Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 14:28
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad var det för ryggåkomma exakt?

Han kallar det ischias. Det står mycket om det i FUP och finns journal och förhör med läkaren. Han var hos några olika läkare för att han inte gillade den första, eller något sånt. Han gjorde illa ryggen nån gång när han satt fram i passagerarsätet och vände sig bakåt mot sina polare och det knäckte till. Han har haft svårt att gå in och ur bilar och svårt att sova för att han bara har kunnat ligga bekvämt i vissa lägen. Varje gång han skulle vända på sig på natten så har han vaknat. Han fick inga receptbelagda smärtstillande som sagt även om han hade ringt och frågat efter det för att han inte tyckte att alvedon räckte. Då sa läkaren att kombinera alvedon och ipren. Han gjorde övningar hos sjukgymnast(eller läkare?) och fick med sig övningar hem. Då hade det blivit bättre och läkaren bekräftade sin initiala diagnos(minns inte exakt vad läkaren hade sagt men det var kanske ischias). Om han tappade känseln från höften och ner skulle han åka in akut men det verkar aldrig ha hänt. När polisen kom hade han klagat på ryggont under ett förhör i hans kök men sen hade han hjälpt till att lirka fram en stege och burit fram den för att de skulle leta efter Tova på något loft. Det reagerade någon av poliserna på. Sen minns jag inte mer.
Citera
2017-11-23, 14:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatJesus
Jag håller med tror säkert Billy planerat detta sen en tid tillbaks. När man läser FUP:en får man den känslan.

Ja varför vill man annars ha en båt. Normalt så är de för att fiska men jag har inte läst något än som visat något sånt intresse förutom att han köpt en båtmotor. Men jag tror han skulle köpa vad som helst så länge det hade en motor.
Citera
2017-11-23, 14:32
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja varför vill man annars ha en båt. Normalt så är de för att fiska men jag har inte läst något än som visat något sånt intresse förutom att han köpt en båtmotor. Men jag tror han skulle köpa vad som helst så länge det hade en motor.

Allt med motor verkar intressant som sagt. Däremot visste han tydligen inget om att köra grävskopa vilket jag ändå tycker är lite konstigt eftersom de hade en grävskopa, stor tomt och han gillar allt med motor. Inte för att det spelar någon roll men ändå konstigt.
Citera
2017-11-23, 15:00
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att det känns mer och mer planerat hela skiten. Tar man den där båten som han skall reparera så har han pratat om att den ska fixas ca 1.5 vecka innan Tova dog enligt någon kompis. Sen verkar Billy även prata om att fixa den mitt på dagen på lördagen. Nu åkte dom och köpte spackel till båten dagen efter(söndagen).

Men han verkar ändå angelägen om att fixa en båt, han har planer på att inte åka på bilträff trots att hans kompisar tror det. Han vill få bort folk från sitt hus den kvällen...

Det enda som är lite märkligt är att hon verkar glad och full vid 01.00 enligt sin kompis Emma så jag kan tycka att om han planerar att mörda henne varför då supa/knarka ner tjejen och sen döda.

Håller helt med!

Så här skriver han den 6/5 till Linn*a V på Snapchat, sid 667 i FUP:

Ja tack men asså jag vet inte ens vad jag ska säga.. de enda som skulle kunna få mig att må bättre vore om en viss person bara försvann för evigt. Eller fick nån grov cp skada lr blev rullstolsbunden.. finns inte så mkt du kan göra tyvärr.. inget jag vill be dig göra iaf men tack för att du bryr dig men aa

Hade kunnat plocka den personen å sen tagit mitt eget liv så jag kunde leva i frid sen men jag vet inte varför jag inte gjort det ännu tack så mycket iaf.. det betyder guld att du ens orkar bry dig om mig.. men aa hade du kunna kört över henne utan att åka dit på det så hade du gärna fått göra det

Mina fetningar
Senast redigerad av diva59 2017-11-23 kl. 15:04.
Citera
2017-11-23, 15:14
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Jag kan tycka att det känns mer och mer planerat hela skiten. Tar man den där båten som han skall reparera så har han pratat om att den ska fixas ca 1.5 vecka innan Tova dog enligt någon kompis. Sen verkar Billy även prata om att fixa den mitt på dagen på lördagen. Nu åkte dom och köpte spackel till båten dagen efter(söndagen).

Men han verkar ändå angelägen om att fixa en båt, han har planer på att inte åka på bilträff trots att hans kompisar tror det. Han vill få bort folk från sitt hus den kvällen...

Det enda som är lite märkligt är att hon verkar glad och full vid 01.00 enligt sin kompis Emma så jag kan tycka att om han planerar att mörda henne varför då supa/knarka ner tjejen och sen döda.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Håller helt med!

