2007-07-10, 20:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Säg detta till Monkey of shit som valde Barca...

Det är ändå stor skillnad. Saviola fick mycket stöd ifrån fans under hans tid i klubben, spelade många mer säsonger än Eto'o gjorde för Real Madrid.

Jag har knappt något minne av att Eto'o har spelat någon match för Real ens, han var ju utlånad/köpt (?) till Mallorca. Det går inte att jämföra.
Citera
2007-07-10, 20:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vem är monkey of shit?

Eto´o.

Snabb förklaring: CL 04/05 anklagade denna man att Chelseas publikvärdar var rasister. Dom hade tydligen kallat honom monkey of shit. Tillägger bara att om man är född och uppvuxen i england så vet man att det är totalt grammatiskt inkorrekt att säga så...Därav har han fått det namnet bland CFC-fans....
Citera
2007-07-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Eto´o.

Snabb förklaring: CL 04/05 anklagade denna man att Chelseas publikvärdar var rasister. Dom hade tydligen kallat honom monkey of shit. Tillägger bara att om man är född och uppvuxen i england så vet man att det är totalt grammatiskt inkorrekt att säga så...Därav har han fått det namnet bland CFC-fans....

Ok fan vad konstigt att jag inte hade hört det innan då, fast jag har sett uttrycket utan att koppla att det var Eto´o som avseddes.
Citera
2007-07-10, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Gilardino är född 1982 och har redan gjort 76 mål i Serie A (64 mål sammanlagt de tre senaste säsongerna). Han är en måltjuv i nivå med Pippo, även om han har haft det tungt denna säsongen.

Han borde vara oerhört dyr.

Eh inte så jättebra direkt för en 25åring, dessutom är han rätt värdelös.
Citera
2007-07-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Diego Forlan är klar för Atletico Madrid. Det är väl kanske ett tydligt tecken på att Torres dagar i Atletico är räknade och att han kommer att skriva på för Liverpool inom en snar framtid.

Michael Owen sägs vara mycket nära Manchester United. Är detta sant så är det något jag inte förstår. Man klagar över att Saha alltid är skadad och att man inte kan räkna med honom. Ska man då gå och köpa en spelare som varit än mer skadad de senaste åren? Jag vägrar tro att vi skall förstärka vårt anfall med Owen

Vad jag vet så har Owen haft två långa skador. Om du nu väljer att kalla två skador för mycket så...

Förresten så är Tevez i princip helt klar för Man Utd.
Citera
2007-07-10, 21:39
Medlem
TarmTomtes avatar
Även om jag hatar Pippo så hade jag valt honom varje dag i veckan framför gilardino. Pippo är den ultimata måltjuven. KOlla Champ League finalen. Och jag är ändå poolare,.....
Citera
2007-07-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vad jag vet så har Owen haft två långa skador. Om du nu väljer att kalla två skador för mycket så...

Förresten så är Tevez i princip helt klar för Man Utd.

Om man inte får kalla Owen skadedrabbad vet jag fan inte vilken spelare du tänkte att man skulle sätta det epitetet på.

Ps. Angående din kommentar om Gilardino. Vår hyllade superdupervärldsstjärna Henrik Larsson hade vid 25 års ålder lyckats göra ungefär lika många mål, och det i skitligor som allsvenskan och holländska ligan. 76 mål i serie A som 25åring är mycket bra. Kom in i matchen för fan.

Pss. Fast jämfört med Pippo är han såklart än så länge inget. Fast vid 25 års ålder hade Pippo också "bara" gjort 60-70 mål i serie A så...
Citera
2007-07-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Eh inte så jättebra direkt för en 25åring, dessutom är han rätt värdelös.

Haha.
Vilka anfallare är bra?
Roberto Soldado?

Citera
2007-07-10, 22:51
Medlem
BigTones avatar
Och vad ska RM med Saviola till? En dvärg som inte på långa vägar höll i barcelona...

Ljungberg..... Hyffsade skadeproblem....

Sagna? Förutom dataspel, är det någon som sett han spela? Kvaliteter?
Citera
2007-07-11, 00:27
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Och vad ska RM med Saviola till? En dvärg som inte på långa vägar höll i barcelona...

Inte så många har sett honom spela säkert, men Wenger brukar vara duktig på att göra mörkhyade "fransmänn" duktiga.
Citera
2007-07-11, 01:02
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone

Tittar man på Real Madrids anfall idag så är det väl bara RvN som slår Saviola på fingrarna, varken Raúl, Robinho eller Cassano har imponerat på mig under fjolåret.

Och som sagt gällande Freddie så slipper han fula försvarare i Italien som är för dåliga och då istället går på kropp. I Italien är tempot lägre och passningsspelet är bra, ultimat bra för Freddie. Kom ihåg att han var som bäst när han hade Bergkamp som levererade tilll honom hela tiden, idag finns inte samma spelartyp i Arsenal.

Sagna har jag sett ett fåtal gånger, men vet för lite om honom för att kunna yttra mig. Men är man ordinarie i Auxerre vid så pass låg ålder som han var så är han nog bra. Han har spelat 87 matcher sedan 2004 enligt wikipedia.

---

Den som hävdar att Gilardino är dålig har lyssnat på Glenn Hysén för mycket. Jag tror att han kan bli den som vinner skytteligan nästa säsong i Serie A.

Dessutom så har skicklige Gourcouff förlängt sitt kontrakt med Milan med ytterligare ett år, vilket stärker min tes här ovan.

---

Cagliari fortsätter att bli plundrat, näste man att lämna skutan Antonio Langella, han lämnar för Bergamo, Atalanta.
Citera
2007-07-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Cagliari fortsätter att bli plundrat, näste man att lämna skutan Antonio Langella, han lämnar för Bergamo, Atalanta.

Svårt att ersätta Suazo, Pepe, Esposito och Langella. Giampaolo har valt att satsa på Acquafresca (19 år) och Matri (22 år) som anfallare, medan Brianza och Fini förstärker med lite mer erfarenhet.

Blytunga förluster, men spelet har ju faktiskt inte varit lika bra som namnen antyder att det kunde ha varit. Jag litar på Giampaolo även om elaka tungor säger att han med generationsväxlingen redan förbereder sig för spel i Serie B efter nästa säsong.

Edit. stavar som en kratta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in