Måste säga att jag älskar att följa denna tråden. Har gjort det ett bra tag. Dock glömt av lösenordet till mitt gamla konto så skapade ett nytt bara för att kunna kommentera här också. Diskussionerna här håller en
otroligt hög nivå och man märker att alla som skriver här är riktiga jävla Sopranos-fantaster likt mig

Hatten av grabbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Ade är dessutom lite av en guldgruva för polisen, hon knarkar och är djupt insyltad i vissa delar av verksamheten, hon är runt Tony och hans gäng ofta och får ofrivilligt veta saker när Chris lättar på trycket. Att då inte se till att skydda sig själv och sin verksamhet genom att berätta för Ade vad hon ska göra om polisen tar in henne och utövar påtryckningar, är oförsiktigt agerat, minst sagt.
Såg om serien nyligen för möjligtvis tionde gången i ordningen. Är inte problemet för Ade - utöver kokainet - att hon hjälpte de två "araberna" Kamal & Matush att täcka upp mordet inne på crazy horse? Och detta får FBI nys om. Så det är inte bara droger hon kan åka dit för, utan även att ha varit med om att täcka upp ett mord.
Jag tror inte Tony är medveten om att Ade vet någonting alls av intresse. Eftersom han själv serien igenom återkommande nämner till Carmela att han inte kan prata om det för
hennes säkerhet och att det är en oskriven regel inom businessen att inte diskutera sådant med fruar. Dock är det ju Chris Moltisanti vi snackar om här, så visst borde Tony förstått att vissa känsliga saker kunde pysa ur honom. Men Tony var ju serien igenom alldeles för soft mot Chris.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------
När det gäller slutet - som alltid skapar diskussion - vill jag efter att ha sett om serien igen hålla med användaren
FromAnotherPlace om att jag tror inte Tony eller familjen dör/blir skjutna i slutet. Den allmäna tesen är att Tony blev knäppt där och då, och jag har alltid trott detsamma, men någonting denna gången fick mig att via helheten genom alla säsonger känna att det inte var vad som skedde.
Det är någonting jag känner som pekar mot motsatsen. Det mesta har verkligen gått åt helvete under ett bra tag för alla inblandade. Seperationen, AJ:s depression och självmordsförsök, allt som hänt med New York, Tony blev skjuten av sin farbror osv osv.
Känslan jag får är att detta är vad de har väntat på under en jävligt lång tid. Allt har äntligen lugnat ner sig, få sitta ner som en familj samlad igen i lugn och ro. Oron finns där över att folk har flippat och ett RICO-case kommer upp, visst, men i nuet så kan de äntligen få njuta ett par minuter med varandra.
Det finns ett avsnitt tidigare i säsongen där alla fyra samlas vid middagsbordet efter att AJ kommit hem tidigare från krogen än förväntat(?) Mitt minne sviker här, men det är av få tillfällen jag kan minnas där de faktiskt såg ut att vara en fungerande familj.
För som Tony säger: It is all about family.