Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 22:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Kan man ta en massa benzo och starksprit och göra ett "smart mord (skölja bort blod, ta fram fälj, skottkärra, elda kläder osv osv)" och sen dagen efter faktiskt inte minnas det?

Nja. Detta verkar ha pågått så pass länge att han borde fan minnas fragment åtminstone.

Nu är inte jag expert inom området men jag ser det otroligt om han inte skulle minnas ett piss om mordet, dumpning med fälg och ståltråd och allt möjligt samt eldning av kläder.

Nä. Han minns nog säkerligen.
Citera
2017-11-22, 22:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja det kan man. Har själv, för många år sedan, tagit den cocktailen.

Tror det var runt 40 oxascand och jävligt massa öl och sprit. Utan tolerans. Hela kvällen var en stor lucka, hamnade i fyllecell också, tack och lov. Min dåvarande berättade vad jag styrt med under kvällen, mindes absolut ingenting. Men jag hade varit i gasen i säkert sex timmar innan polisen klippte mig.

Nu mördade jag inte någon, betedde mig någorlunda vettigt och ”var med i skallen”. Om man ser till vad jag hade tagit.

Minns absolut inget av den kvällen. Hade jag klätt ut mig i tomtedräkt och tagit tåget till Härnösand så hade jag inte haft något minne av det heller.

Efter det så rör jag inte benso längre. Jävlar vilken bakfylla.

Edit: För de som kommit längre i FUP än mig, har det gjorts något drogtest på MGM?

Jo alltså jag håller med om att man kan bli totalt befriad från minnen med sprit + benzo. Har själv kört den kombon några ggr. Och precis som du så kommer jag aldrig mer röra helvetes-medicinen.

Men här har han ju gjort massa grejer på natten för att dumpa kroppen, eldat kläder osv. Sånt skulle han inte haft någon större tanke på ifall han var så jävla flöddrad och full så han inte minns ett skit av natten.

Jag tror han minns. Kanske inte allt men helt tomt lär det inte vara.
Citera
2017-11-22, 23:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo alltså jag håller med om att man kan bli totalt befriad från minnen med sprit + benzo. Har själv kört den kombon några ggr. Och precis som du så kommer jag aldrig mer röra helvetes-medicinen.

Men här har han ju gjort massa grejer på natten för att dumpa kroppen, eldat kläder osv. Sånt skulle han inte haft någon större tanke på ifall han var så jävla flöddrad och full så han inte minns ett skit av natten.

Jag tror han minns. Kanske inte allt men helt tomt lär det inte vara.
Du har helt rätt! Men Mollycules frågeställning var intressant, därför svarade jag.

Tror, precis som du är inne på, att man inte kan utföra en sådan här sak totalt flöddrad och skitfull. Det som pekar på det är att han instruerat sina kompisar att ljuga för honom när polisen började ställa frågor.

Det gick inte så bra. Den ena kompisen erkände redan vid andra förhöret.

Samtidigt så lade han ifrån sig telefonen, eller lämnade den hemma, när han tog skottkärran och knallade ner till sjön. Med Tova i.

Så smart är man inte i det tillståndet.

Min gissning är att han inte var påverkad av benso på mordnatten. Är helt övertygad om det faktiskt.
Citera
2017-11-22, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det kan vara krångligt att se gällande master då dom väl(?) bara registrerar när någon gör något via telefonen som inte går via nån internettjänst. Dvs om du får samtal, tar emot samtal, får ett vanligt sms/mms. Ni får rätta mig om jag har fel

Det registreras nog inget om någon kör facebook messenger eller whatsapp och sånt och då kan man inte få rörelser. Nu tror jag iofs att han inte chattade medans han slängde henne i sjön och städade gården men stegräknaren är ju ändå ett bra bevis enligt mig på att han rört sig väldigt mycket när han log och sov. Det är ju inte direkt något bevis enskilt men sammantaget där offret hittas i väldig närhet till hans gård, blod på gårdsplanen, detaljer från kläder som är brända i oljetunna, kedja från Tova samt en massa lögner om invandrare i Audis som hämtat upp henne och i hans ursprungliga story ha kört iväg henne och sen åkt tillbaka till gården, mördat henne och kört ut en av hans skottkärror i sjön..

