Citat:
Ursprungligen postat av
Intellectuo
Läste att Milinkovic-Savic är på väg till Man United, budet; 90m pund. Är han verkligen så bra?
Ska jag vara helt ärlig så har jag helt tappat konceptet när det gäller pengar och spelare. Jag har svårt att finna en rimlighet, men det beror på att jag gärna vill jämföra dem med tidigare spelar. Och det fungerar inte längre eftersom priserna förändras in absurdum.
Därför är det lite kul med ultras som har tradition av att piska sina ägare att investera.Numera är det allt oftare diverse asiater eller kanske i framtiden araber (om de inte varit så föraktade i bel paese). Men de tvingar fram ytterligare pengar. Som inte har något värde eller betydelse. Siffror på internet.
De som har koll börjar alltmer förakta dess siffror och dessa spelare. Klyftan växer. Tyvärr! Eftersom fotboll tidigare varit något som förenat Italien så betyder det numera allt mindre. åtminstone på djupet.gemenskapen inte bara på läktaren utan även med spelarna är borta. Överbetalda divor som oftast är idioter som springer fort och kan sparka hårt. Idioter som inte förtjänar sin lön.
Och sedan har du kurvorna som håller liv i Calcio. Arbetslösa, drogade och ganska våldsamma individer som gärna har en extremistisk syn på tillvaron typ kommunist eller fascist. De kan kanske också vara svåra att identifiera sig med...