2019-04-21, 11:26
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykfall016
Tjena jag körde ner lyrican på egenhand men ångrar mig nu en vecka senare. Går det att få läkaren att skriva ut den igen har verkligen ont i benen. ? men åt den ju inte som man skulle utan 9st var tredje dag hade 225 om dagen men ville ju bli lite!!
Berätta inte för läkaren att du intog 9st var tredje dag och därav brukade medicinen på annat sätt än han ville. Du kan nog få det igen ska du se, även om de blivit restriktivare efter narkotikaklassningen.
Citera
2019-04-24, 18:50
Medlem
nutkjells avatar
Har ätit 75-150 mg (ibland mer) dagligen i runt två år nu. Av ren nyfikenhet har jag nu varit utan i fyra dagar utan några vidare svåra utsättningssymptom. Lite svårt att somna, svettningar, huvudvärk och ökad ångest men verkligen inte den mardrömsavtändning jag förväntade mig. Tänker mig att jag fortfarande inte är ute ur djungeln utan att det kan slå till när som helst, men om det inte blir värre än så här dom kommande dagarna när kan jag börja känna mig säker på att jag är out of the clear?

Om jag nu har turen på min sida verkar detta verkligen vara substansen för mig då jag ej heller upplevt någon riktig toleransutveckling.
Citera
2019-04-25, 09:18
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Har ätit 75-150 mg (ibland mer) dagligen i runt två år nu. Av ren nyfikenhet har jag nu varit utan i fyra dagar utan några vidare svåra utsättningssymptom. Lite svårt att somna, svettningar, huvudvärk och ökad ångest men verkligen inte den mardrömsavtändning jag förväntade mig. Tänker mig att jag fortfarande inte är ute ur djungeln utan att det kan slå till när som helst, men om det inte blir värre än så här dom kommande dagarna när kan jag börja känna mig säker på att jag är out of the clear?

Om jag nu har turen på min sida verkar detta verkligen vara substansen för mig då jag ej heller upplevt någon riktig toleransutveckling.
Om du inte upplevt att det blivit värre efter denna tid så kommer det troligtvis inte bli värre. Nu har du ju ätit en lång period, men ändå låga doser. En del människor verkar klara sig från avtändning på pregabalin, vilket du inte gjort helt. Men ändå lustigt att andra blir riktigt dåliga på en kortare tid än i ditt fall.
Citera
2019-04-26, 21:53
Medlem
Hej!
Tänkte bryta mitt lågdos beroende av tramadol ca 200 mg/dag.Har verkligen inte tid att må dåligt/at.
Fick tag på en karta lyrica 25mg.
Någon som har erfarenhet av detta?
Vilken dos ska jag ta?
Trevlig helg
Citera
2019-04-27, 01:16
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palm765
Hej!
Tänkte bryta mitt lågdos beroende av tramadol ca 200 mg/dag.Har verkligen inte tid att må dåligt/at.
Fick tag på en karta lyrica 25mg.
Någon som har erfarenhet av detta?
Vilken dos ska jag ta?
Trevlig helg
Det fungerar utmärkt för att ta bort nästan allt av avtändningen. Hur länge har du stått på den dosen tramadol? Svårt att uppskatta vad för dos du behöver utan att veta hur länge du legat på.

