Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Som jag skrev, att göra abort om man inte kan ge barnet ett bra liv tycker jag är att ta ansvar. Men jag tycker det är grymt ansvarslöst och idiotiskt av både kvinnor och män att inte skydda sig vid sex om de inte vill ha barn, eftersom det är så man tillverkar barn. Det enda helt säkra preventivmedlet är avhållsamhet.
Då undrar jag varför en kvinna väljer att föda när mannen inte vill ha barnet? Är det att ta ansvar som kvinna? Sen som vanligt så hycklar du. Det är helt okej för kvinnan att göra abort. Men inte mannen.
Om en kvinna blir gravid, hon vet om vad som händer när spermien träffar ägget om hon inte skyddar sig, så kan hon bli gravid. Då ska hon också ta konsekvenserna av att ha oskyddat samlag. Vet man med sig att barnet inte kommer få en bra framtid, tryck ihop benen. Är vi överens?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Vill man inte bli förälder så skyddar man sig vid sex och placerar inte sperman i vaginan, hur svårt är det att förstå?
Är det så svårt för kvinnor att faktiskt ta 100% fullt ansvar om mannen inte vill ha barn? Är det så svårt för en kvinna att i första hand tänka på barnet och inte sig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Frågan är väl om mannen vet hur barn blir till, om han väljer att spruta i en kvinna fast han inte vill bli pappa...
Eller kvinnan som låter honom spruta i hennes vagina när inte ens hon vill ha barn, fast hon vet att risken är stor att hon blir gravid. Men va fan, bara att göra abort....
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Försök förstå nu. Mannen bör ansvara för sina egna val och sina egna handlingar. Om mannen väljer att tillverka ett barn (det sker alltså genom att han sprutar i kvinnans vagina) så bör han ta ansvar för den handlingen.
Självklart. Men inte för det som kommer efter.. Det är enbart kvinnan som avgör om det var sex för njutning eller sex för att tillverka ett barn. Så nej du har fel. Mannen väljer inte om det ska bli barn eller inte. Det är kvinnan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Om du behöver information kring hur barn blir till så kan du googla det, annars får du helt enkelt tro mig när jag säger att ingen kvinna kan tillverka ett barn utan mannens spermier. Ingen kvinna kan alltså vare sig föda eller döda sitt barn utan att en mans spermier befruktat hennes ägg.
Sluta nu. Alla dina inlägg än så länge handlar enbart att det är mannen och enkom mannen som har ansvaret om ett barn blir till. Man är två om detta. Det är ansvarslöst om bara en part vill ha barnet.
Själv tycker jag att när en karl sprutar i en kvinna och kvinnan blir gravid och mannen vill ha barnet men inte hon så får hon ta sitt ansvar att föda barnet. Hon vet riskerna med att ha oskyddat sex.
Då får hon ta konsekvenserna också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
För att återknyta till trådens ämne så får vi väl hoppas att det är de korkade, oansvariga männen som blir utan sex, och att alla smarta, ansvarsfulla män får ligga.
Det är tvärtom, alla smarta ansvarsfulla män ligger inte. Det är dom korkade som får ligga