2018-06-06, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Hur mycket brukar ni ta, fyller på osv? Jag har flera 300mg kapslar hemma, men verkar som att det är av dålig kvalité enligt folk här på fb.. Tagit 300mg, kände inget. Provade även 600mg, samma där. Vågar man ta 900mg på en gång? Skiten kan ju vara bankad. Men vill inte riskera kramp med så höga doser utan tolerans.
Jag brukar reagera på så lågt som 100mg men köpte en mindre mängd av 300mg kapslar och trots "rätt smak" så gav de ingen som helst effekt, helt värdelösa, föredrar pregabalin pulver hos ett "visst köpställe"
Citera
2018-06-06, 08:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Hur mycket brukar ni ta, fyller på osv? Jag har flera 300mg kapslar hemma, men verkar som att det är av dålig kvalité enligt folk här på fb.. Tagit 300mg, kände inget. Provade även 600mg, samma där. Vågar man ta 900mg på en gång? Skiten kan ju vara bankad. Men vill inte riskera kramp med så höga doser utan tolerans.

Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag brukar reagera på så lågt som 100mg men köpte en mindre mängd av 300mg kapslar och trots "rätt smak" så gav de ingen som helst effekt, helt värdelösa, föredrar pregabalin pulver hos ett "visst köpställe"

Om man är helt ovan eller har låg tolerans så känner man lätt av 300 mg. De få gånger jag köper Lyrica så hittar jag alltid bra kvalité. Är det väldigt mkt skit-lyrica som florerar nu?
Citera
2018-06-06, 09:51
Medlem
No6s avatar
300 mg äkta Lyrica/Pregabalin var en perfekt första dos för mig i alla fall. Provade 150 mg första gången och kände inte mycket. Nästa gång höjde jag och fick mycket bra effekt. Brukar fylla på med 150-300 mg efter några timmar.
Citera
2018-06-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om man är helt ovan eller har låg tolerans så känner man lätt av 300 mg. De få gånger jag köper Lyrica så hittar jag alltid bra kvalité. Är det väldigt mkt skit-lyrica som florerar nu?

Det florerar en del Lyrica pulver som är rätt svagt. Men av egen erfarenhet har det alltid gjort det. Sen finns det pulver med krut i också såklart. Dock köper jag alltid i blister från svenskt apotek.
Citera
2018-06-06, 11:21
Medlem
raven101s avatar
Testar 600mg nästa gång jag känner för det. Gissar på att kvalitén är sämst. Eller kan ökad tolerans ha att göra med mitt bruk utav nitrazolam?
Citera
2018-06-06, 12:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Testar 600mg nästa gång jag känner för det. Gissar på att kvalitén är sämst. Eller kan ökad tolerans ha att göra med mitt bruk utav nitrazolam?

Kan vara vara så att ditt bruk av Nitrazolam kan vara orsaken till att du behöver större dos. Det råder delade meningar om Lyrica är korstolerant med Bensodiazepiner. Jag upplever att dom är det iaf, till viss mån
Citera
2018-06-06, 15:31
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Kan vara vara så att ditt bruk av Nitrazolam kan vara orsaken till att du behöver större dos. Det råder delade meningar om Lyrica är korstolerant med Bensodiazepiner. Jag upplever att dom är det iaf, till viss mån

Mycket möjligt men ska göra ett sista försök ikväll med lyrica. Har inte kännt av något alls på det. Lite ångestdämpande när jag handlade rent pulver. Men annars inget.
Citera
2018-06-06, 21:00
Medlem
raven101s avatar
Tagit 5x300mg sedan ca 15.00 idag. Men inte alls fått någon bra effekt. Vågar man ta mer eller ska man bara kasta skiten?
Citera
2018-06-07, 04:04
Medlem
zero414s avatar
Läst några sidor tillbaka och märkt att det pratas en hel del om en dålig batch "nät" Lyrica. Jag har själv ett gäng kapslar som är lika små som dom svenska apotkes 75mg:arna, men mina är helt omärkta och är vita och lila. Innehåller kristaller. En närstående som ätit mer Lyrica svart än jag gjort sa att dom utländska ibland har kristall pulver i istället för det svenska mer mjöliga.
Min kapslar skulle ligga på 225mg men har inte fått bra effekt en enda gång. Har jag fått en dålig batch?
Och har någon annan stött på dessa.
Ser ut som hemmapressade kapslar.

(Har kort på dom som jag får lägga upp i piller-id tråden antar jag)
Citera
2018-06-07, 13:22
Medlem
FolsomPrisonBluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolsomPrisonBlues
Brukade ta lyrica 1-3 ggr i veckan i ungefär ett halvår, var uppe i doser på 1,3-1,7 gram. Har nu haft uppehåll i nästan 3 veckor och undrar hur stor dos jag behöver ta för att få ett rus?
Har min tolerans gått ner helt nu?
Väger 49 kg om det spelar roll

Tog 700 mg 13:00. Nu är det bara att vänta och se om butiken jag brukat handla från fortfarande levererar eller om jag fick skitlyren alla pratar om här. Wish me luck!
Citera
2018-06-07, 13:27
Medlem
Hoppas du fick bra lyrica då...

Jag hämtar ut lyrica 1 gång i veckan, 450 mg x 7...brukar knarka upp det på 2-3 dagar, är perfekt för att toleransen har gått ner helt tills det är dags att hämta nästa gång ...

Tycker det är lugnt att berusa sig på någon gång i veckan max, men man ska inte ta den här medicinen mot ångest varenda dag, det kommer man ångra sig bittert i slutändan! Trust me.

Tog 1 gram apotekslyrica för ett tag sen, börjar bli gojsig i skallen nu. Må gött!
Citera
2018-06-07, 14:21
Medlem
FolsomPrisonBluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sledgehammer88
Hoppas du fick bra lyrica då...

Jag hämtar ut lyrica 1 gång i veckan, 450 mg x 7...brukar knarka upp det på 2-3 dagar, är perfekt för att toleransen har gått ner helt tills det är dags att hämta nästa gång ...

Tycker det är lugnt att berusa sig på någon gång i veckan max, men man ska inte ta den här medicinen mot ångest varenda dag, det kommer man ångra sig bittert i slutändan! Trust me.

Tog 1 gram apotekslyrica för ett tag sen, börjar bli gojsig i skallen nu. Må gött!

Aa sålänge man håller det till 1 gång i veckan funkar det bra.
Jag känner mig helt klart lite påverkad nu, lite svullen i ansiktet som jag brukar bli på lyr, vinglig, pratig och glad.
Slängde precis i mig 300 mg till, vilket kanske var lite dumt men oh well. Jag mår skitgött, önskar dig detsamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in