En karta 25mg är väldigt lite dock. Skulle skaffat fram fler om du inte vill känns dig dålig alls. Men allt beror ju på hur länge du legat på samt tidigare erfarenheter som sagt. Ofta brukar folk rekommendera 300-600mg/dag en kort stund för att ta bort den akuta avtändningen. Men då är det ofta folk som käkat högre doser och/eller en ganska lång stund.
Citera
2019-04-27, 03:12
Medlem
Hej! Tack för svaret.
Ca 4 mån, har aldrig haft at på någon opiat.
Däremot har jag brutit ett femårigt xanor beroende ca 3-4 mg / dag (jäkligt otrevligt) trots lite Diazepam.
Hade tänkt ta 100 mg 3 dagar o 50 sista dagen. Är det bortkastade tabletter?
Såg att det gick att köpa 300 mg's lyrica men vill inte byta beroende.
Tacksam för svar..vh Palm
Citera
2019-04-27, 11:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palm765
Hej! Tack för svaret.
Ca 4 mån, har aldrig haft at på någon opiat.
Däremot har jag brutit ett femårigt xanor beroende ca 3-4 mg / dag (jäkligt otrevligt) trots lite Diazepam.
Hade tänkt ta 100 mg 3 dagar o 50 sista dagen. Är det bortkastade tabletter?
Såg att det gick att köpa 300 mg's lyrica men vill inte byta beroende.
Tacksam för svar..vh Palm
Risken för att byta ut beroende finns ju alltid tyvärr. Men 4 månader är en ganska lång tid ändå måste jag säga, finns såklart mycket värre och det kommer inte vara i närheten av så illa som ditt alprazolam-beroende.

Jag tror det är för lite lyrica för att du ska känna dig bra. Den dosen kommer säkert ta udden av b.la. restless legs, men mer än så tror jag inte det kommer göra. Bortkastade tabletter är det däremot inte. Efter ditt bruk hade jag valt att köra fem dagar lyrica 300-600mg/dag. Optimalt hade varit måndag-fredag för att sedan vila ut lördag-söndag och vara redo för jobbet på måndagen igen.

Men med tanke på att du varit beroende av alprazolam tidigare kanske risken är för stor för att du byter ut beroendet till ett värre. Du kan klara dig undan lindrigt då du aldrig varit fysiskt beroende av opioider tidigare, men du kommer garanterat märka av något.
Senast redigerad av caeco 2019-04-27 kl. 11:23.
Citera
2019-04-27, 18:33
Medlem
Första Lyrica på ett år, mår helt galet bra på 600 mg.
Kört en del Gabapenetin, Baclofen och Phenibut Senaste året men Lyrica slår ju allt😍
Citera
2019-04-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Första Lyrica på ett år, mår helt galet bra på 600 mg.
Kört en del Gabapenetin, Baclofen och Phenibut Senaste året men Lyrica slår ju allt😍
Phenibut, gabapentin i all ära...men hur lyckades du avstå från lyrica i ett år?
Citera
2019-04-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Phenibut, gabapentin i all ära...men hur lyckades du avstå från lyrica i ett år?
Det spårade ur rejält för ett år sen med Lyrican, slutade med att jag slängde stora mängder Lyrica och lovade mig själv att aldrig ta det igen.

Nu står jag på en del mediciner och har lättare att bruka substaner mera varsamt.
Hoppas även det går med Lyrican denna gång.
Citera
2019-04-29, 14:24
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Det spårade ur rejält för ett år sen med Lyrican, slutade med att jag slängde stora mängder Lyrica och lovade mig själv att aldrig ta det igen.

Nu står jag på en del mediciner och har lättare att bruka substaner mera varsamt.
Hoppas även det går med Lyrican denna gång.

Tänk på att inte trappa upp, det är väldigt lätt då det påtagliga ruset blir svagt väldigt snabbt. Lugnet i kroppen består dock så som medicin mot nedstämdhet och ångest är den perfekt om man håller sig runt 300mg. Även lägre om man är lättpåverkad.
Citera
2019-04-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Tänk på att inte trappa upp, det är väldigt lätt då det påtagliga ruset blir svagt väldigt snabbt. Lugnet i kroppen består dock så som medicin mot nedstämdhet och ångest är den perfekt om man håller sig runt 300mg. Även lägre om man är lättpåverkad.
Tack!
Tanken är att använda den som ett berusningsmedel max några ggr i månaden, andra mediciner för kunna sova. Lider tack och lov sällan av ångest längre så jag hoppas min plan kommer att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in