Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-02, 15:29
Medlem
Jag har själv räddad en person som blev slagen av sin sambo.som alla tyckte var så trevlig.men jag blev en skvallerbytta och då tog det hus i helsike när anhöriga fick reda på sanningen..Idag är hon en lycklig tjej igen.känns så himla skönt
Citera
2017-12-02, 15:29
Medlem
Så yterligare ett mord där mördaren varit påverkad av BENZO. Tycker läkemedlsverket skall ta bort denna drog för försäljning - undrar hur många liv det kan rädda.
Jag vet att ni är många som kommer att protestera men finns massor med dokumentation om detta ämnes farlighet. Finns väl en eller flera trådar på Flash som belyser detta.
Citera
2017-12-02, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Klart han varit vaken hela natten.
01.41--42 förflyttning 23 meter = från huset till uthuset, telefonen läggs på uthusbänken
01.42--02.00 misshandel med hammaren
02.00--02.34 förflyttning 804 meter, dra henne till lövhögen, lägga henne i skottkärran, köra ner den till sjön (finns blodbesudlingar ända nere vid stugan vid sjön så det bör fortfarande ha droppat blod från huvudet) eller ev gömma henne tillfälligt någon annanstans men det finns bara blodbesudlingar längs vägen ner till sjön så någonstans där emellan i så fall. Tar ut sim-kortet från telefonen 02.20 o slänger den i sjön.
02.37 Sms från J "...sover hos bärgarn..." = lugnt
02.34--04.40 Telefonen ligger på uthusbänken, preparering av skottkärran o städning/eldning
04.40--05.41 förflyttning 1618 meter, fortsatt städning/eldning, ner till sjön igen med den nu eldade hammaren, kanske upptäckt att hennes väska/clutch är kvar i huset och får gå ner till sjön igen o lägga den innanför strumpbyxorna. Tror det står att det är 215 meter ner till sjön.
Gissningar såklart...

Inte osannolikt att det skett så som du beskriver det.
Citera
2017-12-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
om jag hade gjort si så hade det slutat så, och om si hade gjort si hade si slutat si.
Herregud...

hur menar du med "om någon sagt till Tovas föräldrar att inte Tova kommit till festen så hade Tova levt idag"

förresten, vanligtvis så ringer man inte till någon, oavsett ärende, mitt i natten. (förutom extrema fall)

Detta tar ändå priset på den mest korkade kommentar jag någonsin har läst på flashback grattis;
"hade jag varit Tovas förälder hade jag tagit bilen och åkte direkt hem till killen brutit upp dörren och hämtat tova"

av vilken anledning skulle du gjort det?

mamman väntade på samtal från Tova, mamman somnade - mamman vaknade kl 6, Tova var inte hemma, mamman tyckte inte det var konstigt pga Tova hade festat kvällen innan.

Varför hade du åkt?

en till sak bara..
Tova hade (med högsta sannolikhet) blivit mördad av Billy oavsett.

Man kan i alla fall säga att hade Tova inte insistera att umgås med denna missbrukare då skulle hon högst sannolikt levt idag. Men tydligen uppskattade hon missbrukares sällskap så mycket att hon t.o.m. ljög till sina egna föräldrar för att kunna smita iväg.

Det är inte Benzo det är fel på. Felet ligger någon annanstans..
Citera
2017-12-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hade Tovas vänner medelat Tovas föräldrar på natten att inte Tova kom till festen .Så hade Tova med sannolikt lev t idag...Å hade jag varit Tovas förälder hade jag tagit bilen och åkte direkt hem till killen brutit upp dörren och hämtat tova

Då skulle hon ha smitit iväg någon annan kväll/natt för att umgås med idioten.
Citera
2017-12-02, 18:10
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Det var samma för Lotta Rudholm. När Lotta anmälde ville hon ha någon slags garanti för att Martin skulle bli fälld och fängslad. Men eftersom de inte kunde garantera det så vågade hon inte. Tova hade väl antagligen också gått med på anmälan om hon hade vetat säkert att Billy skulle bli fälld.
ganska säker på att jag har läst nånstans i fup att Tova sagt något i stil med att då skulle Billy döda henne när han kom ut.

onödigt att spekulera i vad som skulle kunna ha ändrat historien, det är försent.
Citera
2017-12-02, 19:04
Medlem
Snowsmiles avatar
Tyvärr verkar det ju vara resultatet av ett destruktivt leverne och umgänge.
Verkar ju som att dom alla ungdomarna runt Tova rökte på och knaprade gula blå och lila jävla piller.

