Citat:
Ursprungligen postat av
cartenui
Tror helt ärligt folk som inte kan få en dejt / får ligga har problem som ligger hos dem.
Har flertalet singelpolare som ligger i princip varannan dag och går på dejter typ 4 gånger i veckan. Dem ser inte överdrivet bra ut, men inte heller fula. Allmänt charmiga, bra jobb, har bra självförtroende och för trevliga konversationer. Svårare än så är det inte.
Skulle säga att jag är en 6-7a på sin höjd och visst att det kräver lite jobb typ någon timmes chatt men har inga som helst svårigheter med att träffa 2-3 tjejer kontinuerligt att dejta med. Även när jag reser i jobb brukar jag få napp samma dag, vissa får man bearbeta 2-3 dagar men generellt..
Träffar i princip enbart brudar via appar och på nätet då jag hatar att ragga på krogen och föredrar generellt middagar och drinkar på något mer lounge ställe där man kan prata utan fylla osv. Då jag normalt inte dejtar alls utan har längre förhållanden och jag är helt out of the game när jag går på dessa så kan jag garantera att problemet ligger hos er själva.
De flesta är inte charmiga + har bra jobb + har bra självförtroende + bra på att hålla trevliga konversationer. Det är väl ändå det som topic handlar om?
Om jag ska tolka ditt inlägg snällt så faller hälften bort redan vid "bra jobb". Max 50% har ett bra jobb enligt en standardfördelning (och kanske 20-30% ur en tjejs perspektiv). Även de övriga egenskaperna är fördelade enligt en standardfördelning. Min poäng är att medelkillen omöjligen kan inneha alla dessa positiva egenskaper vilket du säkert själv förstår om du tänker rationellt. Därför är ovan nämnda kille långt över medel vad gäller vissa saker som efterfrågas på marknaden. Detta ska jämföras med en tjej som varken behöver ha ett bra jobb (eller något jobb alls), ha bra självförtroende, vara charmig eller kunna hålla liv i en konversation. Ärligt talat kan jag nog räkna på två händer antalet tjejer som jag dejtat som själva besitter dessa egenskaper (och då har jag dejtat jävligt många).
Jag har personligen dejtat massor av kvinnor på bekostnad av de killar som blir utan. Jag kan åtminstone ta ett steg tillbaka, se det objektivt, och erkänna sanningen.