2017-11-19, 01:09
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Fast en sådan renlärig förgrundsfigur som Ramqvist skulle kanske förväntas ha valt någon som valt feminismen redan ”från början” snarare än en nyfrälst ”tölp”. Inte för att val av livspartner brukar styras av förnuft, men ändock.

Jag har för övrigt svårt för den här idén om att ”leva annorlunda liv”. Skulle allt man dittills gjort i livet plötsligt vara glömt och ogjort bara för att man ändrar åsikt och livsföring? Om Breivik släpps ut och blir nyfrälst flyktingkramarfeministmiljöpartist, är det då helt logiskt och rimligt att han gifter sig med, säg, Linnea Claesson och allt är förlåtet?

Virtanen får självklart bli förlåten och gå vidare med sitt liv, men endast efter att han faktiskt har gjort upp med sitt förflutna. Hans hantering av Wallin visar att han inte ens står för det, än mindre ämnar gottgöra något.

Läs "Alltings början" och det blir relativt enkel matematik gällande Ramkvist och Virtanen.
Citera
2017-11-19, 09:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
De är alla publicerade samma dag men i Expressens artikel förekommer det citat från intervjun i Aftonbladet. Så åtminstone Expressen var efter AB.
Sen tror jag vi hade haft en förtalsanmälan om SvD var först. Inte denna formulering från FV "Han menar att när tidningarna publicerade namn och bild på honom efter våldtäktsanklagelserna från Cissi Wallin gjordes det omotiverat stort."
Nästan helt säker på att du har fel.

Nog för att Sug då, sug häckat på redaktioner i 25 år i en skyddad verkstad men att hävda att det är omotiverat stort att slänga upp att en av landets mest kända krönikörer som uttalat ilska över andra mäns brist på respekt för kvinnor är nonsens. Tyckte han samma sak om Kapten Klänning? Egna tölperier och andras övergrepp.

Det är en åsiktsfråga men att i #metoo-tider hävda att en sådan person inte har allmänintresset riktat mot sig kommer nog inte gå långt, speciellt efter att Achtungbladet beslutat sig för att han inte passar där längre. Det kommer de andra tidningarna inleda med och antagligen sitter de dessutom på bevis från Sugis eskapader på sitt jobb och medieevent.

Det är min amatörbedömning av motiveringen. Att trycka tillbaka andar i flaskor är omöjligt.
Citera
2017-11-19, 12:00
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
På sätt och vis tycker jag att det enbart är rättmätigt att den självgode Virtanen får smaka sin egen medicin nu. Han har suttit på alltför höga hästar alltför länge.

Nu är jag inte lika hatiskt inställd till Pk-ister som många andra på FB. Dessutom är jag tveksam till CWs anklagelser.
Hon "kom på" att hon blev våldtagen när en vännina frågade "men ville du ens ligga med honom?" , när kom hon på att hon hade blivit drogad?
Luktar ångrat sex under karatefylla. Trots det känns det som FV förtjänar det här. Mannen har betett sig som ett svin hur länge som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nog för att Sug då, sug häckat på redaktioner i 25 år i en skyddad verkstad men att hävda att det är omotiverat stort att slänga upp att en av landets mest kända krönikörer som uttalat ilska över andra mäns brist på respekt för kvinnor är nonsens. Tyckte han samma sak om Kapten Klänning? Egna tölperier och andras övergrepp.

Det är en åsiktsfråga men att i #metoo-tider hävda att en sådan person inte har allmänintresset riktat mot sig kommer nog inte gå långt, speciellt efter att Achtungbladet beslutat sig för att han inte passar där längre. Det kommer de andra tidningarna inleda med och antagligen sitter de dessutom på bevis från Sugis eskapader på sitt jobb och medieevent.

Det är min amatörbedömning av motiveringen. Att trycka tillbaka andar i flaskor är omöjligt.

Han har inget att hämta och karriären lär vara över. Hade han inte varit feminist så kanske han hade kunnat försöka sig på en karriär i altetnativmedia som någon slags mansrätts-snubbe.
Citera
2017-11-19, 13:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Han har inget att hämta och karriären lär vara över. Hade han inte varit feminist så kanske han hade kunnat försöka sig på en karriär i altetnativmedia som någon slags mansrätts-snubbe.

Sugis är nog en av de mediamän som kommer få det svårast att ha någon form av karriär när branden slocknat. Inte heller jag är den största PK-hataren på forumet utan denna slutsats drar jag från det jag sett och hört av honom. En praktisk bedömning.

