Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 03:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonajme_
här kommer lite info jag hittade om rättegången.

Tack! Lägger till det i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-11-23, 03:37
Medlem
Enligt vittnen och Billy själv ska han ha köpt 10 st Xanor tidigare på lördagen och enligt obduktion hade Tova alprazolam (verksamma ämnet i Xanor) i blodet. Enligt Billy ska de ha delat på de 10 han köpte, "6-7 till honom och resten till henne" antar han. Såklart minns han inte detta helt klart heller.
Sjukt nog gjordes inget drogtest på Billy när han anhölls. Hur kan man inte göra det på någon som t.o.m är dömd för narkotikabrott tidigare?!

Undrar om vi någonsin kommer få veta vad som hände egentligen, börjar nästan tro att han kommer lyckas knipa käft genom hela rättegången med.
Citera
2017-11-23, 07:27
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har man en hög tolerans och kör på denna cocktail varje helg, så kan man säkert göra saker som man inte gör nykter med hjärnan i behåll.

Det kan förklara hans likgiltighet efter mordet, eftersom han säkerligen tryckt i sig benso dagarna efter hennes död.

Samtidigt så har han inte tillgång till det på häktet, men visar trots det upp samma likgiltighet, inför hennes död.

Han är en klassisk psykopat. Eller så minns han inget.

Det är uppenbart att han minns men han har redan pratat bort sig när man presenterat senare bevis
Citera
2017-11-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Det är uppenbart att han minns men han har redan pratat bort sig när man presenterat senare bevis

Han minns och har stenkoll på läget hela natten, det visar alla SMS från kl 23.22 fram till hans sista kommunikation kl 03.13 då J meddelar att de tänker sova hos "bärgarn". Då är det lugnt för Billy o han kan fortsätta städa undan utan risk för att bli upptäckt.

F kommer till Billy ca 20.45, B ber gänget åka från gården och de drar vid 22 tiden (T hämtas av B o F 21.45 i Forsa). 23.22 börjar som sagt SMSandet om att de absolut inte får komma till gården. "Ludde" är ju där, F o J menar att han avser H*ampus (som ju är i Stockholm). Ska bli intressant om han håller fast vid mystiske Ludde i förhandlingen eller om han inser det meningslösa med den lögnen.

Hans telefon byter mast 2 ggr under natten, 01.47-02.03 pejlas hans tele mot Björkmo (annars Storbert), även under 8 minuter från 02.29 är det Björkmo. Under dessa intervall rör sig stegräknaren med 1341 steg.
Senast redigerad av diva59 2017-11-23 kl. 08:13.
Citera
2017-11-23, 08:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Har läste mindre delar av rapporten men jag ställer mig lite frågande till varför det är så långt mellan förhör av polis som befunnit sig på plats. Exempelvis poliserna som hittade knapparna i eldningstunnan. Förhörsledaren frågar om vilket väder det var men de är lite svävande om det regnade mycket eller inte och när man kollar på datum på förhören så är det 2017-07-(29-31) och de var på plats på gården 14/5. Även om de noterat information i nåt register den 14/5 så är sånt som väder och vind samt annat som kan ha betydelse i efterhand saker som lätt glöms bort på över 2 månader.
Citera
2017-11-23, 09:09
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har läste mindre delar av rapporten men jag ställer mig lite frågande till varför det är så långt mellan förhör av polis som befunnit sig på plats. Exempelvis poliserna som hittade knapparna i eldningstunnan. Förhörsledaren frågar om vilket väder det var men de är lite svävande om det regnade mycket eller inte och när man kollar på datum på förhören så är det 2017-07-(29-31) och de var på plats på gården 14/5. Även om de noterat information i nåt register den 14/5 så är sånt som väder och vind samt annat som kan ha betydelse i efterhand saker som lätt glöms bort på över 2 månader.

Eftersom set varit lokala skurar kan man inte ned säkerhet säga det. Dock har det inte så stor betydelse för att:
1) del i tunnan var torr och nyeldad
2) blodspår där hon mördades kan ha regnat bort, spolats bort eller täckts med mer grus men har egentligen ingen betydelse

I tunnan hittas alltså knappar från ett tygstycke tillhörande fjällräven samt byxknapp. Hans kläder från kvällen går inte att hitta och i förhör trodde han sig inte använda dessa denna dag tills bilder på honom visats.
Citera
2017-11-23, 09:11
Medlem
På sid 695, förhör med GP, kallas hon genom förhöret för Katarina. Är det hennes smeknamn eller ytterligare ett fel i FUP?

