2017-11-10, 00:23
Medlem
Bara jag som inte klarar av att titta på programmet utan att ha skämskudden synnerligen nära till hands? Personkemin mellan GW och Kvartoft är så stel att det samtidigt är programmets stora humoristiska behållning.
Citera
2017-11-10, 00:37
Medlem
GW: Det finns poliser i Sverige som inget annat gör än att pilla ludd ur sin egen navel.
Citera
2017-11-10, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Bara jag som inte klarar av att titta på programmet utan att ha skämskudden synnerligen nära till hands? Personkemin mellan GW och Kvartoft är så stel att det samtidigt är programmets stora humoristiska behållning.

Framförallt inledningen av programmet där hon frågar GW hur han mår med åtföljande svar är fantastiskt roligt att lyssna på.
Citera
2017-11-11, 03:30
Bannlyst
Kvartoft gick upp 15 kg i sin randiga utstyrsel.
Citera
2017-11-11, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har någon koll på detta eller i alla fall kan komma på exempel på när det har hänt? Det hade varit intressant att veta. Jag vill understryka att detta absolut inte är någon form av kritik till programmet och jag menar inte heller att det bör ha lösts fler brott genom programmet utan detta är bara en fråga utav genren onödig vetskap för personligt intresse.

Hur många brott som har tagits upp i Veckans Brott har lösts? Kan ni komma på något exempel?

Hur många brott som har tagits upp i Veckans Brott har lösts på grund av Veckans Brott? Kan ni komma på något exempel?
Hur många brott har professorn löst?
Citera
2017-11-11, 05:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Kvartoft gick upp 15 kg i sin randiga utstyrsel.

Ja, minst sagt. Klänningen (eller vad det var) såg ut som en morgonrock/badrock. Hon såg inte klok ut.

När det gäller antalet brott som Veckans Brott har löst, tror jag inte det är så väldigt många, hade varit intressant med statistik, som GW själv brukar säga..

(Har för mig att i GW:s gamla program i TV3 så kläckte Hasse Aro ur sig någon siffra om antalet brott de hade löst på Efterlyst. Det var några styckna, om man säger så.. Och om man får tro Aro).
Citera
2017-11-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, minst sagt. Klänningen (eller vad det var) såg ut som en morgonrock/badrock. Hon såg inte klok ut.

När det gäller antalet brott som Veckans Brott har löst, tror jag inte det är så väldigt många, hade varit intressant med statistik, som GW själv brukar säga..

(Har för mig att i GW:s gamla program i TV3 så kläckte Hasse Aro ur sig någon siffra om antalet brott de hade löst på Efterlyst. Det var några styckna, om man säger så.. Och om man får tro Aro).

Ointressant jämförelse. Olika program med skilda syften.
Citera
2017-11-12, 18:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Ointressant jämförelse. Olika program med skilda syften.

Jätteolika är inte programmen. Det är ändå GW som programledare/bisittare som ska kläcka ur sig sina olika teorier.. Tycker "Veckans Brott" har tappat gnistan den senaste säsongen. Tyvärr, måste jag säga, för det var bättre förr. ("Ju förr desto bättre"). Kan bero på programledarens ålder, eller att GW enligt egen utsago krökar mellan midsommar och nyår. Den perioden infaller just nu.
Citera
2017-11-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jätteolika är inte programmen. Det är ändå GW som programledare/bisittare som ska kläcka ur sig sina olika teorier.. Tycker "Veckans Brott" har tappat gnistan den senaste säsongen. Tyvärr, måste jag säga, för det var bättre förr. ("Ju förr desto bättre"). Kan bero på programledarens ålder, eller att GW enligt egen utsago krökar mellan midsommar och nyår. Den perioden infaller just nu.
Veckans Brotts syfte är inte att lösa brott, som Efterlyst handlade om. Därför går det inte att jämföra programmen.
Citera
2017-11-14, 17:42
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Kvällens avsnitt var bland det roligaste jag sett, svenska polisen utbildar poliser i Ukraina till att bli dialogpoliser! Svensk polis förklarade att det är dialog som är framgången till en effektiv och fungerande polis. Tillbaka i studion konstaterade GW krasst att i våra förorter fungerar dialogpoliser inte alls, polisen tittar på medan buset slår sönder allt och alla. Bra va?

Den stora skillnaden är ju att Ukraina inte har efterblivna kaosblattar att handskas med.
MENA-ländernas bidrag till det svenska samhället är ju bottenskrapet av mänskligheten.....snällt sagt.
Väldigt svårt att föra en dialog när parasiterna själva VILL ha kaos i vardagen.
Enda lösningen här är nolltolerans, ökade befogenheter för polisen, mycket hårdare tag etc..
Citera
2017-11-14, 18:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Veckans Brotts syfte är inte att lösa brott, som Efterlyst handlade om. Därför går det inte att jämföra programmen.

Det frågades efter "hur många brott Veckans Brott hade löst", om du hade läst tråden lite bättre. Tog därför upp Efterlyst som jämförelse där GW också satt. Håller dock med om att "Veckans brott" verkar ha ett mer "belysande" än "lösande" tema. Dock sitter GW även i VB och kör sina, ofta, liknande teorier, precis som i Efterlyst. Jämföra kan man förresten alltid, även äpplen och päron..
Senast redigerad av kraftfoder 2017-11-14 kl. 18:09.
Citera
2017-11-14, 20:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Del 5 av 10. Leif GW Persson och kriminalteknikern Ulf Öhman gör en brottsplatsundersökning av en bil efter en bilskjutning. På fredag är det dags för stort EU-toppmöte i Göteborg och vi gör en rejäl tillbakablick på EU-toppmötet 2001 och de våldsamma Göteborgskravallerna. Leif GW Persson visar hur man kan utnyttja övervakningsbilder från butiksrån till att få fram så mycket information som möjligt om brott och gärningsman. Vi fortsätter följa svensk polis i arbetet inom EU-projektet i Ukraina och Leif kommenterar det fortsatta #metoo-uppropet. Programledare: Camilla Kvartoft.
Nä, nu känns det som att man kan lägga ner. Gillar inte alls riktningen programmet har tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in