2017-11-14, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Återigen har Patriks efterlysning hamnat oändligt långt ner på MPS facebook sida!

Idag såg jag att det ska snöa i Örebro.
Känns angeläget att göra eftersök igen, dels för att påminna om Patriks försvinnande och dels för att hinna söka igen innan den riktiga snön kommer.

Känns dystert att inga hundar på höst- promenad, inga jägare och ingen svampplockare har hittat något.
Citera
2017-11-14, 14:06
Avstängd
Nästa tema jag tänkte ta upp bygger på följande.

1. Patrik dog i skogen på okänt sätt.

2. Patrik har legat i naturen död sedan 23 maj.

Temat är fyndplatsen

I åtskilliga länkar jag läst så hittar man inget skelett. Utan flera ben utspridda över flera kvadratmeter. De 220 ben som skelettet består av är ofta utspritt.

Det kan vi tacka våra kära vänner djuren för, vildsvin, gnagare, asätare har en tendens att ta vara på ett kadaver.

Det är precis vad som sker med en djurkropp och således samma som en människokropp.

Därför är min teori att kanske inom närmaste 5 åren kommer en hundägare göra ett fynd av ben. Detta kommer identifieras som människa och därefter genomförs ett rutsök och 75% av benen hittas. Resten har tyvärr djurriket flyttat på.

Eller så blir detta försvinnande samma som Högboms.

Detta scenario är troligen hur de ser ut just nu. Inom några dagar är det snötäckt.

Jag har lika stor respekt för Patrik som emma57 har men att ha respekt är också att vara jordnära, verklighetsanknuten och realistisk.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-14 kl. 14:13.
Citera
2017-11-14, 14:21
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Återigen har Patriks efterlysning hamnat oändligt långt ner på MPS facebook sida!

Känns angeläget att göra eftersök igen, dels för att påminna om Patriks försvinnande och dels för att hinna söka igen innan den riktiga snön kommer.

Känns dystert att inga hundar på höst- promenad, inga jägare och ingen svampplockare har hittat något.

Tragiskt

Det har nog snöat men snabbt smält bort och jag håller med att något fynd måste göras innan snön kommer.
Citera
2017-11-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Vad är så jobbigt detta är ett försvinnande och hur ett fynd ser ut är också fakta. Samma som att några fynd jag skrivit om är skelettet utspritt över hundratals kvadratkilometer.

Om det nu faktiskt är så att P är avliden, vilket vi inte med säkerhet kan säga är fallet, så är dina beskrivningar av eventuella kvarlevor, väldigt osmakliga och onödiga.

De flesta av oss har nog ganska klart för oss vad som återstår av ev. kvarlämningar.

Det innebär dock inte att vi frossar i såna detaljer, utan är mera inriktade på att eventuella kvarlevor kan hittas för att familjen ska kunna få en plats att gå till, en plats att minnas och vårda som ett avslut på sina på sin berg-och-dalbana, där hoppet och förtvivlan avlöser varandra varje dag. Ingen av oss, som inte har upplevt detta själva, kan förstå hur hemskt allt det här är för familjen och vännerna.

För din egen skull, MrsMakaber...sluta nu! Du tillför inget till tråden, tvärtom!
Senast redigerad av SagtVar 2017-11-14 kl. 14:59.
Citera
2017-11-14, 15:08
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Nästan lite lyteskomik denna dubbelmoral. Jag är väl den som jämfört med överlägset flest försvinnanden i denna tråd. Även den som vågar ta ställning om vad som är mest sannolikt.

Att beskriva ingående detaljer, rosa skor på ett skelett? Är det detaljer?? Oj oj oj vad lättkränkt och känslig man får vara då. Men mot de levande får man vara tydligen hur sjuk som helst. Klassisk dubbelmoral och en aning lyteskomik över detta. Kanske därför vissa blir så oerhört engagerade i denna meningslösa syssla att diskutera nonsens detaljer i Patriks försvinnande. Däremot att vara social i den verkliga världen finns det enorma brister.

Nej jag förblir alltjämnt den mest realistiske skribenten i fakta och situation.

Förresten risken att Patrik hittas i ett vattendrag utan rosa skor är väl rätt given. Det däremot är en riktig makaber historia 😰
Vad är så jobbigt detta är ett försvinnande och hur ett fynd ser ut är också fakta. Samma som att några fynd jag skrivit om är skelettet utspritt över hundratals kvadratkilometer.

För övrigt detta är Flashback inte HP sekten där alla skriver emojis till varandra. Varsågod och jämför med tråden om Kim Wall där diskuterar man för fullt vilken typ av såg Madsen använde.

Därför kastar jag tillbaka dina påståenden att detta är vidrigt, respektlöst och att jag skulle ha någon slags psykisk sjukdom. Att vara gnällkärring och syssla med näthat är väl något synnerligt olämpligt.

