2017-11-15, 09:54
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Obsarna kan man klassificera i dag som helt värdelösa. Om Göteborg obsen hade varit Patrik hade fler sett honom. Han har knappast klarat sig helt dold nu 6 månader.

Det som HP gruppen gjorde uppmanade till massfotografering var en hemsk syssla. Skrämmande att frivilliga människor gjorde de och skickade tusentals bilder till granskning.

Det som många i HP sekten och dess svans i denna tråd lider av, det är förnekelsefasen.

Living, emma , snubban mfl vet att Patrik inte lever och att jag har rätt. Men ni är så personligt insyltade i Patriks försvinnande att ni bli chockade när ni inser den sannolika sanningen.

Läs mer här om hur en kris fungerar

https://www.ledarna.se/Chefsguider/Kris-och-konflikt/Krishantering/Krisens-olika-faser/

Ni behöver acceptera Patriks död och nå acceptans.

Det må hända att du VET mer än oss andra....

Ordet VET betyder för mig och de flesta andra normalbegåvade människor att det inte finns några tvivel. När man då talar om en försvunnen person så VET man givetvis inte om personen lever eller är död förrän personen hittas... och där finns det såklart undantag.....

Men hade jag varit du så hade jag varit jävligt försiktig med att använda det ordet, om du faktiskt inte med 100% säkerhet VET!

Och som avslutning på detta inlägg... de personer som ev VET vad som hänt Patrik , hoppas jag ju såklart inte sitter och skriver här, ring då polisen!

Och mrs makaber, jag är inte överhuvudtaget säker på att Patrik lever.. Hur fan skall jag kunna vara Det? Däremot hoppas jag innerligt på Det, och kanske jag ibland letar nål i höstack... fullt medveten om detta!
Jag är heller inte säker på att han är död, men om så nu är fallet så tror jag kanske att det borde letas på fler ställen än just Hallsberg.
Citera
2017-11-15, 10:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Det må hända att du VET mer än oss andra....

Ordet VET betyder för mig och de flesta andra normalbegåvade människor att det inte finns några tvivel. När man då talar om en försvunnen person så VET man givetvis inte om personen lever eller är död förrän personen hittas... och där finns det såklart undantag.....

Men hade jag varit du så hade jag varit jävligt försiktig med att använda det ordet, om du faktiskt inte med 100% säkerhet VET!

Och som avslutning på detta inlägg... de personer som ev VET vad som hänt Patrik , hoppas jag ju såklart inte sitter och skriver här, ring då polisen!

Och mrs makaber, jag är inte överhuvudtaget säker på att Patrik lever.. Hur fan skall jag kunna vara Det? Däremot hoppas jag innerligt på Det, och kanske jag ibland letar nål i höstack... fullt medveten om detta!
Jag är heller inte säker på att han är död, men om så nu är fallet så tror jag kanske att det borde letas på fler ställen än just Hallsberg.

1+1=2 inte 1,5789 som Hp sekten tror.
Logik och sannolikhetslära till grund ger att den sannolika sanningen visar att Patrik är död. Troligen tog han självmord som alla andra fd psykiskt sjuka försvunna som valde det sämsta beslut man kan ta.

Varför ska ett enda mer genomsök ske efter Patrik? Han valde själv att försvinna troligen.

Det finns oerhört många fler nyligen försvunna personer som inte fått ett enda eftersök.

Skillnaden är att det sitter godhetsknarkande psykkärringar som blivit besatt av Patrik Haha!

Om det är ca en promilles chans att Patrik lever då är väl ett uttryck att han är död ett godtagbart påstående. På samm sätt att säga att han inte lever.

Nu loggar jag ut från flash ett tag och ser vilka realistiska teorier fler kan spekulera om.

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-15 kl. 10:48.
Citera
2017-11-15, 17:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Om det nu faktiskt är så att P är avliden, vilket vi inte med säkerhet kan säga är fallet, så är dina beskrivningar av eventuella kvarlevor, väldigt osmakliga och onödiga.

De flesta av oss har nog ganska klart för oss vad som återstår av ev. kvarlämningar.

Det innebär dock inte att vi frossar i såna detaljer, utan är mera inriktade på att eventuella kvarlevor kan hittas för att familjen ska kunna få en plats att gå till, en plats att minnas och vårda som ett avslut på sina på sin berg-och-dalbana, där hoppet och förtvivlan avlöser varandra varje dag. Ingen av oss, som inte har upplevt detta själva, kan förstå hur hemskt allt det här är för familjen och vännerna.

För din egen skull, MrsMakaber...sluta nu! Du tillför inget till tråden, tvärtom!

Men snälla nån, är det nån som tillfört den här tråden något de senaste tre månaderna.

Grabben är borta och det finns inget mer att gå på förrän han hittas. Teorier om vad som hänt i liknande fall är väl lika bra/dåligt som något annat.

