Citat:
Mänskliga, judiska domare kallades också för "gudar":
"Jesus sade: ”Står det inte i er lag: Jag har sagt att ni är gudar? Lagen kallar alltså dem som fick Guds ord för gudar..."(Joh 10:34-35 Bibel2000)
Fundera själv vad det egentligen betyder.
Citat:
Prisad är han ju dock inte hos JV. Ni får ju inte ens tacka Jesus för sitt uppoffrande för just eran skull. Ni tackar ju endast Jehova som var så snäll och skickade sin favoritängel till jorden för att ta emot era slag, slag som Jesus under inga omständigheter förtjänat.
Om jag fick en sån gåva så skulle jag vilja tacka den personen personligen. Jesaja kallar Jesus för ”Mäktig Gud”. Men han är inte mäktig nog för JV till att få ett personligt, uppriktigt tack.
Om jag fick en sån gåva så skulle jag vilja tacka den personen personligen. Jesaja kallar Jesus för ”Mäktig Gud”. Men han är inte mäktig nog för JV till att få ett personligt, uppriktigt tack.
Något slags erkännande och tacksamhet finns väl när vi alltid ber till Gud i Jesu namn?
*** lr kap. 38 sid. 200 Varför vi bör älska Jesus ***
Är du tacksam för att Jesus har gjort något så fantastiskt? ... När du ber till Gud, brukar du då tacka honom för att han har gett oss sin Son? ... Aposteln Paulus var tacksam för vad Kristus hade gjort för honom. Han skrev: ”Guds Son har älskat mig och har gett ut sig själv för mig.” (Galaterna 2:20) Jesus dog för oss också, för dig och mig. Han gav sitt fullkomliga liv så att vi skulle kunna få leva för evigt. Det är verkligen ett starkt skäl för oss att älska Jesus.
*** w85 15/12 sid. 5 Hur du kan visa tacksamhet för vad Jesus gjorde ***
Colin, en döpt kristen sedan 24 år, tillfrågades varför han var tacksam för vad Jesus gjorde. Han svarade: ”Jag uppskattar hans lösenoffer, men det är hans goda exempel som är den största hjälpen för mig. Hans liv tjänar som en förebild som jag vill efterlikna.”