2017-11-18, 15:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och när är "från början" enligt dig? För tre veckor sedan eller?

Varför skulle det varit för 3 veckor sedan?
Citera
2017-11-18, 15:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, det är då man fann hennes torso och det blev klarlagt att han företagit två dyk. Jag har skrivit det redan tidigt i tråden.

Eller så har jag endast uttryckt att jag trott att han styckade kroppen vid andra dyket. Det var längesedan.

Det var åtminstone ett par veckor mellan det att man fann torson och gick ut med informationen om att båten gjort två dyk, inte precis något som skedde samtidigt.
Citera
2017-11-18, 15:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Varför skulle det varit för 3 veckor sedan?

Det är väl ungefär så länge du varit med i tråden!
Så det blir ju rätt konstigt när du hävdar att du skrivit om saker då torson hittades.
Citera
2017-11-18, 16:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur länge kan ubåten vara nere i ett enda dyk? Först ska han ju döda och det ska ta sin lilla tid i hans vidriga nu förverkligade fantasi. Sen ska han också stycka kroppen (och däremellan ta sig en liten tupplur?). Mord vid första dyket och styckning vid det andra, kanske?
Hur lång tid kan det ta för en amatör att stycka och förpacka kroppen, tro?
Någon som vet?

Ubåten i sig kan vara nere i stort sett hur länge som helst. Det som blir avgörande är väl snarare hur länge man kan hålla sig vid liv. Den första uppenbara frågan då är ju den om möjligheten att andas. Oftast brukar det sägas att luften "tar slut", men det är inte riktigt det som händer, inte heller att syret tar slut. Istället är problemet att andelen koldioxid ökar och långt innan syrenivåerna har blivit dödligt låga, har nivåerna på koldioxid blivit dödligt höga, och man dör av koldioxidförgiftning. I ett så pass volumiöst utrymme kan det ta flera dagar. Då uppstår i stället frågan om hur det är med tillgången på dricksvatten, möjligheten att hålla kroppstemperaturen uppe osv.

Jag antar att N inte hade livsuppehållande system som koldioxidfälla, syresättning osv. Vattentank antar jag dock att hon hade så det borde inte vara något problem. Men man vet aldrig, N var ju enormt spartansk på många sätt och vis, hade tydligen inte ens djupmätare, vilket jag tycker verkar lite konstigt måste jag säga. Så det kan ju mycket väl tänkas att hon inte hade vattentankar heller. En annan fråga är ju om toalett, vilket jag antar att hon hade i någon form.

Styckningen av kroppen kan ju ha gått relativt fort om han visste vad han skulle göra och inte hade några mentala hinder. Då handlar det ju mest bara om att skära och såga av 5 delar. Men annars kan det ju lätt ha tagit timmar, om han tvekade både mentalt och praktiskt. Om det nu var en ren transportstyckning, så vet man ju inte heller hur länge han jobbat med att försöka få ut henne innan han kom på tanken på styckning. Och i sådant fall kan det ju ha funnits masviss med tveksamheter. Men som sagt, tillgången till såg, metallstycken, hur snabbt allt trots allt har gått osv, så tror inte jag på enbart transportstyckning.
Citera
2017-11-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ubåten i sig kan vara nere i stort sett hur länge som helst. Det som blir avgörande är väl snarare hur länge man kan hålla sig vid liv. Den första uppenbara frågan då är ju den om möjligheten att andas. Oftast brukar det sägas att luften "tar slut", men det är inte riktigt det som händer, inte heller att syret tar slut. Istället är problemet att andelen koldioxid ökar och långt innan syrenivåerna har blivit dödligt låga, har nivåerna på koldioxid blivit dödligt höga, och man dör av koldioxidförgiftning. I ett så pass volumiöst utrymme kan det ta flera dagar. Då uppstår i stället frågan om hur det är med tillgången på dricksvatten, möjligheten att hålla kroppstemperaturen uppe osv.

Jag antar att N inte hade livsuppehållande system som koldioxidfälla, syresättning osv. Vattentank antar jag dock att hon hade så det borde inte vara något problem. Men man vet aldrig, N var ju enormt spartansk på många sätt och vis, hade tydligen inte ens djupmätare, vilket jag tycker verkar lite konstigt måste jag säga. Så det kan ju mycket väl tänkas att hon inte hade vattentankar heller. En annan fråga är ju om toalett, vilket jag antar att hon hade i någon form.

