Citat:
Ursprungligen postat av
tigerlily
Men kan inte den där idioten bara erkänna!
Sid 3829 i fup, min kursivering:
"Blod återfanns på undersidan av stenarna och under ytskitet av grus fanns en större blodpöl (kon 1)
och en mindre yta med blodbesudling (kon 2). Blod som säkrades var Tovas blod vilket ger starkt stöd
för att Tova har befunnit sig blödande på platsen. Att gruset saknade blod på ovansidan ger starkt
stöd för att gårdsgruset lagts över blodansamlingen i efterhand. Även ett tuggummi som satt fast på
en av stenarna säkrades. Mellan stenen och tuggummit fanns det blod. Tuggummit har efter analys
på Nationellt Forensiskt Centrum (NFC) gett träff på Jimmy med en +3. Skalan går från +1 till +4 där
+4 är den starkaste graden, +3 innebär således att det talar starkt för att det är Jimmy som tuggat
tuggummit."
Det fetade läste jag tidigare.
Att blod fanns mellan tuggummit och stenen, hur ska man tolka det?
Det är troligen Jimmys tuggummi. (Nu tänker jag att du blandar ihop Jimmy med Billy?)
Eftersom Jimmy har alibi, (helt avförd från misstankar om mord), så har tuggummit förmodligen legat i gruset sedan tidigare.
Nu var det vår och verkade som en kylig natt. När Billy skyfflat över blodet med grus, kanske tuggummit som blivit kallt och hårt men suttit fast på gruset, lossat något och det har sipprat in blod mellan sten och tuggummi. Särskilt som att Billy har spolat vatten över gruset, så har detta underlättat för det mer trögflytande blodet att sippra in vid fästet.
Även om det hade varit Billys tuggummi. Hur skulle man säkert kunna veta när det hade kommit dit, även om det var blod mellan tuggummi och sten?