Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 21:26
Bannlyst
Nu orkar jag inte läsa igenom hela fupen, finns det någon anledning att det endast finns stegräknare som bevis på att han rört sig? måste väl gå att gps pejla mobilen?? veta vilka master den varit uppkopplad till.
Eller har allt hänt såpass nära hans hem att han kanske varit uppkopplad till samma master hela tiden?
Citera
2017-11-22, 21:35
Medlem
Kan visa vad rättsläkaren säger, för dom som inte läst FUP.
Rättsläkaren kom fram till:

FUP, sid 2550.
"På dom båda armarna och händerna ett stort antal blåmärken och en del hudavskrapningar. Färsk högersidig tummfraktur.
Bruten högersidig pekfingernagel. På dom båda benen ett antal blåmärken och
hudavskrapningar. Tova har också flertalet revbensfrakturer, närmare bestämt
fyra stycken". Under rubriken: CT-undersökning i det här protokollet från
rättsläkaren ska jag läsa. "Den 16:e maj 2017 före obduktionen genomfördes en
helkroppsskiktröntgenundersökning / CT-undersökning av den döda kroppen.
På denna ses i det högra tinningområdet i en intryckt fraktur med åtminstone två
lösa fragment. I bakhuvudet i mittområdet ses ett när av intryckta frakturer.
Även i den vänstra tinningområdet ses en frakt… intryckt fraktur. På skallens
båda sidor i nackområdet ses dessutom frakturnät utan mera omfattande
felställningar. Inne i skalle ses luft. Dom högersidiga revbenen 1, 2 och vänster
revben 7 är brutna på ryggsidan. Vänster revben 3 är brutet på framsidan". (Tyst
i ca 33 sekunder). Vad säger du om skadorna Billy"
Citera
2017-11-22, 21:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Nu orkar jag inte läsa igenom hela fupen, finns det någon anledning att det endast finns stegräknare som bevis på att han rört sig? måste väl gå att gps pejla mobilen?? veta vilka master den varit uppkopplad till.
Eller har allt hänt såpass nära hans hem att han kanske varit uppkopplad till samma master hela tiden?

Eftersom han bara varit på gården och sjön som gården ligger vid, är det nog bara en mast han kopplat upp sig mot i så fall.

Stegräknandet är också för att visa att det varit full aktivitet på honom, dvs att han har gått ned till sjön etc.
Citera
2017-11-22, 21:41
Medlem
I FUP säger också FL1 att obuktionsrapporten inte kommer finnas i FUP för det är sekretess, så dom visste redan då att den inte skulle vara med i FUP...ang det som diskuterades tidigare om varför det inte är med någon obuktionsrapport.

"FL1: Det här kommer inte ingå i förundersökningsprotokollet. Däremot kommer det
naturligtvis att precenteras för rätten men…
BF: Varför ingår den inte…
FL1: För att det kommer sekretessbeläggas."
Citera
2017-11-22, 21:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Shit hans lösenord till Facebook finns ju i fupen, någon kommer ju stänga ner det i närtid då

Va?! Inte så smidigt att dom skriver ut det om hans Facebook fortfarande finns kvar och har samma lösenord kvar? Inget jag själv kommer testa direkt. Han kan ju även ha samma lösenord till andra tjänster, typ sin mail osv.

På vilken sida i FUP?
Citera
2017-11-22, 21:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tack för FUP!!

En sak jag reagerade på var att det regnade kraftigt andra kvällen polisen gjorde husrannsakan.

Hur kunde de då hitta blodspår? Förstår att en hund kan markera, men synligt blod borde vara bortsköljt.

Samtidigt verkar den där killen vara jävligt obehaglig. Klassisk exempel på en psykopat.

Har bara hunnit 400 sidor. Tydligen blir den mer intressant mot slutet skrev någon.

Det här stod i ett inlägg som citerade en artikel:

Citat:
Polisen tror att Tova Moberg dödas på gårdsplanen.

Vid en hög med grovgrus hittas första blodspåret efter Tova. Det är en ansenligt mängd blod, vilket tyder på att Tova legat på platsen en tid med blödande skador, enligt förundersökningen.

Polisens teori är att gärningsmannen försökt täcka över blodet, eller spolat ned det i marken med en slang. När blodet undersöks har det sjunkit ned en decimeter i marken.

