Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Stackars Phil Leotardo som tvingades byta efternamn när släkten hans kom av båten.
Briljant efternamn; bögigt, annorlunda och tungrullare allt i ett.
Edit: RIP.
Jag har funderat lite över Phil Leotardos eventuella erfarenheter av homosexuellt umgänge. I s. 6 tjatar han ju hela tiden om hur han spenderade 20 år i fängelse, (parafras) ''I wanted to fuck a woman, I compromised and jacked off in a tissue''. Samtidigt så är han extremt känslig över bakgrunden till sitt efternamn och är den som reagerar absolut starkast när Vitos homosexualitet uppdagas. I den här scenen---->
The Sopranos: 6x06 Live Free or Die - Tony and Dr Melfi talk about Vito "He's a fag!", så talar Tony med Dr. Melfi om Vitos outning som gay.
2:38
Dr. Melfi: ''A lot of your circle must have done jail time. They can't be strangers to male-male sexual contact?''
Tony: ''Well, you get a pass for that. [...] What are you gonna do? There's no women there! You're there five, ten years!''
Jag tänker mig att Phil Leotardos extrema machoattityd och förakt mot homosexuella, samt hans känslighet över sitt efternamn kanske beror på att han inte enbart ''kompromissade och runkade i en pappersnäsduk'' under sina 20 år i fängelse.

Det är ju självklart bara spekulationer och ingenting som vi någonsin kan veta säkert, men det är en tanke som jag fick när jag såg s. 6 igen nyligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Frank Vincent, som spelade Phil Leotardo, har tyvärr dött av komplikationer efter en hjärtoperation.

Han blev 78 år. Phil var nog min absoluta favoritkaraktär i Sopranos; alltid med den underliggande humorn och aggressiviteten.
Gillade man Frank Vincent rekommenderar jag också en av de sista filmerna där han hade huvudrollen,
Chicago Overcoat (2009), där han spelar en åldrande "good guy" gangster som ska göra ett sista jobb.
Trist. Jag satt precis och funderade på när många av de kvarlevande Sopranosskådespelarna (Pastore, Sirico, m.fl.) och även David Chase skulle trilla av pinn. Med tanke på att vissa av dem börjar bli till åren komna.