2017-11-23, 00:40
Moderator
Schlesiens avatar
Sammanfogning av trådar

Kändisskvallers tråd, 6 inlägg, sammanfogad med tråd från Politik-inrikes, 208 inlägg

Utgången rubrik:
SD-man på riksdagskansliet utreds för våldtäkt...

/ Moderator
Senast redigerad av Schlesien 2017-11-23 kl. 10:46. Anledning: från Politik-inrikes, inte ABoK
Citera
2017-11-23, 00:48
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Källa på det?

Findel bor i Bromma och Simon i Täby

Nej de bor ihop

https://www.ratsit.se/19970430-Findel_Madison_Spanga/gmwnCTvL7zWH1NAODyhOFccIRESaMamCKmwBZEfuWjI#paAdre ssen
Citera
2017-11-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justcorrect
Men tanke på Sven-Olofs Sellströms legendariska koks och luder fester så kommer de nog bara få en highfive av partitoppen.

Vad är detta för anklagelser och i den här tråden?
Citera
2017-11-23, 01:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Har aldrig hört talas om denne Findel så jag har ingen aning om hur han är som person och det spelar kanske mindre roll då även trevligt folk kan göra otrevliga saker.

Jag blir dock alltid lite lätt allergisk när någon menar att den i efterhand kommer på att den kanske blivit utsatt för något brott. Visst kan folk vara stupfulla och även ha dålig koll på vad lagen säger men varningsklockorna ringer när brottsoffret av andra måste upplysas om att den blivit utsatt för något.

Bra att ärendet ska utredas rättsligt i alla fall, till skillnad från så mycket annat i #metoo-sörjan.
Citera
2017-11-23, 01:47
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luttrad.svensk
Det är ett rykte som ...

... ska ha känt till ...

Troligen kommer ...

Findel Madison verkar vara ...

Det finns många liknande historier ...

Men att Findel Madison skulle våldta dem också?

Vad är det ... ? Varför reagerar ingen på det här?

Citat:
..., hur vet du att ...? Var är dina bevis för det?

Hans umgängeskrets verkar ...
Jag tror att man borde ...

Har du varit med på det där Temple bar, eller? Vet du vad tjejerna har varit med om?

Findel Madison ser ut som ...

Han kanske får ...

Citat:
Det florerar också ett rykte ...

I somras ska man ha ...

Kinnunen ska enligt uppgift ...

Tydligen ska det finnas tekniska bevis från det här tillfället som finns spridda i delar av partiet och kanske även utanför.

Hur går det ihop ...?

Enligt uppgift ska ...

Vad är det här för parti egentligen? Vilka är de här jepparna i kommunikationsavdelningen? Varför har ingen satt stopp för Findel Madison och hans rövargäng tidigare?

Citat:
Djungeltrumman säger att ...

... ska senare ha blivit .... En muta ...?

Citat:
Den här Findel Madison verkar vara ...

Vilket ansvar har ...? Det här verkar ju ha varit ...

Här figurerar ... på olika bilder:
Vilka är de här människorna egentligen?

Varför har ingen granskat dem tidigare? Det känns som att någon borde göra det.

Eller är kanske ...?

Citat:
Har övergrepp i rättssak skett?
Hur ... ? Kan det helt enkelt vara så att ... ?

Varför gjorde ... ?

Varför kontaktade ingen ... ?

Varför tystas ... ?

Varför tar man aldrig tag i problemet på allvar?

Varför har man ... ?

Seems legit!

Och varför tänker ingen på barnen?!
Citera
2017-11-23, 02:44
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Kan personligen bekräfta att det rör sig om en man i 20 årsåldern som våldtagit en minderårig kvinna. Personen har tidigare varit nämndeman och i blåsväder tidigare angående kvinnor trots sin låga ålder. Namn på GM F*ndel M*dison =* I, A

Syftar du på denna unga Sverigeälskaren https://www.metro.se/artikel/anonym-sajt-hänger-ut-brottsoffer-ägs-av-topp-i-sds-ungdomsförbund
Citera
2017-11-23, 05:50
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Nej de bor ihop

https://www.ratsit.se/19970430-Findel_Madison_Spanga/gmwnCTvL7zWH1NAODyhOFccIRESaMamCKmwBZEfuWjI#paAdre ssen

Halvt OT men det är alltså 7 personer folkbokförda i lägenheten!
Låter mer som en täckmantel än faktisk bostad.

Någon som vet var det påstådda brottet ska ha ägt rum?
Citera
2017-11-23, 06:02
Medlem
Så här blir det när man släpper in ungar på det vad jag anser vara seriösa anställningar! Vad i hela friden gör ungar under trettio på dessa poster över huvudtaget? Vet deras föräldrar var de är? Vill du att en tjugoåring som inte ens får köra ex. taxi är med och fattar för landet viktiga beslut?

Jag anser att det är helt befängt!

Vem har anställt dessa snorungar?
Senast redigerad av Konrad 2017-11-23 kl. 06:20.
Citera
2017-11-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Har tjejer inget eget ansvar? Hur mycket dom dricker och vilka dom åker hem till? Hon var tydligen vuxen nog för att komma in på en bar. Vi pratar inte om 10-åringar.
Däremot är det ju bra att det har avslöjats att han är helt olämplig för fortsatta uppdrag.

Hon var femton år. En betrodd tjänteman inom sd bjöd henne på krogen. Inte ensam utan med kollegor. Säger något om partiet. Det säger även något att partiet inte reagerar över detta utan försvarar honom.
Alldeles oavsett om han sedan knullade en villig eller ovillig högstadieelev borde han få sparken, men inte av sd...

Jag älskar att fanboysen försöker flytta fokus till att det vsr hennes ansvar att inte vara för full.
Vad är nästa grej ni fokuserar på, kort kjol?
Citera
2017-11-23, 08:15
Medlem
Ja då vet man inte vad man ska tro. Tvingad att anmäla. Hur ska ordet ”tvinga” tolkas i detta sammanhang? Det verkar vara något lurt eftersom även Aftonbladet bekräftar detta. Anmälan under inverkan av tvång eller hot måste vara brottsligt i sig. Anklagelsen behöver trots detta inte vara påhittad. Själva tillvägagångssättet har klara likheter med CW/FV historien.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala
Senast redigerad av gida 2017-11-23 kl. 08:21.
Citera
2017-11-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkidink
Ahh ni kommunister är så skojiga, hittar på våldtäkter för att ha som språngbräda till att smutskasta ett parti

Fast nu skrev jag om att han bjöd en underårig på sprit och cider...

Kan du redogöra för vad som gör mig till kommunist?
Mitt inlägg har väldigt lite med produktionsmedel och klasskamp att göra. Jag ser inte heller någon koppling bakåt till hegel.
Citera
2017-11-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkidink
Ja du skrev en hel del olika saker, fast när din slutsats kom fram då trilla poletten ner.

Vad skönt att höra att även du förstår att det är mycket alarmerande att personer som arbetar för ett parti som sitter i den lagstiftande församlingen genom sina handlingar visar att de accepterar att underåriga serveras alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in