2017-11-22, 22:01
Bannlyst
Är inte Findel bög? Nu ska man ju inte vara sån, men han ser ju blonderad och lite feminin ut. Han är ju skriven med Simon Solberg också.
Citera
2017-11-22, 22:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon är säkert övertygad om att en våldtäkt skett så jag tror inte att hon oroar sig för att anklagas för falsk tillvitelse. Sen kan man diskutera vad som skapat hennes övertygelse men det är en annan sak.

Ja. Vad jag saknar i detta fall (som i så många andra liknande detta) är en anmälan från MGM om just falsk tillvitelse givet vad han har att förlora.

Dvs har det aldrig hänt så ska han naturligtvis göra en motanmälan. Är han oskyldig så ska han ju använda de medel som rättsstaten tillhandahåller, finns inga skäl till att avstå.

Fast det kanske kommer en dylik. Kommer vi däremot in på en framtida diskussion om vad som skedde med samtycke eller ej så ligger han ganska brunt till, för som jag skrev så verkar det vara ostridigt att han söp ned henne innan de sexuella handlingarna ägde rum. Och hon var 15 år vid tillfället.
Citera
2017-11-22, 22:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Beror på vad åklagaren vaskar fram men ett vittne är omskrivet i AB om hennes tillstånd. Ponera att man får tag i busschauffören också som kanske minns flickan och hennes spyor.
Så att får åklagaren kött på benen, så åtalar hon och annars kan det bli svårt att få en domstol att köpa en berättelse rakt upp och ner. Men i dagsläget finns det ett slags stödvittne kan man säga. Sen beror det lite på tider osv, och hur trovärdig hon själv är. Inte kul för en ung tjej att gå igenom en sån här sak och med det skitpratet och smutsen som blir om det nu skulle läggas ner eller att han frikänns. Dessutom är SD helt klart ett parti som både smutskastar och begår hot samt skadegörelse mot den som berättar om oegentligheter i partiet.

Jag tror inte att 20-åringen kommer förneka att tjejen spytt två gånger under bussresan då vomering kan få packade människor att piggna till (nej, inte nyktra till), han lär nog använda det till sin fördel om en rättegång blir aktuell. Jag spekulerar vilt dock.
Citera
2017-11-22, 22:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerbank94
Är inte Findel bög? Nu ska man ju inte vara sån, men han ser ju blonderad och lite feminin ut. Han är ju skriven med Simon Solberg också.

Han har väl inte lyckats hitta en egen bostad i Stockholm. Han är väl från Luleå?
Citera
2017-11-22, 22:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja. Vad jag saknar i detta fall (som i så många andra liknande detta) är en anmälan från MGM om just falsk tillvitelse givet vad han har att förlora.

Dvs har det aldrig hänt så ska han naturligtvis göra en motanmälan. Är han oskyldig så ska han ju använda de medel som rättsstaten tillhandahåller, finns inga skäl till att avstå.

Fast det kanske kommer en dylik. Kommer vi däremot in på en framtida diskussion om vad som skedde med samtycke eller ej så ligger han ganska brunt till, för som jag skrev så verkar det vara ostridigt att han söp ned henne innan de sexuella handlingarna ägde rum. Och hon var 15 år vid tillfället.

Det väsentliga är väl om hon befann sig i ett hjälplöst tillstånd. Jag tror att åklagaren kommer ha svårt att belägga att så var fallet.
Citera
2017-11-22, 22:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Det väsentliga är väl om hon befann sig i ett hjälplöst tillstånd. Jag tror att åklagaren kommer ha svårt att belägga att så var fallet.

Eventuella vittnesuppgifter från kvällen och timmarna innan det påstådda övergreppet blir förmodligen avgörande vad gäller den objektiva bedömningen av graden av berusning och därigenom om flickan var försatt i vanmakt/hjälplöst tillstånd eller ej.

Om hon enligt det som hittills framkommit i media de facto stämmer dvs att hon raglade omkring inne på lokalen i fråga, sluddrade osammanhängande i telefonen när hon talade med sin mor och kräktes på väg hem till MGM så ser det ju inte bra ut.
Citera
2017-11-22, 22:24
Medlem
Uppenbart är det ju så att offret ifråga har manipulerats av sina bekanta tjej kompisar att anmäla honom ett tag efter att det hänt. Hon har inte upplevt det som en våldtäckt för att det är ingen våldtäckt.

Vad hennes kompisar har för motiv bakom påtryckningarna kan man bara spekulera i.

Förövrigt så låter det troligt att Findel är i någon form utav sexuell relation med sin manliga sambo!
Citera
2017-11-22, 23:58
Medlem
Klas-Vegass avatar
Har tjejer inget eget ansvar? Hur mycket dom dricker och vilka dom åker hem till? Hon var tydligen vuxen nog för att komma in på en bar. Vi pratar inte om 10-åringar.
Däremot är det ju bra att det har avslöjats att han är helt olämplig för fortsatta uppdrag.
Citera
2017-11-23, 00:14
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerbank94

Källa på det?

Findel bor i Bromma och Simon i Täby
Citera
2017-11-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som bekant med ett par poliser så vet jag att det bara i Sthlm norrort kommer in ett par våldtäktsanmälningar per dygn.
Majoriteten läggs ned hyfsat snabbt.

Att de läggs ned säger ju dock absolut ingenting? Majoriteten av fallen som läggs ned gör detta för att det saknas bevis och således skulle inte åtal ha någon chans att leda till fällande dom. Och som bekant får inte åklagare väcka åtal om denne inte bedömer att det finns chans för fällande dom.

Det som är intressant att diskutera är antalet väckta åtal för falsk tillvitelse rörande våldtäktsanmälningar. Och de kan jag berätta är försvinnande få.

För att sammanfatta: att ett åtal rörande sexualbrott läggs ned säger absolut ingenting om skuldfrågan. Det är en självklarhet för alla med minsta insyn i/kunskap om det juridiska systemet.
Citera
2017-11-23, 00:20
Medlem
Wandras avatar
Man bör även beakta att Findel och flickan hade en romantisk relation.

Enligt uppgift från AB blev tjejen tvingad av två avhoppade medlemmar att polisanmäla.
Citera
2017-11-23, 00:21
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag misstänker att den där incidenten är fabricerad. Många av incidenterna som lyfts fram i den där #MeToo kampanjen är nog påhittade. Det finns extremt många som erkänner brott som de ej begått, så det lär ju finnas ännu fler som spelar offer och vill ha uppmärksamhet. Det borde finnas något syndrom kopplat till folk som suktar efter uppmärksamhet in absurdum.

Självklart är denna incident fabricerad eftersom det rör sig om en SD-politiker. Haha jag visste att en post likt detta skulle dyka upp bland dom första posterna och självklart gjorde det det. Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in