(FB) Tova Moberg, 19, från Njutånger hittades mördad 2017-05-16

Han har alltså låtit henne ligga döende utomhus och blöda. Jag hoppas verkligen hon förlorade medvetandet snabbt.
Citera
2017-11-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Han har alltså låtit henne ligga döende utomhus och blöda. Jag hoppas verkligen hon förlorade medvetandet snabbt.

Man ser en ganska stor pöl på bild i FUP
Citera
2017-11-22, 22:11
Medlem
Två av bilarna som undersöktes stämmer inte regnr på, EPG som ska vara en volvo är en BMW och PJC är en Renault. Återkommer dom senare till dessa, falskskyltade eller är det tryckfelsnisse?
Citera
2017-11-22, 22:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:

Jo visst, men enligt en polis vittnesmål så regnade det kraftigt innan de satte in sökhundar. Tror inte polisen ljuger, men jag reagerade på att det går att hitta synliga blodspår efter ett kraftigt regn.

Citat:
Det får vi verkligen hoppas. Min lekmannamässiga bedömning utifrån obduktionen är att hon fått hammarslag i huvudet, därefter har han sparkat/stampat på henne.

Något som är ”positivt” är att det inte krävs mycket våld alls mot huvudet för att en person ska förlora medvetandet. Antagligen var hon medvetslös redan efter första slaget, tack och lov.

Efter det omfattande våldet mot huvudet så dog hon snabbt. Så det var ingen utdragen process om man läser mellan raderna.

Något jag också reagerade på var att MGM meckade med bilen när polisen kom första gången, vem gör det efter en sådan sak!

Vi borde införa dödsstraff i Sverige, men det är en annan diskussion.
Citera
2017-11-22, 22:38
Medlem
Kan man ta en massa benzo och starksprit och göra ett "smart mord (skölja bort blod, ta fram fälj, skottkärra, elda kläder osv osv)" och sen dagen efter faktiskt inte minnas det?
Citera
2017-11-22, 22:44
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero

Det kan vara krångligt att se gällande master då dom väl(?) bara registrerar när någon gör något via telefonen som inte går via nån internettjänst. Dvs om du får samtal, tar emot samtal, får ett vanligt sms/mms. Ni får rätta mig om jag har fel

Det registreras nog inget om någon kör facebook messenger eller whatsapp och sånt och då kan man inte få rörelser. Nu tror jag iofs att han inte chattade medans han slängde henne i sjön och städade gården men stegräknaren är ju ändå ett bra bevis enligt mig på att han rört sig väldigt mycket när han log och sov. Det är ju inte direkt något bevis enskilt men sammantaget där offret hittas i väldig närhet till hans gård, blod på gårdsplanen, detaljer från kläder som är brända i oljetunna, kedja från Tova samt en massa lögner om invandrare i Audis som hämtat upp henne och i hans ursprungliga story ha kört iväg henne och sen åkt tillbaka till gården, mördat henne och kört ut en av hans skottkärror i sjön..
Citera
2017-11-22, 22:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Kan man ta en massa benzo och starksprit och göra ett "smart mord (skölja bort blod, ta fram fälj, skottkärra, elda kläder osv osv)" och sen dagen efter faktiskt inte minnas det?
Ja det kan man. Har själv, för många år sedan, tagit den cocktailen.

Tror det var runt 40 oxascand och jävligt massa öl och sprit. Utan tolerans. Hela kvällen var en stor lucka, hamnade i fyllecell också, tack och lov. Min dåvarande berättade vad jag styrt med under kvällen, mindes absolut ingenting. Men jag hade varit i gasen i säkert sex timmar innan polisen klippte mig.

Nu mördade jag inte någon, betedde mig någorlunda vettigt och ”var med i skallen”. Om man ser till vad jag hade tagit.

Minns absolut inget av den kvällen. Hade jag klätt ut mig i tomtedräkt och tagit tåget till Härnösand så hade jag inte haft något minne av det heller.

Efter det så rör jag inte benso längre. Jävlar vilken bakfylla.

Edit: För de som kommit längre i FUP än mig, har det gjorts något drogtest på MGM?
Senast redigerad av Tryckkokaren 2017-11-22 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in