2017-07-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du tror inte polisen kollat om hans pass har använt?

Tror knappast de missar en sån sak när de kollat bankhavanden mm.

De har säkert en checklist i fall med försvunna.

Jo det har du rätt i.
Citera
2017-07-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Man får inte ställa några frågor i gruppen för då tas dom bort och skriver man till flera admins så får man förhoppningsvis svar efter nån timma och svaren är ganska nonchalanta.

Jag såg en kille för ca 1,5h sen med trasiga jeans på knäna och vita hörlurar. Jag ville veta om det var något som P hade i sin ägo såklart.

Fick svaret att han kan ha vad som helst på sig...!

Känns ganska meningslöst att ens fråga tyvärr.

Ja de verkar inte hjälpsamma på något sätt,ledsamt.....

Något som gör mig orolig, just för Patriks skull,är den där blottaren som det skrevs om i en tråd härinne, som befann sig i Sannahedsskogen just de dagar då Patrik försvann.
Det skulle få mig att krevera om jag hade psykos.
Citera
2017-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Du kan inte lagra så mycket musik på en usb. Den här killen studerade musik, datorn måste ha varit knökfull.

Ja du har rätt även där,sorry....just att hans dator låg där så "illa" behandlad, gör att en oroskänsla kommer över en , att han blivit jagad och sen typ nerbrottad eller något, är Ni med ..
Senast redigerad av evaveva 2017-07-12 kl. 14:57.
Citera
2017-07-12, 14:58
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja de verkar inte hjälpsamma på något sätt,ledsamt.....

Ja det är förbannat. Hela kroppen, hållningen och kroppsformen var likt. Även ansiktet, men jag kan inte göra så mycket mer åt det nu.
Det var E-Tuna som nämnts tidigare.
Citera
2017-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag tror det var så att han pratade med sin mor under en stor del av resan fram till Hallsberg.

Om han hade laddare med sig, eller kunde låna någon sådan, eller om det ens gick att ladda mobilen ombord på tåget, har diskuterats. Det har inte framkommit exakt hur det var.

Jag tror psykotisk depression med ångest
och slutligen självmord. Allt kändes så svårt att det inte gick att vara kvar på tåget eller ens på stationsområdet.

Han söker sig till ett avskilt område och fortsätter betydligt längre, utan sina väskor, i terrängen och på småvägar någonstans där man ännu inte har letat.

Jag tror att man haft en tendens att underskatta hur långt han kan ha gått. Det som är komplicerat är bristen på vittnen, trots att det finns flera tätorter och vägar inom 1-2 timmars gångväg. Han kan ha setts i Sannahed. Om han fortsatt vidare kan det ha varit pga sen kväll/natt som ingen sett honom.

Sökandet borde utsträckas till åtminstone 20 km. Långsökt att han skulle hålla sig undan frivilligt i veckor. Då verkar död pga självmord eller olycka mer troligt.

Kan brott uteslutas? Påkörd någonstans varefter föraren fått panik och undanröjt kroppen?

Just att det verkar som om "ont folk"verkar gilla att undanröjja kroppar i bilar ,gör ju det här är nästan omöjligt att lösa.
Men trodde inte den där vägen var trafikerad knappt alls. Har jag fel ?
Citera
2017-07-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Något som gör mig orolig, just för Patriks skull,är den där blottaren som det skrevs om i en tråd härinne, som befann sig i Sannahedsskogen just de dagar då Patrik försvann.
Det skulle få mig att krevera om jag hade psykos.

Det där med blottare känns inte relevant. Dels skedde det den 8 juni, dels grep polisen honom samma dag. Om det är snubben Hällabrottet man menar, och nån annan har jag inte hört talas om i närtid häromkring...

http://kumlainfo.se/blottare-gripen-i-kumla/
Citera
2017-07-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ja det är förbannat. Hela kroppen, hållningen och kroppsformen var likt. Även ansiktet, men jag kan inte göra så mycket mer åt det nu.

Heder åt dej,du har gjort allt i din makt.Du har brytt dej och försökt hjälpa till med en IRL-observation,det är mer än vad de där stugsittandes admins har gjort under hela sin"glansperiod", var så säker.Stor kram <3 Jag tror på dej, 100% .
Citera
2017-07-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Det där med blottare känns inte relevant. Dels skedde det den 8 juni, dels grep polisen honom samma dag. Om det är snubben Hällabrottet man menar, och nån annan har jag inte hört talas om i närtid häromkring...

http://kumlainfo.se/blottare-gripen-i-kumla/

Ja men vad bra,då slapp Patrik möta den idioten, räcker ju med de trubbel han redan har.
Citera
2017-07-12, 15:13
Medlem
Citat:

Ja men du, var det i bostadsområdet typ nära Eskilstuna djurpark ?För isf kan det mycket väl varit han
.Kan du inte ta en sväng dit där du såg honom (var det i en affär eller på en trottoar eller gräsmatta,såg han trött och förvirrad ut, eller nöjd och glad.)
Synd du inte lyckades ta foto på honom.Men vem vågar göra det,man kan ju bli anmäld för stalking.Det tänker inte admins på.
Men det hade ju varit härligt att kunna bevisa för dem att du" inte pratade i nattmössan ", som de verkar tro.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-12 kl. 15:24.
Citera
2017-07-12, 15:14
Medlem
Citat:
Du tror inte polisen kollat om hans pass har använt?

Tror knappast de missar en sån sak när de kollat bankhavanden mm.

De har säkert en checklist i fall med försvunna.
Fast om man bilar till Italien kollar de passet ?
Citera
2017-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Man kan köra över Öresundsbron och sedan vidare ner i Europa, vet inte hur det är med passkontroller länge ner men det kollas inte pass på bron förrän tillbaka till Sverige iallafall.
Citera
2017-07-12, 15:32
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Du kan ju resa runt i EU utan pass. ID-kort räcker.

Det där stipendiet han fick just innan han försvann - en härlig summa pengar, kanske? Han tog sina pengar och stack.... 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in