2017-12-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Läste att Milinkovic-Savic är på väg till Man United, budet; 90m pund. Är han verkligen bra?

Ska jag vara helt ärlig så har jag helt tappat konceptet när det gäller pengar och spelare. Jag har svårt att finna en rimlighet, men det beror på att jag gärna vill jämföra dem med tidigare spelar. Och det fungerar inte längre eftersom priserna förändras in absurdum.

Därför är det lite kul med ultras som har tradition av att piska sina ägare att investera.Numera är det allt oftare diverse asiater eller kanske i framtiden araber (om de inte varit så föraktade i bel paese). Men de tvingar fram ytterligare pengar. Som inte har något värde eller betydelse. Siffror på internet.

De som har koll börjar alltmer förakta dess siffror och dessa spelare. Klyftan växer. Tyvärr! Eftersom fotboll tidigare varit något som förenat Italien så betyder det numera allt mindre. åtminstone på djupet.gemenskapen inte bara på läktaren utan även med spelarna är borta. Överbetalda divor som oftast är idioter som springer fort och kan sparka hårt. Idioter som inte förtjänar sin lön.

Och sedan har du kurvorna som håller liv i Calcio. Arbetslösa, drogade och ganska våldsamma individer som gärna har en extremistisk syn på tillvaron typ kommunist eller fascist. De kan kanske också vara svåra att identifiera sig med...
Senast redigerad av Brille68 2017-12-11 kl. 23:50.
Citera
2017-12-12, 08:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Europaslutspelet lottades idag.

Champions League
Juventus - Tottenham
Roma - Shaktar Donetsk

Europa League
Atalanta - Borussia Dortmund
Napoli - Red Bull Leipzig
Lazio - Steua Bucharest
Milan - Ludogorets Razgrad

Helt okej lottning.
Juventus hade såklart kunnat få en bättre lottning (Besiktas och Liverpool), men Tottenham ska inte vara omöjliga. Svajigt lag.
Roma fick en bra lottning. Shaktar Donetsk är inget dåligt lag, men man hade kunnat få svårare motstånd. Klappar inte Roma samman under vintern så är det nog ingen omöjlighet.
Atalanta fick väl den svåraste lottningen. Dortmund är väldigt bra. Dock har Atalanta levererat väldigt bra och slog nyss franska ligatvåan (likväl värden för Europa League-finalen) Lyon; då ska inte Bundesliga-8an vara omöjliga.
Napolis slutresultat avgörs väl hur mycket de satsar på Europa, respektive scudetton.
Skulle Inter springa iväg med det fram till februari så kanske man satsar på Europa. Leipzig ska inte vara omöjligt.
Lazio fick en bra lottning. Steua är inte dåliga, men det ska Lazio klara.
Milans resultat beror helt på om man får ordning på skutan. Ett Milan som preseterar vad de kan slår Ludogorets. Ett Milan som förlorar mot Rijeka gör det inte.

Ger Roma, Napoli & Lazio fördelen. 50/50 för Juventus & Milan. 60/40 för Atalanta.

Roma mot Shaktar kan bli ett riktigt bra möte hoppas inte dom underskattar Ukrainarna men det tror jag inte att dom gör.

Dortmund är egentligen en bättre klubb än deras ligaplacering säger så jag tror att Atalanta får det tufft.

Inters enorma rutin kommer fälla avgörandet i mötet mot Leipzig.
Citera
2017-12-12, 11:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Roma mot Shaktar kan bli ett riktigt bra möte hoppas inte dom underskattar Ukrainarna men det tror jag inte att dom gör.

Dortmund är egentligen en bättre klubb än deras ligaplacering säger så jag tror att Atalanta får det tufft.

Inters enorma rutin kommer fälla avgörandet i mötet mot Leipzig.
*Napoli.
Citera
2017-12-12, 12:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
*Napoli.
Hahaha jag lyckades skriva helt fel. Napoli är inte lika erfaret som Inter men betydligt mer än RBL.
Citera
2017-12-12, 13:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahaha jag lyckades skriva helt fel. Napoli är inte lika erfaret som Inter men betydligt mer än RBL.
Ja så är det.

Hade förövrigt gärna sett Inter fått Napolis plats i år.
Med deras form hade de kunnat utmana på allvar.
Citera
2017-12-12, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
ha ha inga problem. Vi dillar om Calcio och jag vill få nya infallsvinklar och ny kunskap. Men som jag uppfattar det så har Juventus ett relativt cyniskt och affärsinriktat perspektiv. Jag kommer ihåg då man gjorde sig av med Baggio, som var världens bästa fotbollsspelare. Jag var sur som fan då, men samtidigt kan vi i efterhand konstatera att det var inte fel att satsa på Del Piero. På samma vis som då Zidane såldes och man satsade på Nedved & co (& co = Buffon, Thuram, Salas).

Hur många andra lag vågar släppa spelare i allra yppersta världseliten, för att man tror att det blir bättre utan dem. Och har rätt! Allt handlar om man har en plan.

