Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Jo visst, men enligt en polis vittnesmål så regnade det kraftigt innan de satte in sökhundar. Tror inte polisen ljuger, men jag reagerade på att det går att hitta synliga blodspår efter ett kraftigt regn.
Det får vi verkligen hoppas. Min lekmannamässiga bedömning utifrån obduktionen är att hon fått hammarslag i huvudet, därefter har han sparkat/stampat på henne.
Något som är ”positivt” är att det inte krävs mycket våld alls mot huvudet för att en person ska förlora medvetandet. Antagligen var hon medvetslös redan efter första slaget, tack och lov.
Efter det omfattande våldet mot huvudet så dog hon snabbt. Så det var ingen utdragen process om man läser mellan raderna.
Något jag också reagerade på var att MGM meckade med bilen när polisen kom första gången, vem gör det efter en sådan sak!
Vi borde införa dödsstraff i Sverige, men det är en annan diskussion.
Två funderingar (kanske har missat något):
- När en människa dör, pumpar inte hjärtat blod längre, och då rinner inte mycket ut, ibland ingenting, beror på kroppsposition
- Vilket våld har gett blodförluster? Sannolikt slagen mot huvudet, för utöver dom är det knäckta revben och skador på hand/händer och armar.
För mig betyder det en kort "strid"/avvärjning från TM med armarna, sedan att GM suttit på bröstet, tryckt på bröstet, och utdelat slag mot huvudet. 20+ slag är mycket, förmodligen har många av dom sluntit av och inte varit dödliga. En stor blodpöl är förvånande, för om bara några/något slag tar ordenligt, kan ett av dom sannolikt vara nästan direkt dödande. Då blir en "stor" blodpöl för mig lite svårbegriplig......