Det är jävligare att bygga upp sitt anseende om man har gjort tvärtemot vad man argumenterat för i media. Sugis behöver inte i praktiken gjort värre saker en vad Flinck, Ramberg och andra viskats ha gjort genom åren. Han har dock sålt in sig som en av de goda mediemännen som pekat med hela handen och skrivit och debatterat om vad han påstår sig ogilla när andra män i media tar sig friheter eller begår övergrepp.

CW's övergreppshistoria väger nog lätt när Achtungbladet gav honom sparken. Det de är (och bör vara) nervösa för är varför de låtit honom hålla på och bära sig åt som en kuk under arbetstid och när han varit utskickad på jobb åt dem. Det lär nämligen även intressera kunder och fackförbunden.
Arbetsgivare har medvetet lagt locket på och mer eller mindre hjälpt dessa typer få hålla på. Allt för att behålla varumärkesvärde eller i de fall då personen är bög, kvinna, flata, eller något annat som kan säljas in hos ängsliga hipsters i Bromma, en uppvisning i värdegrund och vidsynthet.

Tyvärr stannar debatten oftast kring skvaller om hur långt MGP tryckte upp fingrarna när #metoo borde spinna vidare på statistik med: när, var, hur, vilka och varför. Sugis får väl börja hänga med Pontus Enhörning och Thomas Hellberg.
Citera
2017-11-20, 00:15
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Läs "Alltings början" och det blir relativt enkel matematik gällande Ramkvist och Virtanen.
Nöjer mig med beskrivningen på Bokus för tillfället (har kanske tid att läsa böcker runt jul, men kön är lång. Å andra sidan sägs det vara nyttigt att överraska sig själv...) och drar slutsatsen att KR sällar sig till den stora skara som tycker mycket men gärna gör undantag för sig själva.
Citera
2017-11-20, 00:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
... På sätt och vis tycker jag att det enbart är rättmätigt att den självgode Virtanen får smaka sin egen medicin nu. Han har suttit på alltför höga hästar alltför länge.

Den som har läst mig sedan 2012, vet att jag varnat karlar för att kalla sig feminister (om dom inte är bögar). Vi kvinnor kanske har varit otydliga på den punkten, och då är det hög tid att övriga karlar lär sig av Virtanens misstag.
Citera
2017-11-20, 00:37
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Vi vet väl kanske inte allt om vad våra partners gjorde 15 år innan vi träffades, och att man betett sig som ett svin på krogen är förmodligen inte något man redogör för på första dejten....
Även om vi för nöjes skull antar att KR varit helt ovetande om Virtanens svinerier (högst otroligt), så lär hon efter etablerad kontakt ha fått reda på vem han är och vad han har för bakgrund. Om inte våldtäktsanklagelser och slappfitteskämt så åtminstone ett yrkesliv spenderat i slaskpressens nöjessektion.

Jag har en ganska krass och öppensinnad syn på kärlek och förhållanden, så egentligen anser jag att KR likt vem som helst får göra vad dom vill. Men, eftersom det råkar handla om en medlem i pekpinnebrigadens förtrupp finns det en poäng att peka ut diskrepansen mellan predikan och handling.

Citat:
Utan att försvara någon så kan man säkert hävda att historien med CW redan är utagerad när den varit polisanmäld och utredd (nedlagd). Det är en historia med två olika versioner. Svårt som utomstående att kategoriskt ta ställning för endera parten, men i tråden verkar de flesta kunna göra det med stor övertygelse.
Polisens uppgift är inte att utröna sanningen. Polisens uppgift är att efterforska bevis för att brott begåtts med tillräckligt hög säkerhetsgrad för att åklagare ska kunna väcka åtal. Låt oss säga att denna säkerhetsgrad är 90%, där 100% är en rykande pistol(eller i Virtanens fall, en rykande burk Rohypnol) på bar gärning med videobevis och tjugo vittnen och 0% är noll och intet. Det betyder att om polisens utredning ger resultatet 0%, då blir utredningen nedlagd. Också om polisens utredning ger resultatet 80% blir utredningen nedlagd. Samma officiella resultat, nedlagd utredning, trots en enorm skillnad i faktisk bevisning.