Och Per Snyder, förhörsledaren, kallar hela tiden Hudiksvall för Hudriksvall, inget stavfel, han gör det i flera förhör, vet han inte ens vilken by det handlar om?
Senast redigerad av ompiliompi 2017-11-23 kl. 09:25.
Citera
2017-11-23, 10:38
Medlem
Heter idioten verkligen Billy? Det borde vara olagligt att döpa sina barn till så pass retarderade ”namn”. Det här landet alltså.... börjar mer och mer likna ett jävla skämt....
Citera
2017-11-23, 10:58
Medlem
litenpandas avatar
På sida 37 i Tilläggsprotokollet säger Billy "Hon har en brorsa tror jag". Alltså de har varit ihop i tre år... Visst att man kan uttrycka sig fel men en sån sak borde man vara ganska säker på vid det laget.

FUP
På sida 435 står att Billy spikat in spikar i en av familjens bilar och någon sida tidigare stod det att (antagligen) han har försökt bryta sig in i Tovas uthus.

På sida 464 ska Billy ha sagt att allt ska bli bättre den dag de skaffar barn. (Klassisk grej för sådana snubbar att säga).

På sida 471 står att Jimmy hört när Billy slog Tova men gömt sig på rummet istället för att hjälpa.

På sida 476 står att Billy även verkar vilja styra och kontrollera sina kompisar.

Detta var lite saker som jag reagerade på under läsningens gång. Efter detta har läsningen blivit sjukt tråkig så jag får nog hoppa över de mindre intressanta förhören. Flera av de saker jag har skrivit kommer säkert att komma mer om längre fram.
Citera
2017-11-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rnc
Enligt vittnen och Billy själv ska han ha köpt 10 st Xanor tidigare på lördagen och enligt obduktion hade Tova alprazolam (verksamma ämnet i Xanor) i blodet. Enligt Billy ska de ha delat på de 10 han köpte, "6-7 till honom och resten till henne" antar han. Såklart minns han inte detta helt klart heller.
Sjukt nog gjordes inget drogtest på Billy när han anhölls. Hur kan man inte göra det på någon som t.o.m är dömd för narkotikabrott tidigare?!

Undrar om vi någonsin kommer få veta vad som hände egentligen, börjar nästan tro att han kommer lyckas knipa käft genom hela rättegången med.

Men det beror väl på att dom vid de första förhören endast hörde honom upplysningsvis och att han inte var misstänkt? Det var ju först efter att kroppen hittades som dom anhöll honom.
Citera
2017-11-23, 11:23
Medlem
litenpandas avatar
Som tidigare talare har påpekat och jag skrev ett OT inlägg(raderat) om visst konstigt språk i FUP. De skriver ju fel ganska ofta, stavar fel på namn osv. I detta fall måste de t.ex. mena Billy för det är honom de pratar om och Jimmy har väl ändå inte också cyklat till Villagatan. De pratar även om en Jimmy W*k i samma förhör så de måste ha blandat ihop det?

FL: Frågade ni inte Jimmy varför han hade cyklat till Villagatan den där morgonen?
Kristoffer: Jo, men vi fick aldrig ett bra svar, han sa att han kände för att bada.

Sida 639
Senast redigerad av litenpanda 2017-11-23 kl. 11:28.
Citera
2017-11-23, 11:27
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men det beror väl på att dom vid de första förhören endast hörde honom upplysningsvis och att han inte var misstänkt? Det var ju först efter att kroppen hittades som dom anhöll honom.

Ja, det gick väl två dagar innan han togs in? Eller hur var det? De första 2 förhören var väl direkt på gården för att polisen åkte dit? Eller var det bara 1 förhör? Jag har för mig att de kom tillbaka en andra gång och märkte att historierna inte gick ihop och att det var då som Fredrik blev nervös och erkände att han ljög. Jimmy hade ju också en ramsa som han rabblade upp för polisen vilket de reagerade på. Var det första eller andra förhöret? Rätta mig gärna om jag säger fel om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in