Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Nogräknad? Skämtar du?
Med tanke på hur Helge ser ut så skulle han väl varit glad om han fick till det med Åsas mamma.
Det är liksom inte James Dean vi talar om här.
Imponerande hur han lyckades manipulera sektens kvinnor.
Jag kallar det en sekt för det är precis vad det var.
Det finns överhuvud taget inget som är skämtsamt eller roligt med denna fruktansvärda sekt och konsekvenserna av dess verksamhet. Däremot kan man konstatera att Helge hade intimt umgänge med ett flertal förhållandevis unga kvinnor som såg mycket bra ut. Givetvis använde han andra attribut än sina yttre för att dupera dem. Förutom sina "vanliga" älskarinnor, verkar han också haft någon slags sexuell relation med Åsa. Där verkar det dock mer ha handlat om Helges underkastelse och att han gjorde henne till viljes i hennes egenskap av församlingens högsta emanuens. Tror jag läst detta i Eva Lundgrens bok, så detaljerna bör tas med en näve salt.
Vad jag menade var att Helge typ låg med allt som var tillgängligt. Det måste ha brusat i huvudet på honom av framgångens porlande fors - han måste tackat Gud när han insåg hur lätt det plötsligt var att få omkull kvinnor när man blev pastor. Tyvärr är han så sjuk att han trodde sig vara ofelbar och untouchable. Så var det som vi vet dock inte.
Edit: Synd att det skulle krävas att nästan tre människoliv spilldes, innan någon form av uppvaknande kom till.