Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 13:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Oavsett om det är en eller två bröder så borde man vet om huruvida hon har bröder och huruvida det är en eller två efter tre år.

Absolut. Det understryker det. Synd att de inte gjorde större avtryck.
Citera
2017-11-23, 13:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Enligt det som tdlefnierregus skriver så borde det då ha varit efter förhör nummer två som de togs in? Att polisen kom dit på förmiddagen och höll förhör, åkte iväg, kom tillbaka för förhör nummer två, anhöll alla tre för människorov. Men det verkar bara ha gått ett dygn innan han plockades in då som ni skriver. Har jag förstått rätt nu?

Ja, det gick bara ett dygn från mordet så satt han och hans kompisar inom lås och bom. Jag tror inte att han räknat med att polisen skulle agera så snabbt och på det viset. Lyftstroppen talar väl för att han tänkt dra henne längre ut i vattnet med båten.
Citera
2017-11-23, 13:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Lägger in lite från hur Billy tagit upp "Ludde" i förhören, jag tycker det säger en hel del om hur den här filuren fungerar. Trots att han är överbevisad ger han sig inte! Gäller alla lögner han blir överbevisad om, som ett litet barn "det var i alla fall inte jag..." Lika med hans dravel när han ska förklara hur T blivit misshandlad av honom, jag tycker att tom hans advokat verkar reagera på hans skruvade resonemang där.

Förhör 170516, BF delges misstanke mord och Ludde kommer för 1:a gången på tal. Mycket stamning/osäkerhet i detta förhör
Näst sista förhöret 171004:
Sista förhöret 171106 som handlar om grov kvinnofridskränkning och de brev BF skrivit om dessa händelser, eller som han kallar det. När vi blev fysiska...

Inte lätt att vara tro att man ska kunna värja sig mot rättvisan när den drar igång, och vädrar blod...

Det står ju ganska klart att han hellre kunde ha ringt dem innan han slog ihjäl henne. Eller till psykakuten. Det hade ju varit strongt, om något.

Ja jävla ungdomar. Vad får de all skit ifrån?
Citera
2017-11-23, 13:52
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Inte lätt att vara tro att man ska kunna värja sig mot rättvisan när den drar igång, och vädrar blod...

Det står ju ganska klart att han hellre kunde ha ringt dem innan han slog ihjäl henne. Eller till psykakuten. Det hade ju varit strongt, om något.

Ja jävla ungdomar. Vad får de all skit ifrån?

Han ville hellre döda Tova och sen ta självmord än att hamna på psyket sa han. (Minns ej ordagrant) Han sökte viss hjälp för sin ångest men ville inte ha någon samtalskontakt för att det var för långt att åka. Han fick atarax utskrivet(suck). Sen fick han hjälp för sin rygg (ej ångestrelaterat) och försökte då få starkare mediciner än bara alvedon och ipren men det fick han inte. Det verkar som att läkarna tyckte att han gjorde ett ganska bra intryck trots ångesten men givetvis borde han ha fått den där samtalskontakten och något starkare än allergitabletter.
Citera
2017-11-23, 14:00
Medlem
Citat:
Han ville hellre döda Tova och sen ta självmord än att hamna på psyket sa han. (Minns ej ordagrant) Han sökte viss hjälp för sin ångest men ville inte ha någon samtalskontakt för att det var för långt att åka. Han fick atarax utskrivet(suck). Sen fick han hjälp för sin rygg (ej ångestrelaterat) och försökte då få starkare mediciner än bara alvedon och ipren men det fick han inte. Det verkar som att läkarna tyckte att han gjorde ett ganska bra intryck trots ångesten men givetvis borde han ha fått den där samtalskontakten och något starkare än allergitabletter.
Läkare e så jävla snåla med receptbelagda mediciner för psykisk ohälsa. Är det bättre att bli alkoholist/narkoman än att få något som faktiskt är lagligt att konsumera om läkaren tillåter liksom?

Om läkarna gjort sitt jobb ordentligt hade kanske Tova levt idag.
Citera
2017-11-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
På sid 695, förhör med GP, kallas hon genom förhöret för Katarina. Är det hennes smeknamn eller ytterligare ett fel i FUP?

Och Per Snyder, förhörsledaren, kallar hela tiden Hudiksvall för Hudriksvall, inget stavfel, han gör det i flera förhör, vet han inte ens vilken by det handlar om?

Av en slump såg jag detta i innehållsförteckningen och tänkte på dig...

Katarina Pettersson
Förhör med vittne, Pettersson, Gabriella Katarina ..............................................695
Citera
2017-11-23, 14:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vad var det för ryggåkomma exakt?
Citera
2017-11-23, 14:22
Medlem
BigFatJesuss avatar
När man läste FUP:en förstog man att Billy ljög, han hade anmälts för att ha misshandlat Tova tidigare och mordhotat henne ett antal ggr. Han har även anmälts för kvinnofridskränkning, så varför skulle inte han mörda Tova? Man fattar direkt att han inte talar sanning i början av förhöret när han påstår att en kille vid namn Kamir eller något liknande med utländsk bakrund ska ha varit med henne och dragit med henne i hans bil. Billy suger verkligen på att ljuga, hoppas han får ett rejält straff för det här grova brottet han har begått. Stackars Tova!
Citera
2017-11-23, 14:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag kan tycka att det känns mer och mer planerat hela skiten. Tar man den där båten som han skall reparera så har han pratat om att den ska fixas ca 1.5 vecka innan Tova dog enligt någon kompis. Sen verkar Billy även prata om att fixa den mitt på dagen på lördagen. Nu åkte dom och köpte spackel till båten dagen efter(söndagen).

Men han verkar ändå angelägen om att fixa en båt, han har planer på att inte åka på bilträff trots att hans kompisar tror det. Han vill få bort folk från sitt hus den kvällen...

Det enda som är lite märkligt är att hon verkar glad och full vid 01.00 enligt sin kompis Emma så jag kan tycka att om han planerar att mörda henne varför då supa/knarka ner tjejen och sen döda.
Citera
2017-11-23, 14:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag kan tycka att det känns mer och mer planerat hela skiten. Tar man den där båten som han skall reparera så har han pratat om att den ska fixas ca 1.5 vecka innan Tova dog enligt någon kompis. Sen verkar Billy även prata om att fixa den mitt på dagen på lördagen. Nu åkte dom och köpte spackel till båten dagen efter(söndagen).

Men han verkar ändå angelägen om att fixa en båt, han har planer på att inte åka på bilträff trots att hans kompisar tror det. Han vill få bort folk från sitt hus den kvällen...

Det enda som är lite märkligt är att hon verkar glad och full vid 01.00 enligt sin kompis Emma så jag kan tycka att om han planerar att mörda henne varför då supa/knarka ner tjejen och sen döda.

En glad och full tjej anar inget och gör mindre motstånd än en nykter?
Citera
2017-11-23, 14:28
Medlem
BigFatJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Jag håller med tror säkert Billy planerat detta sen en tid tillbaks. När man läser FUP:en får man den känslan.
Citera
2017-11-23, 14:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad var det för ryggåkomma exakt?

Han var till nån sjukgymnast som sa att det var något fel med disken, minns inte riktigt vad det stod men att han fått ont när han vänt sig om i en bil och då fick han problem med ryggen. Han var kutryggad när han kom till sjukgymnasten(enligt henne) men det hade tydligen blivit mycket bättre efter nån vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in