2017-11-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

Men ni ska inte missförstå mig jag gillar Calcio och ni fans har överlevt en period då ligan inte levererade ute i Europa och trots allt är kvar som fans det är det som är storheten i er och inte byter liga och lag för att det går dåligt, vad jag vill ha sagt är att oavsett hur lagen presterar så följer man dom och älskar laget.
Och det ska inte underskattas. Om man ser över de senaste två åren så har calciotråden flest inlägg, sedan England och därefter Tyskland.

Rimligen borde intresset vara England, Spanien och Tyskland?!

Att gilla Calcio är ett medvetet val. Att våga och njuta av att vara lite utanför.
Citera
2017-11-25, 23:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Icardi gör mål, och Inter tar tre poäng. Just nu leder Inter med 0-2 och därmed även SerieA. Vansinne enligt mig eftersom Juventus och Napoli är bättre och Roma är på minst samma nivå.

Men vi får inse att Serie A är snorjämnt.

Hellas vann på bortaplan trots att man spelade med en man mindre i 30 minuter. Också anmärkningsvärt att kapten Pazzini blir inbytt och utbytt under andra halvleken…

Även Bologna fick en man utvisad (redan i första halvlek), men besegrade trots det Sampdoria med 3-0.
Samtidigt trodde vi båda på Inter inför ligastarten om jag minns rätt. De har helt sluppit europaspel samtidigt som de andra topplagen redan har spelat 5 cl matcher under 3 månader. Det låter kanske inte jättemycket, men att klämma in en city,barca eller chelsea borta mitt i veckan är tungt.
Citera
2017-11-26, 19:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och det ska inte underskattas. Om man ser över de senaste två åren så har calciotråden flest inlägg, sedan England och därefter Tyskland.

Rimligen borde intresset vara England, Spanien och Tyskland?!

Att gilla Calcio är ett medvetet val. Att våga och njuta av att vara lite utanför.

Sen vet man att calcio kommer alltid tillbaka.
Den romersk-italienska civilisationen har funnits i ungefär 3000 år, det har funnits ner och uppgångar.
Citera
2017-11-26, 20:54
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Sen vet man att calcio kommer alltid tillbaka.
Den romersk-italienska civilisationen har funnits i ungefär 3000 år, det har funnits ner och uppgångar.
Sono Porci Questi Romani!
Citera
2017-11-27, 11:04
Medlem
Jaxxxs avatar
Där rök Montella, Gattuso in. Känns som en chansning.
Av vad jag förstått utan vidare koll känns det som Montella får skulden för ett dåligt truppbygge väl?
Citera
2017-11-27, 13:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Där rök Montella, Gattuso in. Känns som en chansning.
Av vad jag förstått utan vidare koll känns det som Montella får skulden för ett dåligt truppbygge väl?

Han har känts underminerad sen kineserna kom in, tycker jag. Tror knappast på succé för Gattuso, det blir väl bara ytterligare en i raden av Milan-legendarer som kommer in och snabbt blir kasserade.
Citera
2017-11-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han har känts underminerad sen kineserna kom in, tycker jag. Tror knappast på succé för Gattuso, det blir väl bara ytterligare en i raden av Milan-legendarer som kommer in och snabbt blir kasserade.

Även jag hade föredragit en tränare med större tyngd och mer gedigen bakgrund. Samtidigt har Gattuso redan varit i stormar som tränare och ingen kan ifrågasätta hans hjärta för Milan.

Kan bli spännande och underhållande.
Citera
2017-11-27, 14:09
Medlem
Placeringsmässigt ligger väl Milan ungefär där man kan förvänta sig eller någon enstaka placering längre ned men man hade kanske trott att de skulle vara närmare CL-striden poängmässigt. Av värvningarna är det väl endast Bonucci och i viss mån Biglia som man kunde ställa krav på att leverera bra nivå direkt. De flesta andra värvningar var dussinlirare eller spelare med framtiden för sig. Alla har väl i princip levererat under förväntan. Milan börjar likna ett kinesiskt hoax.
Citera
2017-11-27, 16:58
Medlem
Fantantonios avatar
Har varit lite frånvarande så ursäkta om frågan redan varit uppe. Men, hur högt håller ni Giampaolo?
Citera
2017-11-27, 17:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Placeringsmässigt ligger väl Milan ungefär där man kan förvänta sig eller någon enstaka placering längre ned men man hade kanske trott att de skulle vara närmare CL-striden poängmässigt. Av värvningarna är det väl endast Bonucci och i viss mån Biglia som man kunde ställa krav på att leverera bra nivå direkt. De flesta andra värvningar var dussinlirare eller spelare med framtiden för sig. Alla har väl i princip levererat under förväntan. Milan börjar likna ett kinesiskt hoax.
-Man är 11 poäng(!) efter fjärdeplatsen efter 14 spelade matcher med en match mer spelad än de tre konkurenterna över. Man ligger poängmässigt närmare nedflyttning än cl-plats

- Man spenderade 2.2 miljarer på nyförvärv

- Det här är en megaflopp och jag förstår inte varför folk helt plötsligt tycker att det är okej med en åttondeplats.
Citera
2017-11-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
-Man är 11 poäng(!) efter fjärdeplatsen efter 14 spelade matcher med en match mer spelad än de tre konkurenterna över. Man ligger poängmässigt närmare nedflyttning än cl-plats

- Man spenderade 2.2 miljarer på nyförvärv

- Det här är en megaflopp och jag förstår inte varför folk helt plötsligt tycker att det är okej med en åttondeplats.

Skrev i och för sig att man förväntat sig att de poängmässigt skulle vara närmare i kampen om CL-platserna. Oavsett spenderade pengar så anser jag att Milan knappast har en trupp för att garantera en CL-plats. Det krävs långt mer än futtiga ca 2 miljarder på nyförvärv för att närma sig det försprång andra klubbar har. Men värvningsstrategin kan man kritisera. Milan är inte i position att konkurrera om de bästa spelarna även om man lyckades med Bonucci. Istället för att satsa dyrt på medelmåttor som aldrig kommer duga om man åter vill bli ett storlag så borde man mer satsat mer på talang och haft ett projekt på 2-3 år att åter bli ett CL-lag.
Citera
2017-11-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Skrev i och för sig att man förväntat sig att de poängmässigt skulle vara närmare i kampen om CL-platserna. Oavsett spenderade pengar så anser jag att Milan knappast har en trupp för att garantera en CL-plats. Det krävs långt mer än futtiga ca 2 miljarder på nyförvärv för att närma sig det försprång andra klubbar har. Men värvningsstrategin kan man kritisera. Milan är inte i position att konkurrera om de bästa spelarna även om man lyckades med Bonucci. Istället för att satsa dyrt på medelmåttor som aldrig kommer duga om man åter vill bli ett storlag så borde man mer satsat mer på talang och haft ett projekt på 2-3 år att åter bli ett CL-lag.

Desto mer man läser utav dina utskrifter här på forumet, desto sorgligare inser man hur du är. Nu är det väl läge att skriva "Fake news" i sedvanlig bemärkelse. Din teori fallerar på alla plan. Ge Sampdoria ett fönster på 2 miljarder i utgifter och de skulle definitivt konkurrera om en CL plats. "futtiga 2 miljarder"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in