Kommer faktiskt inte ihåg hur Wendt skötte sig under sin senaste sejour i landslaget och min uppfattning har väl nästan börjat influerats av vad andra tycker om hans plats. Så ska det ju inte gå till såklart...
Men i klubblaget kör de alltid med yttermittfältare i ett 442 och han gör det oftast godkänt, men även alldeles galant stundtals. Och sen så kommer nån miss på hans sida och han belastas för ett insläppt mål. Det är min uppfattning i alla fall.
Men vill vi ha en ytterback som drar på offensiva räder och breddar på sin kant är jag övertygad om att han skulle klara av det på i alla fall en acceptabel nivå. Men helt ensam kan han inte stänga sin kant..
Forsberg lirar ju nästintill bara ytter i RBL, tror aldrig jag har sett han centralt. Så det är svårt att sia om hur han skulle sköta sig i en central roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arctic Monkey
Tycker personligen inte att vi har ytterbackar som skulle fixa att hålla hela korridoren själva eller bidra offensivt i den utsträckningen som krävs. Plus att jag är väldigt tveksam till Forsberg som falsk 10a. Beskriv gärna hur ni att det skulle funka?