2017-10-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Ja, det ser ju fint ut, den numera röda villan.

Men ändå, platsen för brotten.

Är det det gröna/blågröna eller röda av de små husen, som var Garaget, där fam SuFä och UrFä bodde?
Hmmm .... Kan det blågröna vara DLs hus som han byggt själv? Isåfall har det ju begåtts brott i det huset med (där han blev skjuten).

Det inredda garaget förstod jag som att det var ännu mindre och saknade tvättstuga så att paret Fält fick låna Fossmo tvättstuga. Eller det var väl fruarnas arbetsuppgift att tvätta närmrare bestämt på sekttiden enligt deras genusprogram?

Edit: Nja, jag är osäker. Så här bodde folket vid tidpunkten för brotten iallafall:

https://www.magasinetparagraf.se/wp-content/uploads/content/knutbybilagan/Flygbildspar.jpg
Senast redigerad av joannaw 2017-10-14 kl. 09:58.
Citera
2017-10-14, 11:35
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Hmmm .... Kan det blågröna vara DLs hus som han byggt själv? Isåfall har det ju begåtts brott i det huset med (där han blev skjuten).

Det inredda garaget förstod jag som att det var ännu mindre och saknade tvättstuga så att paret Fält fick låna Fossmo tvättstuga. Eller det var väl fruarnas arbetsuppgift att tvätta närmrare bestämt på sekttiden enligt deras genusprogram?

Edit: Nja, jag är osäker. Så här bodde folket vid tidpunkten för brotten iallafall:

https://www.magasinetparagraf.se/wp-content/uploads/content/knutbybilagan/Flygbildspar.jpg
Det blågröna huset är det om- och utbyggda garaget, där UrFä & SuFä bodde, innan de flyttade in i mordvillan.
Citera
2017-10-14, 11:45
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktis
Det blågröna huset är det om- och utbyggda garaget, där UrFä & SuFä bodde, innan de flyttade in i mordvillan.

Det ser ju inte så litet ut.
På bilderna är det en röd byggnad framför och nedanför det numera röda huset.
Det lilla röda verkar vara ett garage, nybyggt kanske?

Lindes hus var väl på andra sidan landsvägen?
Citera
2017-10-14, 11:51
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:

Ja, detta vill jag också minnas från de inledande nyhetsbilderna i samband med mordet.
Citera
2017-10-14, 12:44
Medlem
Tycker fastigheterna skulle vara svårsålda Vem vill bo i mördar husen Inte jag iallafall
Citera
2017-10-15, 08:16
Medlem
fruktiss avatar
Citat:

Bilden på joannaw:s länk stämmer:
https://www.magasinetparagraf.se/wp-...ygbildspar.jpg

Tror att det lilla röda har tillkommit, ja. Linde bodde på andra sidan en mindre väg, de övriga husen var samlade på "kullen".
Citera
2017-10-15, 08:24
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Bilden på joannaw:s länk stämmer:
https://www.magasinetparagraf.se/wp-...ygbildspar.jpg

Tror att det lilla röda har tillkommit, ja. Linde bodde på andra sidan en mindre väg, de övriga husen var samlade på "kullen".
Blev nog lite fel med länken?
Citera
2017-10-15, 08:35
Medlem
Citat:
Aha, tack! Jag blev lite förvirrad av att det stod i annonsen att lilla huset har egen tvättstuga när jag minns uppgiften att det sprangs in till Fossmo för att tvätta, samt att det ser ut att vara i vinkel. Men utbyggnaden förklarar båda sakerna.
Citera
2017-10-15, 09:32
Medlem
nabos avatar
Citat:
När fam Fä. flyttade upp i mordvillan flyttade fam Fr. in i ombyggda garaget. ÅW:s ”färgdesign” av Fr-hemmet lär vara vidrig. Gissar att mäklaren inte vill visa bilder därinnifrån förrän allt målats om.
Sen Fr:s flyttat ut har tre unga män bott i huset.
OBS om mordvillan läser man:
Citat:
2017 - Delvis ommålning invändigt
https://www.svenskfast.se/hus/uppsala/uppsala/knutby/gransta-211/181249
Mäklaren fick väl fixa det värsta för att kunna saluföra huset Hur många burkar vit färg har gått åt? Ändå blir man illamående av åsynen. Blått tak, blå väggar och trash-möblemang. Värst är ändå toan i psykotiskt mönster med blodrött tak
Citera
2017-10-15, 10:18
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
När fam Fä. flyttade upp i mordvillan flyttade fam Fr. in i ombyggda garaget. ÅW:s ”färgdesign” av Fr-hemmet lär vara vidrig. Gissar att mäklaren inte vill visa bilder därinnifrån förrän allt målats om.

Mäklaren fick väl fixa det värsta för att kunna saluföra huset Hur många burkar vit färg har gått åt? Ändå blir man illamående av åsynen. Blått tak, blå väggar och trash-möblemang. Värst är ändå toan i psykotiskt mönster med blodrött tak

Tyckte först det mesta såg OK ut, men bilderna från köket har en extrem färgsättning,
hemsk röd färg och svart. Rys!!!!
Citera
2017-10-15, 10:30
Medlem
Citat:

Ja, det var väldigt mycket färg på väggar, skåpluckor och tak(!). Här har någon bott som gillar färg och mönster tänkte jag innan jag kom på att det inte nödvändigtvis är innehavarna av huset som bestämt färgen.

Jag minns någon gammal kommentar av Pege om att de tokrenoverat mordvillan. Ja, kanske det!

Edit: Hittade den gamla artikeln. Han sa visst inte tokrenoverat utan "byggt om hysteriskt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article18158727.ab
Senast redigerad av joannaw 2017-10-15 kl. 10:34.
Citera
2017-10-15, 10:54
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

Så fam Fr fick flytta in i det lilla ombyggda garaget.

Och samtidigt blev Jossan personlig assistent till ÅW.

Snacka om Herrskap och Tjänstefolk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in