Så här skriver han den 6/5 till Linn*a V på Snapchat, sid 667 i FUP:

Ja tack men asså jag vet inte ens vad jag ska säga.. de enda som skulle kunna få mig att må bättre vore om en viss person bara försvann för evigt. Eller fick nån grov cp skada lr blev rullstolsbunden.. finns inte så mkt du kan göra tyvärr.. inget jag vill be dig göra iaf men tack för att du bryr dig men aa

Hade kunnat plocka den personen å sen tagit mitt eget liv så jag kunde leva i frid sen men jag vet inte varför jag inte gjort det ännu tack så mycket iaf.. det betyder guld att du ens orkar bry dig om mig.. men aa hade du kunna kört över henne utan att åka dit på det så hade du gärna fått göra det

Mina fetningar

Jag tänker som följande. Under en ganska lång tid har Billy tänkt på att faktiskt mörda Tova och haft mer eller mindre bestämda planer på att det ska ske någon gång. Hon var ju trots allt påväg bort från honom och han märkte det = värsta mardrömmen för honom. MEN, jag tror inte att det var planerat att det skulle ske på just denna kväll. Då kan man tycka att han skulle ha fixat båten först, inte sagt att han skulle med på cruising, kanske haft bättre fusk-alibi som inte var i Stockholm osv osv. Jag tänker att han lyckades få ut Tova till gården just denna kväll och att han råkade komma på att han skulle bli ensam hemma om han inte åkte med på cruising. Därför blev det just den natten som Tova mördades. Det känns lite för uttänkt för att vara ett plötsligt infall, ett exempel är det som gjorde att skottkärran skulle kunna flyttas senare(minns ej vad det heter). Samtidigt känns det lite för dåligt undanröjt för att han verkligen ska ha tänkt igenom det hela, exempelvis att han inte gjorde av med knapparna eller hade båten lagad redan innan.
Citera
2017-11-23, 15:21
Medlem
Helt absurt att tänka att man kände någon som gjort detta hemska brott. Har visserligen inte haft någon kontakt med Billy på säkert 10 år men kände honom när vi var yngre. Skulle aldrig ens kunna inbilla mig att han var kapabel till något sådant. Men det var ju längesedan jag kände honom och hans familj. Jag tycker väldigt synd om både Tovas och Billys familj, hemskt för alla inblandade.
Citera
2017-11-23, 15:42
Medlem
chipsfingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Även att han blir väldigt knasig på benso.

Exakt, tycker det kommer fram ganska mycket om Billy där och hur han faktiskt var. Väger väl ganska starkt också när det kommer från en som varit med i familjen i tio år och kallade sig själv och Billy för bästa vänner några år tidigare. Fruktansvärt obehaglig människa den där.
Citera
2017-11-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag tänker som följande. Under en ganska lång tid har Billy tänkt på att faktiskt mörda Tova och haft mer eller mindre bestämda planer på att det ska ske någon gång. Hon var ju trots allt påväg bort från honom och han märkte det = värsta mardrömmen för honom. MEN, jag tror inte att det var planerat att det skulle ske på just denna kväll. Då kan man tycka att han skulle ha fixat båten först, inte sagt att han skulle med på cruising, kanske haft bättre fusk-alibi som inte var i Stockholm osv osv. Jag tänker att han lyckades få ut Tova till gården just denna kväll och att han råkade komma på att han skulle bli ensam hemma om han inte åkte med på cruising. Därför blev det just den natten som Tova mördades. Det känns lite för uttänkt för att vara ett plötsligt infall, ett exempel är det som gjorde att skottkärran skulle kunna flyttas senare(minns ej vad det heter). Samtidigt känns det lite för dåligt undanröjt för att han verkligen ska ha tänkt igenom det hela, exempelvis att han inte gjorde av med knapparna eller hade båten lagad redan innan.

Ja så kan det vara. Jag undrar om misshandeln började i köket. Fristadsjackan brukade ju hänga där på stol, nu är den jackan borta. Kvar finns bara knapparna från en sådan jacka i eldtunnan. Det blev nog blod på den och därför blev han tvungen att elda upp den tillsammans med kläderna han hade under överfallet. Han hade ju ett jäkla resonerande där om "hur mycket kläder tror ni jag hade på mig"(ungefärligt återgivet) mht de knappar som blev funna i eldtunnan.