Ja, så sett är Juve cyniska. Men denna säsong ser inte mittfältet lika slagkraftigt ut som tidigare säsonger. Det är inte heller smart att hela tiden avisera utåt att spelare är till salu för att Juve inte hindrar någon från att gå.

Fast Del Piero konkurrerade ju ut Baggio, hade det inte skett hade nog Baggio inte sålts.

Du har rätt i att Juve är bättre än andra klubbar på att planera framtiden, t ex ville inte klubbledningen göra samma misstag som Inter gjorde efter trippeln; behålla hela truppen utan att ta in nytt blod och rotation bland mätta spelare.
Citera
2017-12-12, 19:08
Avslutad
Belotti har inte alls kommit igång, än. Jag var mäkta imponerad av honom förra säsongen. En mångsidig och kraftfull anfallare som kan göra mål med båda fötter och huvud. Jag blev förvånad att ingen slantade upp och knep honom. För han kommer bli en världsstjärna.
Citera
2017-12-13, 00:52
Medlem
O.johans avatar
Är det bara jag (milansupporter) som blir rent utav sur av att se Kalinic i rödsvart? Det spelar ingen roll om han gör bra eller dåligt ifrån sig, jag ogillar honom lika mycket ändå. Tror aldrig jag känt likadant för någon spelare i Milan tidigare. Känner någon igen sig?
Citera
2017-12-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Från skönsjungande italienare från tidigt 1980-tal, till Coppa Italia. Kvalitetsmässigt ett steg nedåt.

Idag spelar Genoa mot Crotone (vinnaren får spela borta mot Juventus) och Udinese mot Perugia (vinnaren får spela borta mot Napoli).

Övriga resultat från de senaste två dagarna:

Cagliari 1-2 Pordenone
Torino 2-0 Carpi
Sassuolo 2-1 Bari
Chievo 1-1 Verona [Verona vann på straffar 5-4]
Sampdoria 4-1 Pescara
Spal 0-2 Cittadella

Värt att notera är att Serie C-laget Perdenone gick vidare, att Hellas vann derbyt mot Chievo, samt möjligen även att Serie B-laget Cittadella är vidare.

I nästa omgång kommer de stora elefanterna in i turneringen. Den är dock fortfarande riggad på så vis att de högst rankade har hemmaplan på den enda matchen. Dubbelmöten sker först i semifinal.

Juventus - Genoa/Crotone
Roma - Torino
Atalanta - Sassuolo
Napoli - Udinese/Perugia
Milan - Verona
Inter - Pordenone
Fiorentina - Sampdoria
Lazio - Cittadella

Inga riktigt heta matcher i den omgången, dock kan det bli ett par bra matcher i kvartsfinalerna; Juventus mot Roma samt Milan. Om Roma förlorar hemma mot Torino blir det istället Juventus mot Torino, dvs fortfarande en toppmatch. Men det är såklart fortfarande spekulationer.

Perdenone pressade Inter på San Siro till straffar, där de till sist förlorade med 5-4.

https://www.youtube.com/watch?v=V-lrGGq694A

Och idag vann Fiorentina mot Samporia med 3-2. Milan leder just nimed 1-0 mot Hellas.
Citera
2017-12-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.johan
Är det bara jag (milansupporter) som blir rent utav sur av att se Kalinic i rödsvart? Det spelar ingen roll om han gör bra eller dåligt ifrån sig, jag ogillar honom lika mycket ändå. Tror aldrig jag känt likadant för någon spelare i Milan tidigare. Känner någon igen sig?

Har inget emot Kalinic egentligen, men tror att Andre' Silva har större möjlighet att bli en viktig spelare för Milan. Att som just nu förlita sig på att Bonaventura ska avgöra fungerar inte på sikt. Laget behöver en avslutare som man kan lita på.
Citera
2017-12-13, 22:38
Medlem
Låt oss kolla på hur det ser ut i de stora ligorna i Europa inför dagens resultat. Poäng mellan förstaplatsen och femteplatsen:

PL: 16 poäng
La Liga: 11 p
Bundesliga: 10 p
Ligue 1: 17

Och såklart Serie A med 8 poäng. Ännu mycket löjligare med Serie B där det skiljer tre poäng. Vafan i helvete det skilijer i Serie B 17 poäng mellan topplaget och bottenlaget efter 18 omgångar.

I de italienska ligorna så är varje poäng viktig, och man kan inte slappna av. I senaste omgången vann inte något av de nuvarande sex översta lagen i Serie A. Stenhårt!
Citera
2017-12-14, 21:43
Medlem
Lazio ställde upo med ett starkt lag mot Cittadella i Coppa Italia:

Strakosha; Wallace, de Vrij, Patric; Basta, Murgia, Leiva, Lukaku; Milinkovic; Felipe Anderson, Immobile

Redan innan första halvlek är avslutad står det 3-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in