Styckningen av kroppen kan ju ha gått relativt fort om han visste vad han skulle göra och inte hade några mentala hinder. Då handlar det ju mest bara om att skära och såga av 5 delar. Men annars kan det ju lätt ha tagit timmar, om han tvekade både mentalt och praktiskt. Om det nu var en ren transportstyckning, så vet man ju inte heller hur länge han jobbat med att försöka få ut henne innan han kom på tanken på styckning. Och i sådant fall kan det ju ha funnits masviss med tveksamheter. Men som sagt, tillgången till såg, metallstycken, hur snabbt allt trots allt har gått osv, så tror inte jag på enbart transportstyckning.

Tack för en bra förklaring. Nu blir det lättare att sätta sig in i förloppet. Nej,, jag tror inte heller att det var en transportstyckning (defensiv). Den offensiva styckningen var en del i det hela, tillhörde hans våta dröm .
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-18 kl. 16:39.
Citera
2017-11-18, 17:14
Medlem
Citat:
Tack för en bra förklaring. Nu blir det lättare att sätta sig in i förloppet. Nej,, jag tror inte heller att det var en transportstyckning (defensiv). Den offensiva styckningen var en del i det hela, tillhörde hans våta dröm .

Ja, tyvärr lutar mycket mot att PM av "lust" ville prova att skära/såga i mänskligt kött, även om jag inte skulle sätta mina sista pund på det, med de magra fakta som är officiella.

Men det spelar inte så stor roll, motivet för likskändning, om jag förstått juridiken rätt. Straffet för skändning av lik är lågt, oavsett motiv. Det avgörande för ett långt straff är hur KW dog, d.v.s om det går att fälla PM för mord.
Citera
2017-11-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, tyvärr lutar mycket mot att PM av "lust" ville prova att skära/såga i mänskligt kött, även om jag inte skulle sätta mina sista pund på det, med de magra fakta som är officiella.

Men det spelar inte så stor roll, motivet för likskändning, om jag förstått juridiken rätt. Straffet för skändning av lik är lågt, oavsett motiv. Det avgörande för ett långt straff är hur KW dog, d.v.s om det går att fälla PM för mord.

JAG skulle däremot sätta MINA sista pund på att den utomordentliga danska polisen kommer ha tillräckligt mycket bevis på att PM både har mördat och offensivt styckat KW. Ett lustmord!
Citera
2017-11-18, 18:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det är väl ungefär så länge du varit med i tråden!
Så det blir ju rätt konstigt när du hävdar att du skrivit om saker då torson hittades.

Då får du nog allt ta och kolla mina inlägg. Jag har varit med längre än så.

Mitt första inlägg var den 9e oktober.
Citera
2017-11-18, 18:06
Medlem
Citat:
Självklart hade han nerver till det. En psykopat känner inte rädsla, möjligen irritation av att något stör hans planer. Vi vanliga människor är för snabba med att klistra på känsloetiketter på såna personer, eftersom det är så vi själva tänker och känner. Man måste försöka tänka utanför boxen om man ska begripa hur en sån som PM tänker.
Jag tycker nog att PMs nerver sviktade när polisen började ställa konstiga frågor om Kim. Såg ut som en liten obekväm unge med bajs i blöjan som kramade sin snuttefilt och nappflaska i famnen.Det såg ut som han ville springa hem till mamma bums för kalsongbyte.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-18 kl. 18:47.
Citera
2017-11-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag tror han syftade på att Raketmadsen dog för att han åkte fast, inte för att han dödade Kim.
Men han åkte fast 11/8.
Citera
2017-11-18, 18:29
Medlem
Citat:
JAG skulle däremot sätta MINA sista pund på att den utomordentliga danska polisen kommer ha tillräckligt mycket bevis på att PM både har mördat och offensivt styckat KW. Ett lustmord!
Styckningen kan handla om att försvåra återfinnandet samt att dölja bevis hur mordet gått till.
Men om det stämmer att PM även hade styckningsfilmer i hårddisken så tyder det på ett intresse för detta.
En av parafilierna går ju ut på att tända på amputerade kroppsdelar tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-18 kl. 18:33.
Citera
2017-11-18, 18:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Då får du nog allt ta och kolla mina inlägg. Jag har varit med längre än så.

Mitt första inlägg var den 9e oktober.

Ja, då var det ju inte så illa gissat. Långt efter att såväl torson fanns som rutten klarlades i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in