Är väl bara en tidsfråga innan det blir kaos, tragedier etc runt ett sånt här gäng. Det var väl någon kompis till Calle som tagit livet av sig tidigare oxå.

Tragiskt, men oxå anmärkningsvärt att både vuxna och ungdomarna inte verkar lyfta
på ögonbrynen när det finns piller spliffar och säkert massa annan skit runt dem.

Tragiskt detta, sen tror jag inte Billy kommer erkänna, det är för stor skämsfaktor, precis som i Arboga- och LH-fallet.
Citera
2017-12-02, 20:32
Medlem
Det enda som hade kunnat förhindra mordet, var den tidigare anmälan om misshandel. Den var ju fortfarande "öppen" i maj.
Hade polisen arbetat snabbare med den så hade Billy åkt fast tidigare.
En sån anmälan ligger väl under "Allmänt åtal" och blir väl utredd även om brottsoffret inte vill.
Ett svårt fall..men ändå.
Citera
2017-12-02, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan i alla fall säga att hade Tova inte insistera att umgås med denna missbrukare då skulle hon högst sannolikt levt idag. Men tydligen uppskattade hon missbrukares sällskap så mycket att hon t.o.m. ljög till sina egna föräldrar för att kunna smita iväg.

Det är inte Benzo det är fel på. Felet ligger någon annanstans..

Så var ligger felet? Vems är felet? Tovas?

Ja, Tova ljög för alla, föräldrar och kompisar. Det verkar som om INGEN av hennes umgänge uppskattade att hon var med Billy. De t om varnade henne, gick till polisen och föräldrarna polisanmälde till sist Billy efter en misshandel. strax innan hon dog.

Om du läser hennes dagbok, hennes mammas berättelse om hur rädd hon är när de upptäcker att hon har en riktig blåtira. Hennes kompis som berättar hur hon förstår att om hon anmäler så kommer han snart ut och är efter henne på nytt. Hon hör ofta att hon ska dö, på alla möjliga sätt. Levande begravd, dränkt...

Tror du att hon har en dödslängtan? Att hon får skylla sig själv? Det är hennes fel?

Hon träffar denna person när hon är i en mycket sårbar ålder, ca 14-15 års ålder. Han kommer att forma henne på det sätt han vill, genom kontroll och hot. Isolera hennes umgänge alltmer. Hon kommer att bli "uppfostrad" till att inte veta om något annat. En kompis sa träffande hjärntvättad.

Jag tror att man kan jämföra den psykiska påverkan som en person i den här sitsen utsätts för liknar det som många andra i utsatta situationer hamnar i. Det kan vara misshandlade barn, misshandlade djur, mobbade, tortyroffer.

Här kan du läsa om normaliseringsprocessen:

Att ta reda på och ta till sig aktuell forskning som finns inom området kan hjälpa till att förstå hur en person inte lämnar ett destruktivt och även livshotande förhållande. Kan ju annars verka obegripligt.

Är inte ute efter att bråka. Argumenterar gärna.
Tack för visad hänsyn.
Citera
2017-12-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kom att tänka på en sak,
Han kan ju ha varit i rörelse hela natten,
och att mobilen låg still.

Han var ju så trött när han käkade med sina kompisar dagen efter, på Frasses eller vad stället hette, att han satt och slumra/sov flera gånger. Tror det var Jimmy eller Fredrik som fick väcka honom genom att putta till honom flera gånger under tiden de käkade.

