Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hur länge kan ubåten vara nere i ett enda dyk? Först ska han ju döda och det ska ta sin lilla tid i hans vidriga nu förverkligade fantasi. Sen ska han också stycka kroppen (och däremellan ta sig en liten tupplur?). Mord vid första dyket och styckning vid det andra, kanske?
Hur lång tid kan det ta för en amatör att stycka och förpacka kroppen, tro?
Någon som vet?
Alla dina frågor har varit uppe och diskuterade tidigare tråden.
- Länge, även om den inte har en koldioxidomvandlare/-fälla. Antal personer som producerar koldioxid avgör, och det tar ganska lång tid, innan den livsavgörande faktorn, syrehalten, blir för låg, för att stanna vid medvetande. Kommer inte ihåg exakt, men syret kan nog räcka i en 12-24 timmar, innan det blir kritiskt för två personer( ta inte denna uppgift som exakt, bara som en indikation på att den successiva uppbyggnaden av koldioxid i luften går ganska långsamt...)
- Mord/oskadliggörande/"whatever" under första dyket är väl troligt.
- Jag kan inte tänka mig att stycka en människa, men har "styckat" de flesta material genom åren, har jag en fogsvans i min hand, går det fort, mycket fort, om jag skulle kunna koppla bort mina mänskliga känslor.......
- Med buntband till hands, och sänken, går det också ganska raskt, igen rent mekaniskt, utan den mentala faktorn.
Jag påstår inte mig veta i verkligheten, men rent objektivt är det hela gjort på kort tid, någonstans mellan 20 och 60 minuter, men snälla, be mig inte att visa det

)