2018-08-03, 00:21
Medlem
Dimaks avatar
Det var ca 2,3 år sen jag kollade på sopranos, är inne på första avsnittet nu.. Älskar denna resan!
Citera
2018-08-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Tony: (om Little Carmine)
It's common knowledge the guy's retarded.
Kan tänka mig att se om serien för tjugonde-nåt gången bara för att få höra kommentarer som den igen.
Citera
2018-08-15, 11:49
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Kan tänka mig att se om serien för tjugonde-nåt gången bara för att få höra kommentarer som den igen.

För er som inte har sett den (det är inte min video, den har legat uppe på YT i åratal), så finns det en väldigt bra musikvideo som någon har gjort med klipp från s. 1 till 6, till tonerna av "Wrapped in my memory" av Shawn Smith (låten som spelas i sista scenen av avsnittet "Long term parking")----->The Sopranos "Wrapped In My Memory" trailer. Jag gillade den inte riktigt i början på grund av alla snabba klipp, men nu anser jag att den är helt genialisk. Om Tonys kommentar om Little Carmine inte får dig att vilja se om serien för tjugonde-nåt gången, så kanske den här videon får dig att vilja det.
Citera
2018-08-15, 11:57
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Det var ca 2,3 år sen jag kollade på sopranos, är inne på första avsnittet nu.. Älskar denna resan!
Börjar segt men sen blir det bra. Minns första episoden som dålig och seg.
Citera
2018-08-15, 14:14
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine

De två första säsongerna kan vara svåra att ta till sig om man ser dem för första gången idag, särskilt med tanke på att det har gått 21 år sedan pilotavsnittet (som spelades in 1997) tillkom och att nya tittare har så mycket annat att jämföra med som kom efter (och till stor del på grund av) Sopranos, som banade väg för så många andra TV-serier. När de sändes för första gången i Sverige kring millennieskiftet, så var de någonting helt nytt och revolutionerande inom amerikansk TV. Jag anser att s. 3 markerar starten på någonting som känns modernt och up-to-date även med dagens mått mätt. S. 1+2 har fortfarande ena foten kvar i 90-talet.
Citera
2018-08-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine

Börjar inte den typ med att Tony kör en bil och jagar en snubbe och lyssnar på Dion and the belmonts - I wonder why? en scen som verkligen etsat sig fast.. snubben gillade att köra bil.
Citera
2018-08-19, 17:50
Avslutad
Mycket fin scen från avsnittet jag såg igår kväll med min favorit i hela serien, den smått udde och hetlevrade smakaristokraten Artie Bucco, kock och kökschef på Tonys stammisställe Vesuvio. Efter en tids oroligheter och att som chef tvingas få på händerna en massa bestyr som inte hör till hans egentliga yrke återupptäcker han det som han älskar mest, nämligen att laga mat. För jädra fin scen med seriens kanske bräckligaste person (tänker på alla hans olika komplex och viljeslitningar, hur han både tilltalas av att den makt som hans bäste vän Tony besitter, samtidigt som han också innerst inne vill vara en laglydig och moralisk människa, slitningar som jämt får honom att spricka invärtes).

https://www.youtube.com/watch?v=-3qrfk5P_hg

Två bra youtubekommentarer:
Citat:
"I think the episode also has something to do with the appreciation of the hard-working American middle-class dream. Growing up alongside Tony, Artie always had gangster fetishes and material excess shoved in his face, but thanks to his conscious and a great degree of nagging from Charmaine, he finally learned to be grateful for what he had and achieved. He ignored temptation, for the most part." - Todd Bollinger

Citat:
"Beautiful scene here. I love the symbolism and juxtaposition. Artie, an American born and raised in the United States and who always stayed out of organized crime getting back to his Italian roots through the cooking of the rabbit according to his grandfather's recipe. Artie doesn't speak Italian, but here is doing things the way his grandfather, an Italian did. However, you see two Italian mobsters on the plane who do speak Italian and who are from Italy, but talking about items they've stolen and after they've made a hit. Although they were born and raised in Italy, they are far from the aspects of the real Italian culture that Artie, an American, is living out in this scene and through his profession. In a way, Artie is more of an Italian than the two mobsters on the plane: honoring his culture and family traditions which were passed onto him while staying away from the criminal sect that is so prevalent with those he associates with." - Nicolooch
Citera
2018-08-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Mycket fin scen från avsnittet jag såg igår kväll med min favorit i hela serien, den smått udde och hetlevrade smakaristokraten Artie Bucco, kock och kökschef på Tonys stammisställe Vesuvio. Efter en tids oroligheter och att som chef tvingas få på händerna en massa bestyr som inte hör till hans egentliga yrke återupptäcker han det som han älskar mest, nämligen att laga mat. För jädra fin scen med seriens kanske bräckligaste person (tänker på alla hans olika komplex och viljeslitningar, hur han både tilltalas av att den makt som hans bäste vän Tony besitter, samtidigt som han också innerst inne vill vara en laglydig och moralisk människa, slitningar som jämt får honom att spricka invärtes).

https://www.youtube.com/watch?v=-3qrfk5P_hg

Två bra youtubekommentarer:
Ett av mina favorit avsnittsslut helt klart. Musikenr så ljuten till scenen/scenerna.
Citera
2018-08-19, 20:11
Medlem
Tredje omgången av Sopranos nu, serien blir fan bättre för varje gång😀
Citera
2018-08-20, 08:35
Bannlyst
Jag har endast sett första avsnittet bara.
Citera
2018-08-20, 13:14
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har endast sett första avsnittet bara.
Njut !
Citera
2018-08-20, 18:14
Medlem
Fan håller på kolla på youtubeklipp dagarna i ända, så jävulskt grym serie.

Till vintern när det blir mörkt och man blir halvdeprimerad äre dags att kolla på alla avsnitten ännu en gång, längtar redan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in