2017-11-18, 12:33
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här är en länk som förklarar hur N fungerar:
https://ing.dk/artikel/saadan-fungerer-nautilus-203188
Tack så mycket, hör av mig om jag kör fast i danskan..!
Citera
2017-11-18, 13:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Det låter verkligen inte som något man ”bara” gör. För det första måste röret vara glatt så han kan glida upp, för det andra är en lealös kropp enormt svår att hantera. Dessutom utan kläder att hålla i. De två sistnämnda visste säkert Fjanten, vis av tidigare erfarenheter. Jag menar inte alls att det är omöjligt, men han kan ha sett det som tillräckligt besvärligt för att ta med sig en såg.

Vi vet at kroppen blev styckad. Legger man huvudet i en påse, armarna i en annan och så vidare, så sitter man bara igjen med torsoen. Hur mycket väger torsoen på en 60kg kvinna? Kan inte vara mycket. Det här hadde PM reknat på.
Citera
2017-11-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vi vet at kroppen blev styckad. Legger man huvudet i en påse, armarna i en annan och så vidare, så sitter man bara igjen med torsoen. Hur mycket väger torsoen på en 60kg kvinna? Kan inte vara mycket. Det här hadde PM reknat på.

Ung 30 kg.

Grovmekanikern och amatöraustronauten PM bör ha hanterat allt mkt enkelt. Fysiken var det nog inget fel på.

Jag antar att torson är knepigast att sänka. Den utvecklar mkt gas. Men hade idioten sänkt varje kroppsdel till botten hade de väl hittats ändå, med tiden.
Citera
2017-11-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag lyssnade om på den presskonferensen som fanns in artikeln, som kom direkt efter de hittat likdelarna på bottnen. Och jag tror att i alla fall halva "mysteriet" är löst.

Möller är ganska tydlig med att platsen där likdelarna hittades stämmer överens med den rutt ubåten haft efter det andra dyket. Underförstått har ubåten alltså inte befunnit sig på den platsen vid något tillfälle före andra dyket. Därmed är det i princip fastställt att PM dumpade liket först efter andra dyket. Därmed finns ju all anledning att anta att styckningen skett under andra dyket.

Jag minns det som att informationen om att polisen jobbar under antagandet att KW mördades och styckades under andra dyket, kom vid en senare presskonferens. Och det kan det ju ha gjort. I denna artikelns presskonferens framkom i alla fall inget om att de antog att själva mordet skett under andra dyket, bara styckningen, som jag uppfattade det.

Hur länge kan ubåten vara nere i ett enda dyk? Först ska han ju döda och det ska ta sin lilla tid i hans vidriga nu förverkligade fantasi. Sen ska han också stycka kroppen (och däremellan ta sig en liten tupplur?). Mord vid första dyket och styckning vid det andra, kanske?
Hur lång tid kan det ta för en amatör att stycka och förpacka kroppen, tro?
Någon som vet?
Citera
2017-11-18, 13:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur länge kan ubåten vara nere i ett enda dyk? Först ska han ju döda och det ska ta sin lilla tid i hans vidriga nu förverkligade fantasi. Sen ska han också stycka kroppen (och däremellan ta sig en liten tupplur?). Mord vid första dyket och styckning vid det andra, kanske?
Någon som vet?

Fast nu har ju danska polisen gått ut med att de tänker försöka få M fast för mord på K vid det andra dyket. Uttryckligen och specifikt. Men man undrar ju vad det är för info de har, som gör dem så säkra på tidpunkten?
Citera
2017-11-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kustbevakningen letade efter dem från ca kl 03.00. Med tre helikoptrar. De första de sökte av var nordvästra kögebukten.
Sedan vid ca 03.30 gav de sig ut mot södra Öresund.PM måste ju hört över radio i yt-läge.Skulle KW levt då fortfarande?Hade PM verkligen nerver till det? Jag får inte ihop det.

Självklart hade han nerver till det. En psykopat känner inte rädsla, möjligen irritation av att något stör hans planer. Vi vanliga människor är för snabba med att klistra på känsloetiketter på såna personer, eftersom det är så vi själva tänker och känner. Man måste försöka tänka utanför boxen om man ska begripa hur en sån som PM tänker.
Citera
2017-11-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här är en länk som förklarar hur N fungerar:
https://ing.dk/artikel/saadan-fungerer-nautilus-203188

....eller snarare inte fungerar som en riktig ubåt från tidigt 1900-tal......
Citera
2017-11-18, 14:05
Medlem
Citat:
Någon som vet?

Alla dina frågor har varit uppe och diskuterade tidigare tråden.

- Länge, även om den inte har en koldioxidomvandlare/-fälla. Antal personer som producerar koldioxid avgör, och det tar ganska lång tid, innan den livsavgörande faktorn, syrehalten, blir för låg, för att stanna vid medvetande. Kommer inte ihåg exakt, men syret kan nog räcka i en 12-24 timmar, innan det blir kritiskt för två personer( ta inte denna uppgift som exakt, bara som en indikation på att den successiva uppbyggnaden av koldioxid i luften går ganska långsamt...)

- Mord/oskadliggörande/"whatever" under första dyket är väl troligt.

- Jag kan inte tänka mig att stycka en människa, men har "styckat" de flesta material genom åren, har jag en fogsvans i min hand, går det fort, mycket fort, om jag skulle kunna koppla bort mina mänskliga känslor.......

- Med buntband till hands, och sänken, går det också ganska raskt, igen rent mekaniskt, utan den mentala faktorn.

Jag påstår inte mig veta i verkligheten, men rent objektivt är det hela gjort på kort tid, någonstans mellan 20 och 60 minuter, men snälla, be mig inte att visa det )
Senast redigerad av Whyback 2017-11-18 kl. 14:35.
Citera
2017-11-18, 14:38
Medlem
Citat:
Självklart hade han nerver till det. En psykopat känner inte rädsla, möjligen irritation av att något stör hans planer. Vi vanliga människor är för snabba med att klistra på känsloetiketter på såna personer, eftersom det är så vi själva tänker och känner. Man måste försöka tänka utanför boxen om man ska begripa hur en sån som PM tänker.

EXAKT! Det är det svåra. Allt blir lätt och enkelt med en PM hjärna (Grandiost slag)
Citera
2017-11-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EXAKT! Det är det svåra. Allt blir lätt och enkelt med en PM hjärna (Grandiost slag)

Ja, en stor svårighet är att sätta sig in/förstå hur en skruvad hjärna som PM's tänker, det kräver en nästan total nollning från det normalt intuitiva för de flesta.....
Citera
2017-11-18, 15:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad har fått dig att tro det?

Vad tror du hände under första dyket då?

Jag vill inte tänka på vad som hände under första dyket. Det är en känsla jag har haft hela tiden, att hon mördades och styckades under andra dyket. Det är dock logiskt om hon mördades under första dyket och att han kanske tänkt dumpa henne hel då han gick upp till ytan. Han ångrade sig och dök därför en andra gång för att stycka henna. Jag vet inte, man blir snurrig av allt.
Citera
2017-11-18, 15:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och när är "från början" enligt dig? För tre veckor sedan eller?
Nej, det är då man fann hennes torso och det blev klarlagt att han företagit två dyk. Jag har skrivit det redan tidigt i tråden.

Eller så har jag endast uttryckt att jag trott att han styckade kroppen vid andra dyket. Det var längesedan.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-18 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in