2017-11-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadodem1
Hej. Någon som har tips på hur man slutar äta denna förbannade substans?. Sluta medan ni kan för lyrica är inte bra för kroppen.

Långsam nedtrappning är det bästa rådet jag kan ge.
Tog 1år för mej att sluta, men då hade jag gått på 900mg om dagen i 8-9år.
Citera
2017-11-24, 09:16
Medlem
Måste fråga, har tagit lyr sporadiskt under hela hösten, inte varje dag, men varannan. Oftast har det varit doser på 300mg.

För precis en vecka sen 17/11 tog jag 600mg och 19/11 100mg, inget alls sedan dess. Kan AT:n komma jättesent efter sista dos? Jag trodde det var två dygn ungefär?

Jah har aldrig upplevt AT från lyrica, därav frågan.
Citera
2017-11-24, 09:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Måste fråga, har tagit lyr sporadiskt under hela hösten, inte varje dag, men varannan. Oftast har det varit doser på 300mg.

För precis en vecka sen 17/11 tog jag 600mg och 19/11 100mg, inget alls sedan dess. Kan AT:n komma jättesent efter sista dos? Jag trodde det var två dygn ungefär?

Jah har aldrig upplevt AT från lyrica, därav frågan.

Om din senaste dos togs den 19e och du inte känt några utsättningssyndrom, då kommer du inte få några Du hade märkt ganska snabbt om du varit fysiskt beroende av Lyrica för den AT:n är hemsk!
Citera
2017-11-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om din senaste dos togs den 19e och du inte känt några utsättningssyndrom, då kommer du inte få några Du hade märkt ganska snabbt om du varit fysiskt beroende av Lyrica för den AT:n är hemsk!
Tack det var ju skönt att höra.
Citera
2017-11-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tack det var ju skönt att höra.
Kan inget annat än att gratulera!
Citera
2017-11-24, 14:35
Medlem
Okej, jag sa att jag aldrig skulle ta Lyrica flera dagar på raken, det har hänt nu tyvärr. Har haft benzo abstinens och antar att jag ville må bra ett par dagar. Såhär har jag tagit:

Fredag: Lyrica 450 mg
Lördag: Lyrica 600 mg
Söndag: Lyrica 600 mg

Onsdag: 600 mg sen fyllde jag på med 150-300 mg under kvällen
Torsdag: Samma som onsdag
Fredag: 600 mg

Tre dagar har jag alltså kört sen tre dagar emellan sen förra fredagen. Jag antar att jag kommer känna en rejäl baksmälla några dagar, men någon långvarig AT lär jag väl inte riskera?
Citera
2017-11-24, 15:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Okej, jag sa att jag aldrig skulle ta Lyrica flera dagar på raken, det har hänt nu tyvärr. Har haft benzo abstinens och antar att jag ville må bra ett par dagar. Såhär har jag tagit:

Tre dagar har jag alltså kört sen tre dagar emellan sen förra fredagen. Jag antar att jag kommer känna en rejäl baksmälla några dagar, men någon långvarig AT lär jag väl inte riskera?

Så du tog Lyrica för att dämpa bensoabstinens? Hur länge och vilken benso har du ätit?
Lite mer info behövs för att kunna ge ett svar
Citera
2017-11-24, 16:47
Medlem
Citat:
Så du tog Lyrica för att dämpa bensoabstinens? Hur länge och vilken benso har du ätit?
Precis. Jag käkade inte benzo så länge denna gång så det borde inte vara så farligt egentligen. Jag var igång med opiater och benzo i ca en månad, opiaterna klippte jag för 2 veckor sedan och det var typ en veckas frossa, sen var det över. Använde Imovane för att kunna sova under opiat-ATn.

Det är inte så jävligt egentligen med abstinensen, känns mer som att jag inte har styrkan och viljan att bli drogfri just nu. Kände att jag ville må lite bra innan ett långt uppehåll därför körde jag Lyrica antar jag. Det jag använt nu i en vecka är Lyrica och Imovane, och Imovane är ju en benzo-analog så. Aja, imorgon klipper jag allt oavsett hur jävligt det blir, det har man ju gjort förr.
Senast redigerad av No6 2017-11-24 kl. 16:49.
Citera
2017-11-24, 16:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Precis. Jag käkade inte benzo så länge denna gång så det borde inte vara så farligt egentligen. Jag var igång med opiater och benzo i ca en månad, opiaterna klippte jag för 2 veckor sedan och det var typ en veckas frossa, sen var det över. Använde Imovane för att kunna sova under opiat-ATn.

Det är inte så jävligt egentligen med abstinensen, känns mer som att jag inte har styrkan och viljan att bli drogfri just nu. Kände att jag ville må lite bra innan ett långt uppehåll därför körde jag Lyrica antar jag. Det jag använt nu i en vecka är Lyrica och Imovane, och Imovane är ju en benzo-analog så. Aja, imorgon klipper jag allt oavsett hur jävligt det blir, det har man ju gjort förr.

Annars kan du ju trappa ur med Stesolid. Finns som 2 mg och det är guld värt i nedtrappningssyfte
Citera
2017-11-24, 17:06
Medlem
Citat:

Tveksam på att du kommer känna öht av bara 3 dagar
Citera
2017-11-24, 18:36
Medlem
Citat:

Du kommer inte kunna ge ett vettigt svar eftersom alla är så olika
Citera
2017-11-24, 18:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Du kommer inte kunna ge ett vettigt svar eftersom alla är så olika

Okej... kanske lika bra. Är lite flöddrad ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera