2017-11-24, 14:48
Medlem
Han hade typ pratat hela resvägen med sin mamma,så när det var dags att gå av,var det dags att både fylla på kontantkortet hans,(som hans mamma gjorde,när han ringde till sin mamma ifrån den andra kvinnans telefon.Hans mobil hann bli på tankad på tåget för han ringde sin mamma därinne sa kvinnan.
Men han hade inte laddat batteriet under tågresan tyvärr,så hela mobilen slocknade när han gick av tåget,därav problemet att han inte kunde nå någon efter att han insåg att han var på fel station.Illa illa !!
Citera
2017-11-24, 18:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan också må dåligt om man upplever att man är hotad. Den eller de som utgör ett eventuellt hot kan ha utsatt PL för ett brott, så kan man också resonera.

Ett motiv skulle kunna vara skulder eller något relationsrelaterat.

Visst kan man må dåligt av hot eller känner att man lever under press.
Tåget stannade som det brukade ett tag i Hallsberg och P satt kvar tills tåget nästan skulle fortsätta köra.

Dessa 4 killar som klev på och satte sig runt honom, vilken roll har de spelat?
P reagerar på deras närvaro enligt kvinnan på tåget.
Han håller på med sin dator och killarna med sina telefoner. Varför sätta sig precis runt honom? och för mig känns det som deras närvaro kan vara en orsak till att P plötsligt stiger av tåget

Frågorna är många och svaren få
Citera
2017-11-25, 07:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tåget stannade som det brukade ett tag i Hallsberg och P satt kvar tills tåget nästan skulle fortsätta köra.

Han håller på med sin dator och killarna med sina telefoner. Varför sätta sig precis runt honom? och för mig känns det som deras närvaro kan vara en orsak till att P plötsligt stiger av tåget

Ja men samtidigt pekar det mesta på att valet att försvinna var Patriks egen. Att dumpa väskorna i en radie på ca 1km tyder på en medveten handling.

Alla har vi ansvaret för våra egna liv och varken anhöriga och nyfikna på vad som hänt har en etisk skyldighet att engagera oss mer.

Det är kanske dax att förlika oss med Patriks val att tyna bort i skogen sakta men säkert och försvinna på egen hand.

Det är kanske vad Patrik ville att bli ett skelett i skogen i 30-40 år eller varför inte tills han aldrig hittas?

Tycker det finns en viss ironi att HP sekten mfl ägnade så mycket tid åt en person som valde att avsluta sitt liv på en otillgänglig plats. Med risk att han aldrig hittas.

Varför engagera sig i den som kanske förtjänar
det minst?

Det man kan lära sig av skelettfynd av andra försvunna är att de aldrig färdats särskilt långt från senast kända platsen. Ofta har de dött lite otillgängligt och därför har de inte hittats.

Titta på Lina och Pontus försvinnanden som hittades nyligen. Bara några kilometer från deras hem och alla trodde de skulle återfinnas långt långt borta. Exakt så är det i många andra fall. Därför är det mest troliga att Patriks kvarlevor finns omkring fyndet som var längst bort. Att MPS kan missa en person trots att det skett ett genomsök verkar rätt vanligt.

Under ett träd, dike, damm, grop i marken det finns massor av möjligheter. När det gått 6 månader är det inget intakt skelett man hittat eftersom asätarna är duktiga under sommaren.

Tror det kan bli en rätt makaber nyhetshistoria i tidningen med tanke på uppmärksamheten

Även detta forum lär få en uppsving isåfall då kanske det går att diskutera mer i detalj vad som hänt.

Fallet Kim Wall verkar vara något media älskar att skriva om. Nyligen om en arm som hittades med tyngder runt.

Trots allt kanske Patriks försvinnande närmar sig en lösning fortare än vad vi anar exakt som i fallet hoss andra försvunna.

När hoppet är långt borta tänds ljuset då ett nyckel ben hittas i skogen. ..........

Under ett träd 10 m därifrån hänger ett väderbitet rep med en misstänkt ögla i den frihängande änden på ca 1,85 meters höjd.

Ett par svart rosa skor står prydligt utplacerade bredvid trädet bredvid en hög av kläder som ser ut att ha legat ett bra tag ute i föruttnelsen.

Det finns några revben och gnagda underarmsben på platsen. Resten av det mänskliga skelettet verkar ett aktivt djurliv tagit väl till vara på.

Ja så kan ett fynd av en försvunnen person ske. En rätt vanlig syn tror jag när de väl får chansen att upphittas.

Patrik nästa?

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-25 kl. 08:15.
Citera
2017-11-25, 21:33
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Ja men samtidigt pekar det mesta på att valet att försvinna var Patriks egen. Att dumpa väskorna i en radie på ca 1km tyder på en medveten handling.

Alla har vi ansvaret för våra egna liv och varken anhöriga och nyfikna på vad som hänt har en etisk skyldighet att engagera oss mer.

Det är kanske dax att förlika oss med Patriks val att tyna bort i skogen sakta men säkert och försvinna på egen hand.

Det är kanske vad Patrik ville att bli ett skelett i skogen i 30-40 år eller varför inte tills han aldrig hittas? :yes:

Tycker det finns en viss ironi att HP sekten mfl ägnade så mycket tid åt en person som valde att avsluta sitt liv på en otillgänglig plats. Med risk att han aldrig hittas.

Varför engagera sig i den som kanske förtjänar
det minst?

Det man kan lära sig av skelettfynd av andra försvunna är att de aldrig färdats särskilt långt från senast kända platsen. Ofta har de dött lite otillgängligt och därför har de inte hittats.

Titta på Lina och Pontus försvinnanden som hittades nyligen. Bara några kilometer från deras hem och alla trodde de skulle återfinnas långt långt borta. Exakt så är det i många andra fall. Därför är det mest troliga att Patriks kvarlevor finns omkring fyndet som var längst bort. Att MPS kan missa en person trots att det skett ett genomsök verkar rätt vanligt.

Under ett träd, dike, damm, grop i marken det finns massor av möjligheter. När det gått 6 månader är det inget intakt skelett man hittat eftersom asätarna är duktiga under sommaren.

Tror det kan bli en rätt makaber nyhetshistoria i tidningen med tanke på uppmärksamheten :evilgrin39:

Även detta forum lär få en uppsving isåfall då kanske det går att diskutera mer i detalj vad som hänt.

Fallet Kim Wall verkar vara något media älskar att skriva om. Nyligen om en arm som hittades med tyngder runt.

Trots allt kanske Patriks försvinnande närmar sig en lösning fortare än vad vi anar exakt som i fallet hoss andra försvunna.

När hoppet är långt borta tänds ljuset då ett nyckel ben hittas i skogen. .......... :whoco5:

Under ett träd 10 m därifrån hänger ett väderbitet rep med en misstänkt ögla i den frihängande änden på ca 1,85 meters höjd.

Ett par svart rosa skor står prydligt utplacerade bredvid trädet bredvid en hög av kläder som ser ut att ha legat ett bra tag ute i föruttnelsen.

Det finns några revben och gnagda underarmsben på platsen. Resten av det mänskliga skelettet verkar ett aktivt djurliv tagit väl till vara på.

Ja så kan ett fynd av en försvunnen person ske. En rätt vanlig syn tror jag när de väl får chansen att upphittas.

Patrik nästa?

:evilgrin39:

Du tramsar, spekulerar vilt och upprepar dig till förbannelse. Du har all rätt i världen att skippa ditt engagemang.

Lina i Kristianstad eftersöktes i närheten av där hon sedan hittades. Det stämmer inte alls att alla trodde att det inte var i det området.
Citera
2017-11-26, 08:02
Avstängd
Det är aldrig något brott att försvinna

Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Du tramsar, spekulerar vilt och upprepar dig till förbannelse. Du har all rätt i världen att skippa ditt engagemang.

Lina i Kristianstad eftersöktes i närheten av där hon sedan hittades. Det stämmer inte alls att alla trodde att det inte var i det området.

Av outgrundliga anledningar klev Patrik av och inledde sin dödsmarsch från Bataan.

Varför, insåg han att det var ett brott för honom att leva?

Därför det är aldrig något brott att försvinna!
Citera
2017-11-26, 19:29
Avstängd
Citat:

Vet någon om dessa killar klev av samtidigt som Patrik och följde efter av någon mysko anledning? 🤔

Tänk om ?
Citera
2017-11-26, 21:17
Avslutad
Citat:

Hur vet du att killarna satte sig runt honom?
Citera
2017-11-26, 21:50
Medlem
EllisBells avatar
Hej Är helt ny för er men har följt den här tråden sen start, fast jag ej var medlem då, och har följt detta försvinnande. Delvis eftersom jag åker just via Hallsberg när jag själv ska åka och träffa min familj. Åkte den sträckan idag faktiskt, men går då på i hallsberg istället för av, och la märke till en liten (kanske totalt meningslös) detalj.

När man åker med TIB så visas alla stopp och klockslag rullande på en liten skärm, men när tåget stannar till någonstans så visas enbart ändstationen där. Så när det står still i Hallsberg, ca 10 min pga personalbyte, står det bara "MJÖLBY" stort på skärmen. Det tänker jag kan ha bidragit till att P trodde att han var framme i just Mjölby och eventuellt stärker teorin att han inte visste vart han var. Även att han borde vetat bättre, för på just det spåret i hallsberg där det tåget kommer in går man av lite off precis brevid en stor parkering en liten bit från stationshuset.

Kan även tillägga att det finns väldigt få platser på de tågen där det finns platser så folk kan sätta sig "runt" en. På tal om de där 4 killarna. Är mest rader med 2/3 platser och de få vagnar med platser mitt emot varandra är oftast fulla med småbarn pga barnvagnslift där. Sen vet ju inte jag om han satt sig där, men det hade inte 22-åriga jag gjort iallafall.
Citera
2017-11-26, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxlord

Vilket sammanträffande att det just när vi diskuterar dessa 3-4 st killar som satte sig runt honom. Dyker upp två purfärska Flashback signaturer som skriver första inlägget någonsin om just detta. VÄLKOMMEN !

1. Att först undrar ni om det verkligen stämmer.

2. Att ni hävdar det finns inte ens platser så det är omöjligt.

Jag kan berätta för eder nya i tråden att det finns vittnesuppgifter på dessa killar som satt runt Patrik på tåget. Dessutom att Patrik stördes av dessa. Det är en av få saker som verkligen är 100 % säkert.

Ni helt purfärska signaturer i tråden tror ni inte att det satt tre killar runt Patrik?

Är det inte rimligt att de kunde ha något med Patriks försvinnande att göra. Tror ni att de klev av i Hallsberg innan Patrik och mötte upp honom bredvid stationhuset. Sedan hände något otäckt som förklarar Patriks försvinnande.

Ni signaturer som är helt nya i tråden och är intresserade av just detta. Är denna spekulation rimlig ?

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-26 kl. 23:14.
Citera
2017-11-27, 00:11
Medlem
men borde inte polisen ha sett vidare på filmen med Patrik på perrongen ,iallafall fram tills tåget gav sig iväg ...?
Då borde de väl ha sett ifall de där killarna gick av , och om de i så fall följde efter honom ?

Att se filmen fram tills tåget åker vidare , är ju bra att göra , för att se om ifall Patrik själv kom springandes tillbaka , för att hoppa på igen ,om han nu insåg att han gått av fel...

Inte för att jag tror att han hade klarat det ; att springa med både resväska och all annan packning han bar på ....
För har tåget väl gett sig iväg , så bromsar det ju inte in igen , för att ta upp en till person , så som en busschaufför kan göra med sin buss , om man kommer springande ...

Det är ju bara 2 minuter innan avgång som han går av ,så det tror jag säkert de har kollat upp ...vem som mer gick av och på !!?

Eller vad tror Ni ?

Nope,"de gick INTE av INNAN han gick av tåget,för de kom inte PÅ tåget förräns då , när det var bara 2 minuter kvar utav tåg-uppnehållet .
Så när de klev på och satte sig runt honom,klev han av.....
Senast redigerad av evaveva 2017-11-27 kl. 01:11.
Citera
2017-11-27, 06:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxlord

Kvinnan som han lånade telefonen av har berättat det även pappan har nämnt det. Tror att finns länkar i trådstarten.
Citera
2017-11-27, 07:45
Avstängd
Citat:
Kvinnan som han lånade telefonen av har berättat det även pappan har nämnt det. Tror att finns länkar i trådstarten.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem

”Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.

– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.

Varför var det jobbigt?
Kunde det bero på dessa fyra killar?
Kommunicerade de med Patrik på något sätt?
Har de absolut inget med Patrik att göra?

Allt pekar på att Patrik avslutade sitt liv på eget bevåg så vi ska naturligtvis inte peka ut folk heller. Men varför var det jobbigt bör man fråga sig! Om kvinnan uppfattade det tydligt så kanske Patrik och dessa killar hade någon slags koppling?
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-27 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in