2017-11-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vilka är kvar av den gamla innersta kretsen? Gembäck och Kuling verkar bo kvar. Vilka fler?

Anette Waldau Linde har bytt namn och flyttat till Norrland.

Ingen i den allra innersta kretsen.
Kulings vet jag inte med PeGe har lämnat församlingen. KiWi har lämnat. ÅsWa och PaWa har lämnat. Bara ca 17-18 medlemmar kvar.
Citera
2017-11-16, 19:52
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea
Ingen i den allra innersta kretsen.
Kulings vet jag inte med PeGe har lämnat församlingen. KiWi har lämnat. ÅsWa och PaWa har lämnat. Bara ca 17-18 medlemmar kvar.

Frankners har flyttat till Västerås, Daniel Linde flyttade för ett antal år sedan. Är Åsas syster kvar och Patrik Waldaus pappa?
Citera
2017-11-16, 19:53
Medlem
Citat:
Frankners har flyttat till Västerås, Daniel Linde flyttade för ett antal år sedan. Är Åsas syster kvar och Patrik Waldaus pappa?

Nej, ingen av dem är kvar i församlingen. Systern bor dock kvar i Knutby.
Citera
2017-11-16, 19:58
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Är det någon mer än jag som tycker att Johanna Möller och Åsa Waldau ser ut som enäggstvillingar?
Båda verkar dessutom stöpta i samma otäcka form av manipulerande och förmåga att få andra att begå brott åt dem?

Åsa är ungefär tio år äldre men betydligt snyggare. Möller kanske såg bra ur förut men inte när man ser bilderna från rättegången.

Tror nog Möller är betydligt galnare en Waldau. Mördar man sin egen far så kan det inte stå rätt till i skallen
Citera
2017-11-16, 20:51
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Vilka är kvar av den gamla innersta kretsen? Gembäck och Kuling verkar bo kvar. Vilka fler?

Anette Waldau Linde har bytt namn och flyttat till Norrland.
Kim Wincent bor ju kvar men hur aktiv har han varit i församlingen det senaste?
Citera
2017-11-16, 20:58
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Åsa är ungefär tio år äldre men betydligt snyggare. Möller kanske såg bra ur förut men inte när man ser bilderna från rättegången.

Tror nog Möller är betydligt galnare en Waldau. Mördar man sin egen far så kan det inte stå rätt till i skallen
Jag vet inte om epitetet snygg passar Åsa direkt. Man behöver bara låta tanken snudda vid all manipulation och Tirsa-skit, för att hon ska framstå som synnerligen oattraktiv. Men..kanske var hon fräschare när Helge for land och rike runt med henne och hade mys i bilen. Han fick enligt egen utsago bara använda fingrarna i henne men..jaja. Kanske tände han på starka kvinnor ibland eller så var han inte så nogräknad.
Citera
2017-11-16, 21:11
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea
Nej, ingen av dem är kvar i församlingen. Systern bor dock kvar i Knutby.

Märkligt att hela församlingen, som varit så otroligt sluteni närmare 20 år, bara har rasat på rätt kort tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Kim Wincent bor ju kvar men hur aktiv har han varit i församlingen det senaste?

Han gick ur församlingen 2013, men bor kvar i trakten har jag för mig. Omskolade sig till undersköterska.
Citera
2017-11-17, 00:51
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Jag vet inte om epitetet snygg passar Åsa direkt. Man behöver bara låta tanken snudda vid all manipulation och Tirsa-skit, för att hon ska framstå som synnerligen oattraktiv. Men..kanske var hon fräschare när Helge for land och rike runt med henne och hade mys i bilen. Han fick enligt egen utsago bara använda fingrarna i henne men..jaja. Kanske tände han på starka kvinnor ibland eller så var han inte så nogräknad.

Nogräknad? Skämtar du?
Med tanke på hur Helge ser ut så skulle han väl varit glad om han fick till det med Åsas mamma.
Det är liksom inte James Dean vi talar om här.
Imponerande hur han lyckades manipulera sektens kvinnor.
Jag kallar det en sekt för det är precis vad det var.
Citera
2017-11-17, 08:07
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Nogräknad? Skämtar du?
Med tanke på hur Helge ser ut så skulle han väl varit glad om han fick till det med Åsas mamma.
Det är liksom inte James Dean vi talar om här.
Imponerande hur han lyckades manipulera sektens kvinnor.
Jag kallar det en sekt för det är precis vad det var.
Det finns överhuvud taget inget som är skämtsamt eller roligt med denna fruktansvärda sekt och konsekvenserna av dess verksamhet. Däremot kan man konstatera att Helge hade intimt umgänge med ett flertal förhållandevis unga kvinnor som såg mycket bra ut. Givetvis använde han andra attribut än sina yttre för att dupera dem. Förutom sina "vanliga" älskarinnor, verkar han också haft någon slags sexuell relation med Åsa. Där verkar det dock mer ha handlat om Helges underkastelse och att han gjorde henne till viljes i hennes egenskap av församlingens högsta emanuens. Tror jag läst detta i Eva Lundgrens bok, så detaljerna bör tas med en näve salt.

Vad jag menade var att Helge typ låg med allt som var tillgängligt. Det måste ha brusat i huvudet på honom av framgångens porlande fors - han måste tackat Gud när han insåg hur lätt det plötsligt var att få omkull kvinnor när man blev pastor. Tyvärr är han så sjuk att han trodde sig vara ofelbar och untouchable. Så var det som vi vet dock inte.

Edit: Synd att det skulle krävas att nästan tre människoliv spilldes, innan någon form av uppvaknande kom till.
Senast redigerad av Teleslinga 2017-11-17 kl. 08:11.
Citera
2017-11-17, 08:49
Medlem
bpjans avatar
Citat:

Nåja, Åsa är sannolikt medskyldig till mordet på sin egen syster.
Citera
2017-11-17, 10:40
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Nåja, Åsa är sannolikt medskyldig till mordet på sin egen syster.
Ja, den hjärnan skulle man ju vilja se in i, för att travestera Galenskaparna i någon sketch.
Citera
2017-11-17, 13:28
Medlem
nabos avatar
Ställ opinionsbildarna och religionsvetarna mot väggen!

Citat:
Ja, den hjärnan skulle man ju vilja se in i, för att travestera Galenskaparna i någon sketch.
ÅW:s tankevärld och självbild erbjuder inte mycket nytt av intresse. Hennes elakartat histrioniska karaktär är prototypisk. Och visst har hon likheter med Johanna Möller.
Det är i nuläget enkelt att peka finger mot ÅW:s godtrogna fd anhängare.
Men viktigare är väl att ställa frågor till opinionsbildare som Aftonbladets ledning & Jan Guillou vid tidningens 175-årsfirande, Bert Karlsson, Skavlan, Markus Birro, Alex Schulman och många fler.
- Hur tänker och känner ni när ni duperas av ÅW:s grandiosa babbel och självömkan?
Och ställ "religionsforskarna" Liselotte Frisk och Susan Palmer mot väggen!

I samma veva som dessa professorer föreläste på konferenser och publicerade kvasivetenskapliga artiklar om "en ny svensk religion i Knutby" lät de sig knådas av sektmedlemmar i ÅW:s lågpris-spa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in