2017-11-22, 20:46
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Det verkar som om du försvarar rådande våldtäktskultur inom SD, ingenting rättfärdigar att supa ner en försvarslös 15 årig flicka och sedan förgripa sig på henne - fy fan man blir äcklad

Har du läst att tjejen inte ens själv velat anmäla utan pressats av andra illvilliga personer?

Man blir äcklad!
Citera
2017-11-22, 20:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon var full. Hon var 15 år. Tror du verkligen att gjorde någonting för att få ungsvensken i säng? Jag undrar hur du hade resonerat om det varit en miljöpartist som supit en 15-åring stupfull och sedan haft sex med henne.

Samma sak. Att det inte kommer leda till något, då det läggs ner massor av våldtäktsanmälningar som är uppenbara med bra bevis, men som ändå inte räcker. Här har vi en tjej som inte ville anmäla själva, men pressats av två bittra avhoppare, tjejen själv säger att hon inte vet hur det hände om hon sa ja eller nej, om hon själv kanske ville och var drivande.

Varken du eller jag vet detaljerna om hur drickandet och annat gått till så lägg ned ditt trams om att du vet så mycket.
Citera
2017-11-22, 20:48
Medlem
MrSkargards avatar
Även om det här troligtvis inte handlar om en regelrätt våldtäkt så är det oacceptabelt av en vuxen man att förse en tonårstjej med alkohol. Jag tycker för övrigt också att det är olämpligt av 20-åringar att ha sexuella relationer med 15-åringar även om det inte är olagligt i sig. Mattias Karlsson får helt enkelt lära sig anställa vettigt folk.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-11-22 kl. 20:51.
Citera
2017-11-22, 20:51
Medlem
CloverLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det som vi skriker högt om är att flera ledade sverigedemokrater sett på när en 20-årig grabb supit en femtonårig tjej under bordet. De har inte reagerat på det eller insett att snubben betett sig olämpligt. Vad syftet med nedsupningen var, är ganska självklart att förstå för de flesta eftersom han ska ha tagit flickan hem till sig istället för att skjutsa hem henne som han lovat.

Hade en utlänning gjort samma sak hade du inte försvarat äcklet.

Hur vet du att han söp henne under bordet? Tycker du inte en 16-åringar själv ansvarar för hur mycket hon dricker?
Citera
2017-11-22, 20:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det avgör kammaråklagare Lisa dos Santos vid Internationella åklagarkammaren i Stockholm vilket ljus som skiner i den här utredningen och inte Aftonbladet eller Mattias Karlsson.

Men du har ju slagit fast att Mattias Karlsson ljuger, är inte det åklagarens uppgift?
Citera
2017-11-22, 20:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
"Han utnyttjade mig när jag var som svagast"
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/233651

Intervju med målsägande om det här brottet, och hur borta hon var. Så att han utnyttjade en väldigt ung och utslagen tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men du har ju slagit fast att Mattias Karlsson ljuger, är inte det åklagarens uppgift?

Var kommer han in i bilden gällande åklagarens brottsutredning?
Citera
2017-11-22, 20:54
Medlem
8711s avatar
Citat:
– Jag blev själv kontaktad av henne. Hon berättade att hon inte ville göra anmälan själv, utan blev tvingad av två avhoppade medlemmar.

Aftonbladet har tagit del av belägg som bekräftar Karlsson utsaga.

Flickan erkänner också.

Citat:
Den utpekade mannen har kvar sin tjänst på riksdagskansliet.

– Han nekade blankt. Dessutom komplicerades saken ytterligare av att det handlar om två unga människor som haft en romantisk förbindelse och målsäganden uppgav att hon överhuvudtaget inte ville göra anmälan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala

Dessa två avhoppare som pressar en 16-åring att anmäla något denna inte vill själv för att personerna själva är bittra och beter sig absurt bör om några granskas och hängas ut. 16-åringen hade uppenbarligen mer förstånd än dessa avhoppare och förstod att hon inte själv har full koll vad som hänt och inte minns om hon sa ja eller nej.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har du läst att tjejen inte ens själv velat anmäla utan pressats av andra illvilliga personer?

Man blir äcklad!

Det utesluter dock inte att hon faktiskt utsatts för en våldtäkt.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
..och där hamnade historien i ett annat ljus:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wE6pnM/avhoppare-fick-flickan-att-anmala

Det kanske är dessa "avhoppare" som ska granskas och konfronteras och ställas mot väggen som inte bara kan lämna ett parti som normala människor utan enormt hämndbegär och absurda beteenden.

Hur tänkte du då? Varför hon anmälde har ju ingenting att göra med rättsprocessen? Kan du utveckla ditt resonemang?

För övrigt ett citat från samma artikel som du länkar till: "– Jag skrev till Mattias i panik innan min mamma visste. Men nu vet hon och stöttar mig. Jag står bakom anmälan till 100 procent, säger flickan".
Citera
2017-11-22, 20:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Dessa två avhoppare som pressar en 16-åring att anmäla något denna inte vill själv för att personerna själva är bittra och beter sig absurt bär om några hängas ut. 16-åringen hade uppenbarligen mer förstånd än dessa avhoppare och förstod att hon inte själv har full koll vad som hänt och inte minns om hon sa ja eller nej.

Nu lugnar vi ner oss och skriver att tjejen var 15 år vid brottstillfället inte 16 år. Det är vad Karlsson säger bara men det har ingen som helst betydelse och han är inte trovärdig.
Citera
2017-11-22, 20:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det utesluter dock inte att hon faktiskt utsatts för en våldtäkt.

Nej, men det kan ingen veta om hon själv inte vet vad hon gjort och om hon gav sitt medgivande till sex eller ej. Vi vet knappast heller i detalj hur det hela gått till. Det sägs också att dom haft en relation och alltså är väl bekanta med varandra sedan innan. Hon ville själv heller inte ens göra en anmälan.
Citera
2017-11-22, 20:57
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Citat:

Man blir äcklad!
Vad menar du och Mattias Karlsson med "pressats"? Har övergrepp i rättssak skett? Då ska ju både du och Mattias Karlsson göra en polisanmälan. Ta till drängen och clownen Fredrik Alhbin till er hjälp i så fall så att han får lite att göra om dagarna.

Hur "tvingar" man någon att göra en polisanmälan om den personen råkat ut för ett brott? Kan det helt enkelt vara så att de här "avhopparna" är de enda som vågar säga sanningen om den destruktiva och sekteristiska miljö som råder inom SD och Ungsvenskarna, där unga tjejer utnyttjas sexuellt på löpande band?

Varför gjorde Mattias Karlsson eller någon annan i Sverigedemokraterna själv inte en polisanmälan när man fick reda på detta för två veckor sedan?

Varför kontaktade ingen från partiet de två brottsoffren?

Varför tystas en rad olika våldtäkter och sexuella trakasserier ständigt ner i SD och Ungsvenskarna?

Varför tar man aldrig tag i problemet på allvar?

Varför har man knarkare, våldtäktsmän, dömda brottslingar och ideologiskt avvikande personer som tjänstemän på Sverigedemokraternas riksdagskansli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in