2017-11-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Jag säger ju att det finns gott om singeltjejer, nästan lika många som det finns singelkillar faktiskt.

Saken är den att kvinnor nuförtiden inte är alls lika intresserade av sex och förhållanden som killar är. Jag såg en undersökning som visade att kvinnor (till skillnad från män) faktiskt mår bättre som singlar än de gör i ett förhållande. Detta är nog något som allt fler kvinnor börjar upptäcka.

Jo det stämmer och därför borde vi inte ta hit så många män när det är unga kvinnor vi behöver,

Jag tror att kvinnor tar hit dessa utländska män av anledningen de vill göra det svårare för svenska män.
De är inte ett dugg intresserade av att Svenska män ska vara lyckliga utan tvärtom så motarbetar de att svenska män ska få tag i en partner. Det är snudd på att man tror att en majoritet av kvinnorna är sadister.

Kvinnor vill inte ha relationer med män men vill också sabba så att män inte får relationer med kvinnor.

Varför ?
Citera
2017-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Jasså, jag har läst det motsatta - nämligen att kvinnorna är idag mer miserabla än någonsin i tider där feminismen är så stark. Om du påstår något får du även ha en trovärdig källa.
Här kan du läsa om undersökningen och vad resultatet tros bero på:

https://www.svd.se/ny-undersokning-kvinnor-lyckligare-som-singlar-an-man

Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Men det du säger är ju bevisbart fel.

Det första iaf, vad du läste i någon mode-tidning bryr jag mig inte så mycket om.

Det är inte alls bevisbart fel. Det finns ju nästan lika många kvinnor som män i Sverige, skillnaden är ju inte sådär extremt stor. Och varje förhållande består av en man och en kvinna.
Citera
2017-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det stämmer och därför borde vi inte ta hit så många män när det är unga kvinnor vi behöver,

Jag tror att kvinnor tar hit dessa utländska män av anledningen de vill göra det svårare för svenska män.
De är inte ett dugg intresserade av att Svenska män ska vara lyckliga utan tvärtom så motarbetar de att svenska män ska få tag i en partner. Det är snudd på att man tror att en majoritet av kvinnorna är sadister.

Kvinnor vill inte ha relationer med män men vill också sabba så att män inte får relationer med kvinnor.

Varför ?
Fast det är ju invandrarna som har det absolut svårast att få tjejer i Sverige. Svenska killar behöver absolut inte se dessa som konkurrenter.
Citera
2017-11-26, 19:54
Medlem
Citat:

Det är inte alls bevisbart fel. Det finns ju nästan lika många kvinnor som män i Sverige, skillnaden är ju inte sådär extremt stor. Och varje förhållande består av en man och en kvinna.

Är inte den logiska slutsatsen för att så många som möjligt ska vara lyckliga ska vi ta hit utländska kvinnor.

Inte som nu utländska män.

Vill ni inte att män ska vara lyckliga ?
Citera
2017-11-26, 19:55
Medlem
Citat:

Skillnaden är extremt stor, för ett år sedan var den på ca 108 unga män på 100 unga kvinnor förmodligen högre nu. Slå ut det här på hela gruppen vi mäter och vi ser många människor som inte ens teoretiskt kan paras ihop med en partner.
Citera
2017-11-26, 19:57
Medlem
Citat:
Fast det är ju invandrarna som har det absolut svårast att få tjejer i Sverige. Svenska killar behöver absolut inte se dessa som konkurrenter.

Nej de har de inte alls eftersom många utländska kvinnor är inte tillgängliga för svenskar och därför är svenska män de som är singlar i störst utsträckning. Medans utländska killar inte har några restriktioner.
Citera
2017-11-26, 20:00
Medlem
Citat:

Citat:
Mintel, visade att bland singelkvinnorna var 61 procent nöjda med att vara singlar medan endast 49 procent av singelmännen var det.

Det fetade är alltså resultatet av undersökningen. Därefter hallucinerar kvinnan som skrivit artikeln ihop att det beror på att kvinnorna gör mer hushållsarbete och dylikt i förhållandet. Vilken jävla bullshit. Baserat på resultatet finns det ingen som helst som tyder på att det skulle vara orsaken. Om hon vore seriös så skulle det i så fall krävas att man gör en undersökning där man kollar på hur många män resp. kvinnor som är lyckliga i en relation. I annat fall är hennes slutsatser att betrakta som fantastier. SNARARE BETYDER RESULTATET EXAKT VAD DET STÅR - ATT FLER SINGELKVINNOR ÄN LYCKLIGA ÄN SINGELMÄN. En (äkta) logisk förklaring är att många män inte får någon närhet överhuvudtaget som singlar, vilket även råkar vara topic för denna tråd.

Det tog mig ca 10 min att debunka skitartikeln inkl. att skriva detta svar.