Edit: Undrar NÄR han hämtade hammaren? Pappan verkar ju säker på att han hängde den i uthuset lördag eftermiddag...
Senast redigerad av diva59 2017-11-23 kl. 16:10.
Citera
2017-11-23, 16:06
Medlem
Jag fattar inte hur man under en natt klarar mörda någon, och undanröja alla spår på en flaska sprit och en näve benzo?
Jag hade samma tankar om Idremordet på Magnus Andersson.
Där var det ganska korta tidsintervaller, GM var skitfull, ändå fixade han allt som påstods...

När jag är full i sprit och speciellt benzo, så fattar jag ingenting och klarar inte ens bre en smörgås.
Citera
2017-11-23, 16:22
Medlem
Tovas dagbok är väldigt hemsk att läsa..hon var helt fast med psykot.

FUP sidan 3587

"Ons 30 november 2016 kl: 23.28

Allt började med… Eller jag vet fan inte vart det började. Men Billy sa att jag var
tvungen att skita i dom eller dö. Han hotade mig, slog mig, ströp mig. Han höll på så
hela natten och sen var jag tvungen att skriva till dom och ”göra slut” med dom. ’
Precis som med Bella och Felicia…
Men ja sen några dagar efter märkte jag hans 2:a snapchat som han tydligen dolt i 2 år
och efter det gick allt utför. Båda fucka ur och han dödade mig nästan. detta är kanske 2
månader sen det hände. Och så mycket stryk som jag fått sen dess har jag aldrig fått.
Men jag kan inte göra nå… Han säger att om jag gör slut så dödar han mig, vågar inte
chansa"

"18 december 2016 kl: 21.29

Jag vet inte ens vad jag lever för längre. Jo för mamma och pappa o hampus såklart. Jag
vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Jag hatar Billy.
Jag tror på allvar att mitt liv aldrig kommer bli bättre. Han slår mig. Han har nästan
dödat mig. Jag vet ingenting längre. Jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Jag tror att
det är kört, han kommer döda mig om jag berättar för nån eller om jag gör slut. Jag får
inte göra någonting, jag vågar inte berätta något för honnom för då blir han arg.
Jag får inte gå på idrotten på skolan för vår lärare är en ung kille, får inte jobba för jag
kanske måste jobba med nån kille eller torka nån gamlings snopp.
Jag har bara psykos för allt. På grund av att jag inte får göra nästan någonting för Billy,
och det kan jag ju inte säga till nån, så får jag skit för jag inte gör vissa saker osv…
Och mina pengar bara rusar iväg, mycket pga att Billy vill att jag ska låna ut å sen får
jag mindre tillbaka. Jag har ingen
Det finns ingen som jag kan berätta för.
Jag vill inte leva längre.
De här livet är inget värt.
Min familj är det ända som spelar roll."

Och det bara fortstätter och fortsätter om hur rädd hon är för honom i varje dagbokssida.. hur han säger att han ska döda henne... hon får inte ens jobba med äldre för hon kanske måste torka någon gammal man...sjukt! Han kallar henne för hora för att hon jobbar med gamla män på ett äldreboende..
Senast redigerad av MollyCule 2017-11-23 kl. 16:31.
Citera
2017-11-23, 16:25
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Jag fattar inte hur man under en natt klarar mörda någon, och undanröja alla spår på en flaska sprit och en näve benzo?
Där var det ganska korta tidsintervaller, GM var skitfull, ändå fixade han allt som påstods...

När jag är full i sprit och speciellt benzo, så fattar jag ingenting och klarar inte ens bre en smörgås.

Som tur är så fick han inte bort alla spår:
Blodpölen, blodfläck på brygga & stol, hjulspår som ledde till tova inklusive material i den, hammaren, tejpen i köket som passar med tejpen i skottkärra. Säkert något mer samt en historia som låter som en 4 åring kommit på med galet många brister
Citera
2017-11-23, 16:27
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111

Adrenalinet fick nog honom att "piggna till"? ...när jag var ung (många år sen nu så ingen behöver påpeka hur korkat det var) så hade jag tuggat benzo (clonazepam) och druckit öl när jag fick för mig att köra bil vilket var lite mer än vad jag klarade av men när jag väl hade voltat ut i en hästhage så blev jag spik nykter och ordnade dit en traktor från en kompis farsa, tog kontakt med markägaren så han kunde flytta hästarna och fixade tom hem bilen/vraket med bärgare.
Minns inte så mycket av det själv men tydligen hade jag varit helt väck när jag kört iväg och kommit hem till synes "normal" 2timmar senare och min enda förklaring till hur det kunnat gå till är adrenalinpåslag..

Så omöjligt är det inte och är nu denne Billy lite ingången på alkohol & tabletter så borde det gå ännu lättare att fixa det han fixat under natten.

F.ö så hoppas jag att han får livstid för den där Billy verkar vara en fruktansvärd person!
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-11-23 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in