Jag tänker inte förändra någonting utan fortsätta diskutera Patriks bortgång i relation till vad som skett historiskt. Klart att det är jobbigt för den lättkränkte att läsa eftersom en person som tagit självmord och ruttnat bort i skogen. Mycket i en diskussion om det är makabert.

Välkommen till verkligheten, den alternativa finns tyvärr inte!

Alternativ verklighet?

Rosa skor på ett skelett. Det är skrattretande. Är det ett projekt?
Skelett med rosa skor. En tvärovetenskaplig studie över attityder till svart ohumor på sociala medier.
Söderdynga högskola, höstterminen 2017, 15hp.
Citera
2017-11-14, 15:59
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Nu kanske dags att diskutera Patriks försvinnande.

Jag antar att Patriks avgång beror på att han skulle köpa droger.

Första gången jag märkte det var när några olika personer i HP gruppen tyckte Patrik påminde om en drogmissbrukare på några foton.
Det andra var väl att resan till Visby var Patrik mentalt förvirrad berodde det på droger?
Det tredje är att Patrik kände väl någon i Falun/ Hallsberg som kunde vara en kandidat till droglangare.
Det fjärde det har gått massa rykten i Hallsberg att Patrik försvunnit pgr en drogaffär ody. Att han steg av för att träffa några tjackpundare. Trovärdigheten från dessa rykten kanske man bör fundera över. Det fanns också rykten att han gick på en fest i Hallsberg.

Snubbans fråga varför satt Patrik kvar i kupén och sedan bryskt steg av kan förklaras att han funderade, om han skulle gå ut och möta folk som han fått kontakt med. Kanske han hade tvivel att något otäckt kunde ske men han kunde sig tvingad. Kanske han var kurir ngn slags oskyldig mellanhand för att tjäna snabba pengar.

Sedan är det väldigt massa droghandel i Hallsberg, om Patrik klev av där för att fylla på förrådet är det väl väldigt logiskt!!??? 🤔

Att unga människor mördas i droghandeln som pågår runt om är väldigt vanligt. Det verkar vara petitesser folk ”avrättas” för idag. Tyder på att det finns många mentalt störda droglangare. Tänk om Patrik mötte upp en sådan?

Min teori är att Patrik har fått kontakter med lokala droglangare i Hallsberg via darknet.

Patrik gick till överenskommen mötesplats och något gick fel. De han stämt träff med ställde ut bagaget på ett cyniskt genomtänkt sätt.

Min önskan och fråga till detta forum är följande. Finns det någon/ några datakunniga personer som skulle kunna efterforska om detta på darknet? Det kanske går att hitta digitala spår. Eller få kontakt med langare som kan berätta vad som hänt!??

Jag har ingen kunskap om darknet alls. Däri får kompetenta personer ta vid.

Vill avslutningsvis citera JL.

http://www.dalademokraten.se/blaljus/inga-spar-efter-forsvunne-patrik-det-har-gjorts-for-lite-fran-polisens-sida

– Efter alla veckor utan några spår tycker vi det är konstigt att man inte misstänker brott. Möjligheten finns ju. Med tanke på att det inte finns några spår mer än att hans väskor har hittats i Hallsberg och att det har letats runtom i trakten, säger Jörgen Linfeldt.

Nu har jag fyllt ut detta forum med spaltmeter text. Detta inlägg är egentligen slutklämmen jag vil komma.

Vällmött och Hoppas att Patriks försvinnande får ett avslut!

/ 😎
Jag har ganska stor erfarenhet av den svenska drogmarknaden på darknet. Ingen seriös försäljare skulle möta upp någon live efter att ha snackat på Darknet. Hela poängen är att man är anonym och att man vill hålla sig anonym, av den anledningen skulle ingen uttala sig om de nu skulle veta nåt om Patrik. Polisen får inte ljuga ihop ett möte men det är inget folk litar på, så man träffar inte någon irl oavsett vad de säger. Det spåret känns väldigt osannolikt.
Citera
2017-11-14, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Alternativ verklighet?

Rosa skor på ett skelett. Det är skrattretande. Är det ett projekt?
Skelett med rosa skor. En tvärovetenskaplig studie över attityder till svart ohumor på sociala medier.
Söderdynga högskola, höstterminen 2017, 15hp.

Hahaha

Träffsäkert och helt klart det roligaste inlägget hittills i denna tråd!

Mrs Svart Ohumor har ännu inte kommit upp med några nya egna teorier om Patriks försvinnande som inte redan avhandlats i tråden. Inte heller har vi blivit delgivna det endaste minsta information om obsar av Patrik som Mrs S. Ohumor påstått sig besitta.

Antar att några av dessa kommer att presenteras i projektarbetet när det är färdigt. Kanske därför vi aldrig fick ta del av dom?

Det hade kunnat varit intressant att föra en diskussion runt dessa, och även att jämföra en del andra försvinnanden. Men det är en REN omöjlighet, eftersom diskussionen tvångsmässigt, förutsägbart och enformigt alltid hamnar ner på "skelett"nivå med tillhörande "odörer", vilket inte berikar eller leder diskussionen vidare någonstans.