Kan alla som vill diskutera empati skapa en annan tråd, här diskuteras ett försvinnande.

Att inte någon moderator tar bort allt oväsentligt typ gillande av någon annans inlägg är helt otroligt, det här är inte Facebook.
Citera
2017-11-15, 18:54
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hahaha

Träffsäkert och helt klart det roligaste inlägget hittills i denna tråd!

Mrs Svart Ohumor har ännu inte kommit upp med några nya egna teorier om Patriks försvinnande som inte redan avhandlats i tråden. Inte heller har vi blivit delgivna det endaste minsta information om obsar av Patrik som Mrs S. Ohumor påstått sig besitta.

Antar att några av dessa kommer att presenteras i projektarbetet när det är färdigt. Kanske därför vi aldrig fick ta del av dom?

Det hade kunnat varit intressant att föra en diskussion runt dessa, och även att jämföra en del andra försvinnanden. Men det är en REN omöjlighet, eftersom diskussionen tvångsmässigt, förutsägbart och enformigt alltid hamnar ner på "skelett"nivå med tillhörande "odörer", vilket inte berikar eller leder diskussionen vidare någonstans.

Det var lite OT men samtidigt en sorts svar på ett av "mrs" inlägg och jag börjar snart tro på allvar att personen kör ett projekt. Ärligt talat börjar man tröttna på det. Mycket snack om dessa obsar, men när kommer det några konkreta fakta om dessa?

En teori minns jag annars som inte diskuterats innan. "Ensilageteorin".
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017
Tyvärr presenterade inte "mrs" de fakta som behövs för att man ska kunna tro på det.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-11-15 kl. 18:58.
Citera
2017-11-15, 18:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det var lite OT men samtidigt en sorts svar på ett av "mrs" inlägg och jag börjar snart tro på allvar att personen kör ett projekt. Ärligt talat börjar man tröttna på det. Mycket snack om dessa obsar, men när kommer det några konkreta fakta om dessa?

Tyvärr presenterade inte "mrs" de fakta som behövs för att man ska kunna tro på det.

Hade Du förväntat Dig fakta ifrån det hållet???
Citera
2017-11-15, 19:22
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hade Du förväntat Dig fakta ifrån det hållet???
Man hade hoppats att när en sådan teori läggs fram, att det inte flummar ut. Har det någonsin hänt att en människokropp som legat på en åker hamnat i en skördetröska och försvunnit?

Det vet man ju inte, men man borde ha läst om fynd i skördetröskor.
Citera
2017-11-15, 19:59
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det håller jag med dig om men dom här skuggorna finns där och sen är dom helt borta.
Nu vet inte jag om filmen är så dålig i verkligheten men om den är det så är det förmodligen en kamera som inte filmar hela tiden utan varje kort sekvens läggs ihop till en rörlig video.. där av kvaliten. Ungefär som en kamera på vissa banker när man ser att det hackar i filmen.

Ni som orkar titta igen på filmen, titta på fötterna och titta på marken brevid ända fram till tåget. Det är det bara som en ”vit rök” av pixlar.
🤔

Edit: Kolla skorna här. Mörka.

http://imgbox.com/3aVTlFYq

Ska titta igen på filmen. Kameran kanske tar bilder i för glesa intervall eller exponerar varje pixel under för lång tid? Eller smuts på linsen som sprider inkommande ljus fel. Vibrationer från andra tåg. För låg upplösning (kanske inte största problemet?) Kör man det i slowmotion eller fryser bilden och förstorar upp ser man pixelfelen.
Citera
2017-11-15, 21:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet

Jo, det börjar likna projektarbete.

Vi har faktiskt diskuterat skörd och även silon i tråden. Även när sådd sker och hur pass mycket de olika spannmålen växt upp i maj. Men inte ensilageteorin faktiskt.

Och ensilageteorin kan möjligen vara möjlig rent teoretiskt. Vet att rådjurskid ligger illa till vid skörd.

Enligt artikel Svt:

Var fjärde rådjurskid dör i slåttern

Men ett rådjurskid är förmodligen väldigt litet mot en vuxen kille i storlek. Borde inte en vuxen person lämnat "hål" i skörden som avslöjat att något är där?

Men framför allt tänker jag att varför skulle Patrik lägga sig mitt i ett fält????

Och enligt SVA (Statens veterinärmedicinska anstalt) verkar man mestadels fokusera på smådjur i ensilaget när det gäller botulism:

"Infektionsport:
Oftast genom att djuret äter foder innehållande toxin producerat av ruttnande organiskt material till exempel små djur som kommit in i ensilage vid skörd eller lagring."

Botulism hos nötkreatur

Vet för lite om sådd och skörd för att egentligen kunna ta ställning till om teorin är möjlig, men tror inte den håller riktigt.

