrig riktigt hotade. Nu för tiden känns ju Serie-A mer som träningsmatcher... typ
Citera
2007-02-26, 09:00
Medlem
Madchilds avatar
Jaa, man måste faktiskt nämna några ord om Lazio. Att laget är så pass bra är faan ett mysterium egentligen. En backlinje med Belleri, Cribari, Siviglia och Zauri är ungefär lika snabb som min mormor och hennes vänninor, ändå kommer en snubbe som Suazo ingenstans på 90 minuter. Lyckas man hålla den här formen får zach nog börja orora sig...

Och Rocchi... Vilket jävla mål han gör!
Citera
2007-02-26, 21:30
Medlem
Då var det dags för tränarbyten igen hos förlorande lag. Torinos Zaccheroni har fått sparken. Men mer spektakulärt är Cagliaris sparkande av Colomba och återinsättandet av Giampaolo. Därmed har Cagliari lyckats med sju tränarbyten på ett och ett halvt år (18 månader!). Jag vet inte om det är rekord, om inte så ger de sig nog inte förrän de slagit rekordet. Patetiskt är dagens ord på Sardinien. Även om jag personligen gillar Giampaolo.
Citera
2007-02-27, 19:49
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

Har inga planer faktiskt även om jag nog borde börja planera något... (Läste det Madchild, er tur måste få ett slut! )Tog för givet att du var laziale men av din avatar så lär du inte vara det, lust att säga vad fan du är? (hade varit jävligt smidigt för min del om du var babyblå.......)
Citera
2007-02-28, 19:15
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Har inga planer faktiskt även om jag nog borde börja planera något... (Läste det Madchild, er tur måste få ett slut! )Tog för givet att du var laziale men av din avatar så lär du inte vara det, lust att säga vad fan du är? (hade varit jävligt smidigt för min del om du var babyblå.......)

Haha, jag gillar Silvio som person och politiker. Sen äger han tyvärr helt fel lag.
Jag är laziale.

Ang. tur som ska ta slut; 3-1 mot Catania.
Citera
2007-02-28, 22:31
Medlem
Inters segersvit är äntligen bruten. Förvånande att det var hemma mot Udinese som detta skulle ske, men det kan vara skönt även för Inter att slippa tjatet om den historiska sviten. Det har nästan blivit en belastning, och belackare har börjat använda den som någon slags bevis för att Serie A inte är särskilt bra. Inters spel behöver Vieira, Stankovic eller Cambiasso.

Lazio var det vinnande laget denna omgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in