Det går att spåra imei numret till vilka master det varit kopplat och när, man behöver inte ens göra något med mobilen, det räcker att den är på, den kan även vara avstängd och spåras så länge batteriet är i om jag inte e helt ute och cyklar nu.
Men det är som mogna meloner sa innan, det är såpass litet område han rört sig i så det är nog inom en och samma mast.
Citera
2017-11-22, 23:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja. Detta verkar ha pågått så pass länge att han borde fan minnas fragment åtminstone.

Nu är inte jag expert inom området men jag ser det otroligt om han inte skulle minnas ett piss om mordet, dumpning med fälg och ståltråd och allt möjligt samt eldning av kläder.

Nä. Han minns nog säkerligen.
Man kan glömma på den cocktailen. Vi är flera som vet tyvärr. Dock minns man inget dagen efter. Varar i några timmar. Billy har förflyttat sig, bett vänner att inte komma, sökt alibi, sänkt kroppen Han minns.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-11-22 kl. 23:25.
Citera
2017-11-22, 23:17
Medlem
Ser många "funderar hur en människa i det här fallet Billy kan vara så känslokall ? På Netflix går en dokumentär serie som heter En mördares sinne . Handlar om en kriminal psykolog som besöker livstidsdömda mördare. I första dokumentären handlar det om en "vanlig kille advokat som i ren ilska och svartsjuka sparkar ihjäl sin flickvän . Väldigt intressant när psykologen lyckas komma honom innpå livet och innanför pannbenet. Tänkte på Billys beteende och kontrollbehov på Tova. Bara ett tips om någon är intresserad. Läst lite av FUP och man fattar inte hur sjuk denna Billy låste vara. Stackars Tovas anhöriga och även hur hon blivit styrd av B .
Citera
2017-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Jo visst, men enligt en polis vittnesmål så regnade det kraftigt innan de satte in sökhundar. Tror inte polisen ljuger, men jag reagerade på att det går att hitta synliga blodspår efter ett kraftigt regn.

Det får vi verkligen hoppas. Min lekmannamässiga bedömning utifrån obduktionen är att hon fått hammarslag i huvudet, därefter har han sparkat/stampat på henne.

Något som är ”positivt” är att det inte krävs mycket våld alls mot huvudet för att en person ska förlora medvetandet. Antagligen var hon medvetslös redan efter första slaget, tack och lov.

Efter det omfattande våldet mot huvudet så dog hon snabbt. Så det var ingen utdragen process om man läser mellan raderna.

Något jag också reagerade på var att MGM meckade med bilen när polisen kom första gången, vem gör det efter en sådan sak!

Vi borde införa dödsstraff i Sverige, men det är en annan diskussion.

Två funderingar (kanske har missat något):

- När en människa dör, pumpar inte hjärtat blod längre, och då rinner inte mycket ut, ibland ingenting, beror på kroppsposition

- Vilket våld har gett blodförluster? Sannolikt slagen mot huvudet, för utöver dom är det knäckta revben och skador på hand/händer och armar.

För mig betyder det en kort "strid"/avvärjning från TM med armarna, sedan att GM suttit på bröstet, tryckt på bröstet, och utdelat slag mot huvudet. 20+ slag är mycket, förmodligen har många av dom sluntit av och inte varit dödliga. En stor blodpöl är förvånande, för om bara några/något slag tar ordenligt, kan ett av dom sannolikt vara nästan direkt dödande. Då blir en "stor" blodpöl för mig lite svårbegriplig......
Citera
2017-11-22, 23:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du har helt rätt! Men Mollycules frågeställning var intressant, därför svarade jag.

Tror, precis som du är inne på, att man inte kan utföra en sådan här sak totalt flöddrad och skitfull. Det som pekar på det är att han instruerat sina kompisar att ljuga för honom när polisen började ställa frågor.

Det gick inte så bra. Den ena kompisen erkände redan vid andra förhöret.

Samtidigt så lade han ifrån sig telefonen, eller lämnade den hemma, när han tog skottkärran och knallade ner till sjön. Med Tova i.