Bäst vore förstås att få svar från någon som är riktigt insatt, t ex en bonde.
Citera
2017-11-16, 09:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men snälla nån, är det nån som tillfört den här tråden något de senaste tre månaderna.

Grabben är borta och det finns inget mer att gå på förrän han hittas. Teorier om vad som hänt i liknande fall är väl lika bra/dåligt som något annat.

Kan alla som vill diskutera empati skapa en annan tråd, här diskuteras ett försvinnande.

Att inte någon moderator tar bort allt oväsentligt typ gillande av någon annans inlägg är helt otroligt, det här är inte Facebook.

Du har så rätt här diskuteras ett försvinnande.
Skall försöka vara lite tydligare, vi diskuterar och spekulerar olika teorier om ett försvinnande INTE om hur en avliden person eller delar av en person ser ut efter en viss tid. INGEN har reagerat mot teorier om vad som hänt i liknande fall. Fatta skillnaden
Citera
2017-11-16, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Skall försöka vara lite tydligare, vi diskuterar och spekulerar olika teorier om ett försvinnande INTE om hur en avliden person eller delar av en person ser ut efter en viss tid. INGEN har reagerat mot teorier om vad som hänt i liknande fall. Fatta skillnaden

Vad trevligt att dubbelmoral kärringa dyker upp.

Då har jag ett till passande ämne. Om Patrik drunknade i maj finns det chans att man tämligen enkelt kan hitta hans ev drunknade kropp nu.

Det beror på att när en kropp bryts ned i vattnet bildas gaser av bakterier. Patriks kropp blir ev då likt en gasballong och flyter upp till ytan.

http://illvet.se/manniskan/kroppen/bakterier-skickar-upp-manniskokroppen-till-ytan

Exakt detta hände psykiskt sjuka Åsa från Piteå, hon valde att hoppa från en välkänd bro. MPS och frivilliga sökte men hittade ej henne.

http://mobil.kuriren.nu/nyheter/sokandet-efter-asa-har-avbrutits-9055894.aspx

Hon hittades 6 månader senare lite längre nedströms eftersom dessa nedbrytnings bakterier hade förvandlat hennes kropp till en gas ballong. Tack och lov fick hennes försvinnande ett avslut 6 månader efter hennes makabra simhopp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/larm-om-drunkning-i-pitea

Finns det månne en försvunnen kropp i något vattendrag utanför Hallsberg som också kanske snart legat 6 månader i flytande medium. Denne eventuella kropp har nu flytit opp tack vare de mikroskopiska nedbrytarna som fermenterat den avlidnes inre extremiteter till häringa ch4 💩.

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-16 kl. 10:18.
Citera
2017-11-16, 11:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Hur en avliden ser ut efter ett viss tid är väl okej att diskutera, är synnerligen relevant för tråden. Om MPS är ute och letar lär de ju knappast hitta en intakt kropp i detta läge.

Personliga påhopp samt alla-mot-en likt skolmobbning hör knappast hit. Om inlägg bryter mot Flashbacks regler så anmäl dem.
Citera
2017-11-16, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Det är inte teorierna om vad som kan ha hänt som är det jag vänder mig emot. Det är väl exakt det som de flesta här vill göra, ska göra, har gjort; diskutera/diskuterat teorier runt Patriks försvinnande.

Inte ens diskussionen om vad som kan ha hänt med en kropp efter flera månader tycker jag är fel att prata om. Det är väsentligt att förstå vad som kan ha hänt med kroppen efter så här lång tid om Patrik är avliden för att förstå vad man ska titta/leta efter i skog och mark. Det är sådant som de flesta av oss idag inte är vana att behöva konfronteras med och kanske inte vet så mycket om.

Att frossa och vältra sig i den buffé av ord/uttryck/skeenden/andra fall som är "groteska" men inte relevanta. Ord som skelett, makaber, odör, ligger och ruttnar i ett hål osv, osv....Elaka emoijis efter kommentarerna.

Orden i en teori ska fylla en funktion i inlägget, för att göra det begripligt. Inte för att chocka, förolämpa, äckla, plåga, skrämma, förnedra. Detta som påstås vara svart humor.

Det förstör tråden, då
- fokus flyttas från diskussionerna om försvinnandet
- vissa personer håller sig borta från tråden pga av detta
- vissa personer undviker svara på inlägg som kryllar av ovanstående, trots att teorierna i sig skulle kunna vara intressanta att diskutera (stryper debatten).

Det är märkligt att en person kan försvinna från en perrong mitt på ljusa dagen. Det är väl det som de flesta i tråden undrar över hur det kan hända? Och det är det som ändå visar på att vi människor bryr oss om varandra. Om man var helt empatilös, psykopat, tror jag inte att ett försvinnande betyder något alls för den individen.

Personligen tror jag (tyvärr) ju att Patrik inte lever längre. Nu hoppas jag bara att MPS/FIKK gör någon till sökinsats som leder till att Patrik hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in