Så han hade nog varit uppe hela natten, och fixat och städat...
Jag älskade det avsnittet i förhöret. Förhörsledaren ställer flera frågor om var han brukar ha sin mobil. I fickan vanligtvis svarar den intet ont anande Billy. Då smäller de honom på fingrarna med den där appen Han börjar stamma och yra om buggar och jag vet inte vad.
Angående benzon tror jag att han stoppade i Tova det mesta på något sätt. Hon hade väl inte provat benzo förut vad jag kan förstå.
Jag tror att mordet var planerat. Han köper Benzo ( som han bara tagit en halv tablett om dagen förut). Han kör bort polarna,de får inte komma tillbaka,han lockar dit Tova ( kanske han sa att hon
skulle få pengarna tillbaka).
En annan sak som han ljuger om som jag inte fattar varför; Han säger att han inte kan få stånd när de har sex,men på obduktionen hittas sperma från honom i Tova
Citera
2017-12-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så var ligger felet? Vems är felet? Tovas?

Ja, Tova ljög för alla, föräldrar och kompisar. Det verkar som om INGEN av hennes umgänge uppskattade att hon var med Billy. De t om varnade henne, gick till polisen och föräldrarna polisanmälde till sist Billy efter en misshandel. strax innan hon dog.

Om du läser hennes dagbok, hennes mammas berättelse om hur rädd hon är när de upptäcker att hon har en riktig blåtira. Hennes kompis som berättar hur hon förstår att om hon anmäler så kommer han snart ut och är efter henne på nytt. Hon hör ofta att hon ska dö, på alla möjliga sätt. Levande begravd, dränkt...

Tror du att hon har en dödslängtan? Att hon får skylla sig själv? Det är hennes fel?

Hon träffar denna person när hon är i en mycket sårbar ålder, ca 14-15 års ålder. Han kommer att forma henne på det sätt han vill, genom kontroll och hot. Isolera hennes umgänge alltmer. Hon kommer att bli "uppfostrad" till att inte veta om något annat. En kompis sa träffande hjärntvättad.

Jag tror att man kan jämföra den psykiska påverkan som en person i den här sitsen utsätts för liknar det som många andra i utsatta situationer hamnar i. Det kan vara misshandlade barn, misshandlade djur, mobbade, tortyroffer.

Här kan du läsa om normaliseringsprocessen:

Att ta reda på och ta till sig aktuell forskning som finns inom området kan hjälpa till att förstå hur en person inte lämnar ett destruktivt och även livshotande förhållande. Kan ju annars verka obegripligt.

Är inte ute efter att bråka. Argumenterar gärna.
Tack för visad hänsyn.

Jag håller med dig. Det var hennes värld och det är så lätt för oss i efterhand att ifrågasätta varför hon inte gjorde något eller varför inte hennes föräldrar gjorde något. Men för henne kändes det hopplöst förmodar jag vilket också framgår i hennes dagbok. Hade hon gjort något så visste hon att hon eller hennes närmaste hade råkat illa ut. Måste vara hemskt att leva så. Det var inte så att hon inte visste om han bara hotade utan hon verkade säker på att hon skulle dö. Det var hennes lilla bubbla och skräck som hon inte kunde ta sig ur. Ändå hade jag hoppats att hon försökt. Men samtidigt har jag läst om så många fall där myndigheter inte gör något förrän det verkligen har hänt något. Så jag tror tyvärr inte hon hade kunnat komma undan honom vilket är helt sjukt.
Citera
2017-12-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Jag älskade det avsnittet i förhöret. Förhörsledaren ställer flera frågor om var han brukar ha sin mobil. I fickan vanligtvis svarar den intet ont anande Billy. Då smäller de honom på fingrarna med den där appen Han börjar stamma och yra om buggar och jag vet inte vad.
Angående benzon tror jag att han stoppade i Tova det mesta på något sätt. Hon hade väl inte provat benzo förut vad jag kan förstå.
Jag tror att mordet var planerat. Han köper Benzo ( som han bara tagit en halv tablett om dagen förut). Han kör bort polarna,de får inte komma tillbaka,han lockar dit Tova ( kanske han sa att hon
skulle få pengarna tillbaka).
En annan sak som han ljuger om som jag inte fattar varför; Han säger att han inte kan få stånd när de har sex,men på obduktionen hittas sperma från honom i Tova

Han behöver inte ljuga.
De hade sex på fredagen hemma hos T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in