Så smart är man inte i det tillståndet.

Min gissning är att han inte var påverkad av benso på mordnatten. Är helt övertygad om det faktiskt.

Håller helt med dig. Han var för effektiv och fokuserad - hålla borta kompisarna, binda fast Tova i skottkärran med fälgar och lyftstropp, skjuta ut den i sjön, spola bort vattnet från grushögen, bränna kläder och hammare etc. Jag aldrig någonsin haft att göra med en person som varit hög och kunnat fixa en sak i flera steg som aldrig gjorts förut av personen utan bruksanvisning.

Han minns. Punkt slut.
Citera
2017-11-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

- När en människa dör, pumpar inte hjärtat blod längre, och då rinner inte mycket ut, ibland ingenting, beror på kroppsposition

- Vilket våld har gett blodförluster? Sannolikt slagen mot huvudet, för utöver dom är det knäckta revben och skador på hand/händer och armar.

För mig betyder det en kort "strid"/avvärjning från TM med armarna, sedan att GM suttit på bröstet, tryckt på bröstet, och utdelat slag mot huvudet. 20+ slag är mycket, förmodligen har många av dom sluntit av och inte varit dödliga. En stor blodpöl är förvånande, för om bara några/något slag tar ordenligt, kan ett av dom sannolikt vara nästan direkt dödande. Då blir en "stor" blodpöl för mig lite svårbegriplig......

Det räcker att du träffar ett stort blodkärl i huvudet , då kan det spruta som en stråle . Med 20 slag så kan han ju knappast ha missat ett sådant kärl .
Citera
2017-11-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller helt med dig. Han var för effektiv och fokuserad - hålla borta kompisarna, binda fast Tova i skottkärran med fälgar och lyftstropp, skjuta ut den i sjön, spola bort vattnet från grushögen, bränna kläder och hammare etc. Jag aldrig någonsin haft att göra med en person som varit hög och kunnat fixa en sak i flera steg som aldrig gjorts förut av personen utan bruksanvisning.

Han minns. Punkt slut.

Yes, finns en anledning att benso kallas för torsk piller, du har inget konsekvenstänk och har du ihjäl någon så lämnar man dom antagligen på platsen och bara går därifrån för man bryr sig inte ett skit om att försöka få bort spår när man är i det tillståndet.

Borde dock stå om han var påverkad utav något i fupen, han måste ha blivit pissaad så fort han blev arresterad, inte för att det hjälper honom på något sätt om han nu var påverkad men ändå intressant att veta.
Citera
2017-11-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Han minns. Punkt slut.

Nä han kan omöjligt varit drogad! Han gjorde och planerade för många moment . För att kunna det behöver man nog vara ganska klar i knoppen ! Sedan att hans plan blev upptäckt genom att Tova hittades hade nog mer att göra med att han inte är så jätte smart i normala fall .
Citera
2017-11-22, 23:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ser många "funderar hur en människa i det här fallet Billy kan vara så känslokall ? På Netflix går en dokumentär serie som heter En mördares sinne . Handlar om en kriminal psykolog som besöker livstidsdömda mördare. I första dokumentären handlar det om en "vanlig kille advokat som i ren ilska och svartsjuka sparkar ihjäl sin flickvän . Väldigt intressant när psykologen lyckas komma honom innpå livet och innanför pannbenet. Tänkte på Billys beteende och kontrollbehov på Tova. Bara ett tips om någon är intresserad. Läst lite av FUP och man fattar inte hur sjuk denna Billy låste vara. Stackars Tovas anhöriga och även hur hon blivit styrd av B .

Jag har också sett den serien. Otroligt bra. Och psykologen är bra på att ifrågasätta en del halvsanningar mördarna kör med. Då de försöker snygga till vad de gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

När man är död pumpas inte blodet runt och ut. Nu kan han ha slagit henne i omgångar. Kanske han gick dit flera gånger och avreagerade sig? Sen blöder man väldigt mycket vid ett skärsår på skallen. Jag vet av egen erfarenhet då jag skadade mig i ett jobb. 3 stygn, men ett rejält blodbad. Det riktigt strömmade och droppade på marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in