Citat:

Nej, du har inte statistiken på din sida. Denna statistik är redan presenterad. Skillnaden blir dessutom ännu större om du jämkar för att de flesta åldringar är kvinnor.

Vidare ska det tilläggas att det finns en hel uppsjö singlar i åldern 20-30 år där en mindre andel av männen får alla kvinnorna. Att sedan de flesta till slut får någon alls är irrelevant.
Citera
2017-11-26, 20:05
Medlem
Citat:

Samma ologiska retorik som att påstå att invandringen inte driver upp bostadspriserna. Om invandrarna tar alla hyresrätter så MÅSTE svenskarna buda högre och högre för bostadsrätterna eftersom de inte har något val.

Samma sak gäller här med tjejer. Invandrarna tar en del av beståndet (bevis: stick ut huvudet genom fönstret), och svenska män får buda över varandra (erbjuda mer/överpris) för att få de tjejer som finns kvar.
Citera
2017-11-26, 20:10
Medlem
Ni borde gifta er istället.
Citera
2017-11-26, 21:11
Medlem
Citat:
Det fetade är alltså resultatet av undersökningen. Därefter hallucinerar kvinnan som skrivit artikeln ihop att det beror på att kvinnorna gör mer hushållsarbete och dylikt i förhållandet. Vilken jävla bullshit. Baserat på resultatet finns det ingen som helst som tyder på att det skulle vara orsaken. Om hon vore seriös så skulle det i så fall krävas att man gör en undersökning där man kollar på hur många män resp. kvinnor som är lyckliga i en relation. I annat fall är hennes slutsatser att betrakta som fantastier. SNARARE BETYDER RESULTATET EXAKT VAD DET STÅR - ATT FLER SINGELKVINNOR ÄN LYCKLIGA ÄN SINGELMÄN. En (äkta) logisk förklaring är att många män inte får någon närhet överhuvudtaget som singlar, vilket även råkar vara topic för denna tråd.

Det tog mig ca 10 min att debunka skitartikeln inkl. att skriva detta svar.

Nej, du har inte statistiken på din sida. Denna statistik är redan presenterad. Skillnaden blir dessutom ännu större om du jämkar för att de flesta åldringar är kvinnor.

Vidare ska det tilläggas att det finns en hel uppsjö singlar i åldern 20-30 år där en mindre andel av männen får alla kvinnorna. Att sedan de flesta till slut får någon alls är irrelevant.
Det är ju det jag säger. Eftersom singelkvinnor är lyckliga så känner de inte så stor press på sig att skaffa en partner.

Att en mindre andel av männen får alla kvinnorna har blivit en klassisk myt bland bittra killar. Kvinnorna har i genomsnitt inte många fler partners än männen. Kvinnor är ju inte precis intresserade av att ligga runt, de vill ha långa seriösa förhållanden.

Citat:
Samma ologiska retorik som att påstå att invandringen inte driver upp bostadspriserna. Om invandrarna tar alla hyresrätter så MÅSTE svenskarna buda högre och högre för bostadsrätterna eftersom de inte har något val.

Samma sak gäller här med tjejer. Invandrarna tar en del av beståndet (bevis: stick ut huvudet genom fönstret), och svenska män får buda över varandra (erbjuda mer/överpris) för att få de tjejer som finns kvar.
Nej, det är mycket sällan jag ser en invandrare med en svensk tjej. En ful svensk kille har betydligt enklare att få en tjej än en snygg invandrad blatte. Invandrarna tar en obetydligt liten del av beståndet.
Citera
2017-11-26, 21:13
Medlem
Du säger många saker ViveSavrie, men du har noll belägg för dem. Det stämmer varken med en anekdotisk världsbild som vi kan se varje dag eller statistiskt.
Citera
2017-11-26, 21:23
Medlem
Citat:
Det är ju det jag säger. Eftersom singelkvinnor är lyckliga så känner de inte så stor press på sig att skaffa en partner.

Ja, och? Det var min poäng. De kan få allt de behöver inkl. närhet även som singlar.

Citat:
Att en mindre andel av männen får alla kvinnorna har blivit en klassisk myt bland bittra killar. Kvinnorna har i genomsnitt inte många fler partners än männen. Kvinnor är ju inte precis intresserade av att ligga runt, de vill ha långa seriösa förhållanden.

Du kan ge dig fan på att MEDIANVÄRDET för kvinnor är mycket högre än för män. Att genomsnittet däremot är samma är helt ointressant. De flesta kvinnor jag har haft har legat med 15-30 män. Det finns undantag men ungefär där ligger majoriteten. Antalet för medianmannen är förmodligen inte ens hälften.

Citat:
Nej, det är mycket sällan jag ser en invandrare med en svensk tjej. En ful svensk kille har betydligt enklare att få en tjej än en snygg invandrad blatte. Invandrarna tar en obetydligt liten del av beståndet.

Visst, och jorden är platt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in