Citera
2017-11-14, 16:14
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Tror cannabis (hasch, marijuana) är det mest vanliga. Det har blivit en mer tillåtande hållning till dessa droger som en del tycker är mindre farliga än alkohol. Men man kan få psykos av det, redan vid första användandet.
Även Spice (syntetsikt cannabis) används ganska mycket, trots dess farlighet. Kokain är ganska dyrt, så fattiga studenter kanske inte använder det av den anledningen.

Men vi vet ju inget om detta, så det är svårt att spekulera om det. Men att han skulle vara i så akut behov av något mitt i resan, känns skumt när man bara har 400:- och kanske ingen fungerande telefon. Hur skulle han ta sig vidare därifrån hade han tänkt sig isf?
Du kan få psykos första gången du dricker alokohol också. Det finns ingen seriös forskare som de senaste åren har kommit fram till att alkohol är farligare än cannabis.

Edit det är fan skrämmande att se hur självsäkra ni låter när ni slänger ur er antidrog-propaganda från 80-talet...
Senast redigerad av CoopCola 2017-11-14 kl. 16:23.
Citera
2017-11-14, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Du kan få psykos första gången du dricker alokohol också. Det finns ingen seriös forskare som de senaste åren har kommit fram till att alkohol är farligare än cannabis.

Edit det är fan skrämmande att se hur självsäkra ni låter när ni slänger ur er antidrog-propaganda från 80-talet...

Nu är jag själv inte alls inne på teorin om att Patrik skulle ha hamnat i något drogrelaterat brott, eller att han överhuvudtaget skulle ha ett drogmissbruk. Möjligt att han kan ha använt cannabis el dylikt, men eftersom ingen fakta eller annan för mig indikation har kommit på att han skulle använda det, känns den diskussionen inte så relevant.

Jag har inte gjort någon jämförelse mellan cannabis och alkohol öht eftersom tråden handlar om Patriks försvinnande och om det kunde finnas något samband mellan droger och det. Jag har inte fört någon antidrog kampanj heller.

Jag vet av erfarenhet att cannabis kan utlösa psykos vid första användandet. Men jag har också läst om det, det är inget taget ur luften.

"Det är svårt att ge en entydig uppgift om hur vanligt det är med toxisk psykos, men det har uppskattats att en cannabisrökare av tio löper risk att någon gång råka ut för en psykos och det tycks vanligare vid bruk av cannabis med hög THC-koncentration. Cannabisberusning kan även ge upphov till ångestattacker. Troligen drabbar det oftast ovana rökare eller när rökare intar en större mängd THC än de är vana vid. Det finns också ett orsakssamband mellan intensivt och långvarigt cannabisbruk och depression. Oftast tilltar de depressiva besvären om redan deprimerade personer börjar röka cannabis"

http://ki.se/utbildning/droger

"Drogutlöst psykos eller toxisk psykos är en allvarlig drogutlöst psykisk störning som tar sig uttryck i en psykos. Drogutlösta psykoser kan uppkomma under drogruset eller strax efteråt, under första gången personen testar drogen eller efter långvarigt drogmissbruk."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Drogutl%C3%B6st_psykos
Citera
2017-11-14, 17:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Tyvärr kan inte MPS ha den efterlysningen högt upp pga totalt respektlösa kommentarer som hela tiden måste raderas.
Citera
2017-11-14, 17:27
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tyvärr kan inte MPS ha den efterlysningen högt upp pga totalt respektlösa kommentarer som hela tiden måste raderas.

Helt sjukt är Det!!! Totalt störd människa som får ut njutning av att bete sig så!!!

Såg att en tjej hade frågat om nytt sök och mps svarade att dom skriver ut NÄR det blir. Alltså är det ju åtminstone i planerna ATT det blir fler sök..

Fick uppfattning sist det var sök att det skulle vara det sista.. vet inte var jag fått det från men det är väl något jag läst någonstans eller tolkat..
Citera
2017-11-14, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Helt rätt av MPS att inte ha Patrik längst upp.

Eftersom det är numera ett gammalt försvinnande och att det finns mer aktuella fall där MPS kan göra det de är bra på. Att hitta försvunna personer.

Varför söka mer efter Patrik? Tillsammans med Fikk söktes det väl ca 25 eftersök och inget har hittats. Varför söka mer när det mesta tyder på att Patrik planerade att ta självmord på en plats ingen hittar honom.

Att det handlar om att folk skriver kommentarer är rent påhitt.

Det som inte påhitt är att HittaPatrik kärringa börjar bli desperat att Patriks skelett ska ligga ute och frysa hela vintern.

Det är synd att vissa HittaPatrik maniker inte klarar att inse det finns viktigare försvunna personer än P. som kanske aldrig hittas!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in