Citat:
Ursprungligen postat av
Dumhetsmuseet
Det kan ju vara så, och att P först sitter kvar på tåget i 10 minuter utan att titta efter eller att fråga någon, sedan får en breakdown för att det är fel, men det har ju diskuterats nästan till leda om han verkligen trodde att han var i Mjölby. Det är så konstigt.
Ja men han kan ju inte få breakdown av att sitta kvar på tåget ?
Tåget som han satt på gick ju till Mjölby ,så så länge han var kvar på tåget behövdes ingen breakdown ,om han bara hade suttit kvar de två resterande minuterna och låtit tåget åka vidare ,så hade han kommit dit han skulle ,därför förstår jag inte varför han inte satte kvar ?
Det steg ju på nya resenärer till råga på allt ,så då borde han väl förstått att tåget skulle vidare?
Det gäller ju att lyssna på vad tågrösten säger !
Den säger att : -Nu är det 15 minuters paus här i Hallsberg innan tåget kör vidare mot Motala-Mjölby .
Det vet jag att högtalarrösten säger ,eftersom jag reser med just det tåget ett antal ggr under året
Det var ju slut på batteri i mobilen ,men om det INTE hade varit det , så är det ändå väldigt dumt att ha lurar i öronen med musik i , just vid tågstopp ,för då kan man faktiskt missa viktig information om vidare färd etc.