Med utgångspunkt i den information som framkommit i tråden är det ställt bortom allt rimligt tvivel att "skyldighetsgraden" för Virtanen är långt över 0%. Hade KR hälften så mycket indicier när hon träffade honom borde hon dumpat honom direkt. Vilken äkta profilerad feminist fortsätter dejta en man som "kanske" är en kvinnodrogande våldtäktsman, och med all sannolikhet är en misogyn skitstövel?
Citera
2017-11-20, 05:59
Medlem
Citat:
De är alla publicerade samma dag men i Expressens artikel förekommer det citat från intervjun i Aftonbladet. Så åtminstone Expressen var efter AB.
Sen tror jag vi hade haft en förtalsanmälan om SvD var först. Inte denna formulering från FV "Han menar att när tidningarna publicerade namn och bild på honom efter våldtäktsanklagelserna från Cissi Wallin gjordes det omotiverat stort."
Nästan helt säker på att du har fel.
Expressen var först med att publicera Virtanens namn, sedan SvD:

"Efter Expressens publicering om Fredrik Virtanen på onsdagen – och en dryg vecka efter att Cissi Wallin namngivit honom som våldtäktsman – har Virtanen för första gången gett sin syn på anklagelserna mot honom. Han nekar till alla anklagelser om våldtäkt. På frågan om han menar att kvinnorna som pekar ut honom ljuger svarar han, i Aftonbladet"
https://www.expressen.se/nyheter/virtanen-man-lyckas-inte-alltid-leva-perfekt/

Åsa Linderborg, Aftonbladet:
"Expressen har länge satt en ära i att namn- och bildpublicera när ingen annan gör det,..."
"I torsdags förra veckan gick man över en helt ny gräns när Fredrik Virtanen fick sex helsidor,...."
"Med den här publiceringen öppnades dammluckorna. Svenska Dagbladet skrev senare samma dag om tolv kvinnor som anklagar Virtanen för sexuella trakasserier"
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/5mM16/thomas-mattsson-forspiller-mediernas-gyllene-tillfalle
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-11-20 kl. 06:13.
Citera
2017-11-20, 12:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Expressen var först med att publicera Virtanens namn, sedan SvD:

"Efter Expressens publicering om Fredrik Virtanen på onsdagen – och en dryg vecka efter att Cissi Wallin namngivit honom som våldtäktsman – har Virtanen för första gången gett sin syn på anklagelserna mot honom. Han nekar till alla anklagelser om våldtäkt. På frågan om han menar att kvinnorna som pekar ut honom ljuger svarar han, i Aftonbladet"
https://www.expressen.se/nyheter/virtanen-man-lyckas-inte-alltid-leva-perfekt/

Åsa Linderborg, Aftonbladet:
"Expressen har länge satt en ära i att namn- och bildpublicera när ingen annan gör det,..."
"I torsdags förra veckan gick man över en helt ny gräns när Fredrik Virtanen fick sex helsidor,...."
"Med den här publiceringen öppnades dammluckorna. Svenska Dagbladet skrev senare samma dag om tolv kvinnor som anklagar Virtanen för sexuella trakasserier"
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/5mM16/thomas-mattsson-forspiller-mediernas-gyllene-tillfalle

Hoppsan, det är faktiskt jävligt anmärkningsvärt.
Citera
2017-11-20, 12:43
Medlem
terakuremas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Även om vi för nöjes skull antar att KR varit helt ovetande om Virtanens svinerier (högst otroligt), så lär hon efter etablerad kontakt ha fått reda på vem han är och vad han har för bakgrund. Om inte våldtäktsanklagelser och slappfitteskämt så åtminstone ett yrkesliv spenderat i slaskpressens nöjessektion.

De var ihop redan på 90-talet, gjorde slut och hittade tillbaka till varandra för typ 10 år sedan. Så den polerade sosse-Virtanen var inte det första hon såg av honom.
Citera
2017-11-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terakurema
De var ihop redan på 90-talet, gjorde slut och hittade tillbaka till varandra för typ 10 år sedan. Så den polerade sosse-Virtanen var inte det första hon såg av honom.

Stämmer, de är varandras gamlas ungdomskärlekar (träffades, tror jag, på Aftonbladet) och ”alla” deras vänner tyckte det var jättegulligt eller åtminstone oväntat och kul när de blev ihop igen. Har jag hört ...
Citera
2017-11-21, 05:29
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Varför tar de bort namngivningen? Han är ju redan outad och har ju själv kommenterat och allt.

Försöker de peta tillbaka anden i flaskan?

De är väl nervösa över att namnge utpekade förgripare, då SR ju samtidigt vill mörka att det är Lotta Bromé som har anklagats för Virtanen-beteende på SR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in