Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
"Gudsdelen", vad är det för något? Jehovas vittnen tror inte att Jesus var Gud.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jhwh
Så Gud var inte inblandad?
Gud var även inblandad i att skapa Adam, hade Adam också en "Gudsdel"? Jesus skapades på samma sätt som Adam, genom grundämnen som bildar DNA och ett helt embryo.
Adam skapades inte genom sex med en annan människa, inte heller Jesus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jhwh
Det var alltså Josef som var Jesu far?
Josef var Jesus "biologiska" far.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jhwh
Eftersom du tydligen känner till detta enkla faktum så påstår du ändå att Josef och Maria är Jesus biologiska föräldrar!
Det beror på vad man lägger i ordet "biologisk förälder", du vill säkert förvränga detta.
DNA är
biologiskt, människan(Adam) är skapad av
biologisk material genom Gud.
Jesus skapades av Gud genom
biologisk material som stämmer överens med Josef och Marias släktegenskaper/DNA. Detta eftersom både Maria och Josef har en släktlinje ända från Abraham och David, en släktlinje varifrån hela jorden skulle bli välsignad genom:
"
I din avkomma skall alla jordens folk bli välsignade, därför att du lyssnade till min röst." (1 Mose 22:18 Folkbibeln)
"
När din tid är ute och du vilar hos dina fäder, skall jag efter dig upphöja den avkomling som skall utgå ur ditt liv, och jag skall befästa hans kungadöme. " (2 Sam 7:12 Folkbibeln)
Citat:
Ursprungligen postat av
Jhwh
Har du några som helst belägg för det?
Berättade Gud att Josef skulle bli/var Jesu far?
"
Släkttavla för Jesus Kristus, son av David, som var son av Abraham.
Abraham var far till Isak... och Jakob till
Josef, Marias man; av henne föddes Jesus som kallas Kristus."(Matt 1:1-2,16 Bibel2000)
Jag hade för mig att du hade varit ett Jehovas vittne, och ändå har du inte kunskap om sådana här grundläggande saker.