2017-11-14, 00:36
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Självfallet hade hon ju inte det. Men nu gjorde hon det - eftersom hon ljuger och inte ens vet särskilt mycket om det hon ljuger om.

Den stora frågan blir ju då - hur mycket mer är det hon ljuger om?

Hon var ju ganska oärlig när hon skrev att hon fått pris av självaste FN..
Citera
2017-11-14, 10:02
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi har en debatt här, pallar du inte trycket så är det ditt problem. Du kan ju inte kräva att du som kvinna helt ska slippa ta fajten på lika villkor i en debatt?

Okey! Jag lägger mej! Orkar inte hålla på att föra en totalt meningslös diskussion längre. Jag har fått tillräckligt med verbala örfilar av dej och Klaus Stein mfl. Jag beundrar Linneá och hennes styrka och mod när jag nu vet vad det kostar att möta machoindivider på nätet. Vad den här debatten annars har lärt mej är att tjejer som Linnéa verkligen behövs som en röst mot en sjuk machokultur i samhället. För att inte tala om #metoo kampanjen som hitintills avslöjat otroligt mycket som annars varit nedtystat och gömt.
Citera
2017-11-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Självfallet hade hon ju inte det. Men nu gjorde hon det - eftersom hon ljuger och inte ens vet särskilt mycket om det hon ljuger om.

Den stora frågan blir ju då - hur mycket mer är det hon ljuger om?

Exakt, här har vi originalbilden med chatten med killen vars hon ska ha skrivit till hans 741 vänner.
https://www.instagram.com/p/BT1e12aghhP/?taken-by=assholesonline

Facebookchatten har timestamp, hon har valt att edita bort det uppenbarligen. Varför skriver han på engelska? Är det inte lite för bra för att vara sant, att den enda killen hon väljer att "outa" inte är från Sverige?
Citera
2017-11-14, 10:17
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Jag har upp emot femtio kvinnliga kollegor varav ett dussintal i åldrarna 21-30 och de har sammanlagt knappt fått hälften så många förslag som Linnea verkar få per kvartal. De som mina kollegor får är också fulla av stavfel, smileys och "..." för att separera meningar. Linnea har säkert fått en hel del skamliga förslag från kåta män men en hel del är något hon fabulerat ihop själv.
Citera
2017-11-14, 13:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Okey! Jag lägger mej! Orkar inte hålla på att föra en totalt meningslös diskussion längre. Jag har fått tillräckligt med verbala örfilar av dej och Klaus Stein mfl. Jag beundrar Linneá och hennes styrka och mod när jag nu vet vad det kostar att möta machoindivider på nätet. Vad den här debatten annars har lärt mej är att tjejer som Linnéa verkligen behövs som en röst mot en sjuk machokultur i samhället. För att inte tala om #metoo kampanjen som hitintills avslöjat otroligt mycket som annars varit nedtystat och gömt.

Jag gissar att både du och mediafeministen inte berättat hela sanningen om er själva och de situationer som uppstått tidigare i era liv för ni två är väldigt duktiga på att provocera fast på olika sätt, du själv tex är ju extremt lättfotad av en annan tråd att döma och har absolut ingenting mot främmande händer på stjärten eller tilltvingade avsugningar, samtidigt engagerar du dig med stor iver i den här tråden som handlar om mediafeministens kampanj mot sexuella trakasserier på nätet i samma veva som du anser att det är ok att män tar för sig och att dom uppför sig som "machoindivider" som skrider till handling utan att fråga.

Kvinnlig logik är inte alltid lätt att förstå sig på, om vi ska dra några slutsatser för att avrunda vår diskussion så har mediafeministen fört läsarna bakom ljuset med flera totalt osanna påståenden och du har fört tråden bakom ljuset med bakgrund av att du inte alls tackar nej till machomän som tar för sig och kör inte med det utslitna kortet att männen visste att det var grönt ljus för ingen människa kan läsa någon annans tankar och veta med säkerhet vad motparten faktiskt vill förrän situationen inträffar på riktigt.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-14 kl. 13:38.
Citera
2017-12-03, 20:38
Medlem
Sveriges alldeles egna favorit lögnerska är på det igen.

https://pbs.twimg.com/media/DQIrczRWkAApS1K.jpg:large

Originalet: https://pbs.twimg.com/media/DQJCOpjWsAEcqrx.jpg:large
Citera
2017-12-04, 00:45
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odjuret22

Det är inte första gången hon snor något och översätter det rakt av. Jag ska se om jag kan hitta vad det var...
Citera
2017-12-04, 02:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odjuret22

Om hon verkligen har snott dom där formuleringarna så tyder det på en rätt obefintlig intelligens om hon nu för en sekund eller två inbillade sig att stölden inte skulle bli upptäckt?
Citera
2017-12-04, 02:43
Medlem
En snabb titt på hennes Facebook visar hur illa ställt det är i Sverige. Alla dessa hyllningar från män som flockas dels för att berömma hennes trafikljus till skalle och dels skriver om hur privilegierade män, patriarkat etc skall bekämpas. Nu är för egen del gränsen sedan länge nådd där jag bara kan flina åt idioterna.

Det kommer aldrig gå in i min skalle hur individer kan klaga på och totalt såga den grupp de själva tillhör. Man tänker hur det skulle se ut om ganska många svarta män började skriva på nätet hur dumma i skallen alla svarta män är. Det skulle te sig helt löjligt och man skulle börja undra hur det stod till i skallen på dem. Trafikljuset Linnéa verkar ha ett stort sådant följe men svenska män som försöker imponera med hur mycket de håller med om att svenska män är ett stort kollektivt problem.

Men det här dör snart, det är bara en tidsfråga. Inte ens majoriteten av svenska kvinnor orkar med dessa typers numera klichéfyllda svammel.
Citera
2017-12-04, 03:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om hon verkligen har snott dom där formuleringarna så tyder det på en rätt obefintlig intelligens om hon nu för en sekund eller två inbillade sig att stölden inte skulle bli upptäckt?

Läs originalet och sen hennes text. Jag ser det som helt solklart att det är ett plagiat. Helt solklart. Själva textens struktur är identisk, med en lång radda upprepningar av vad hon vill se.

Som jag ser det är hennes enda möjliga försvar att hävda att det var en medveten pastisch, där hon riffade på en känd text och gjorde om den för svenska förhållanden. Ungefär som du idag skulle kunna skriva "Först kom de och hämtade Fi!-anhängarna, men jag gjorde inget, för jag var ju inte Fi!" Där kan man säga att originaldikten av Niemöller är såpass känd att man inte behöver nämna den. Men i detta fall är texten ingalunda tillräckligt känd. Jag tex hade aldrig läst den.

Det irriterar mig väldeligt att hon nog kan komma undan om detta. Ingen specifik tråd på fb. Det påpekas på twitter, men inte särskilt ihärdigt. Ingen "känd" har sagt något. Trots att detta är ett fucking plagiat mitt i Aftonbladet. Som jag skrev i den andra tråden om Linnéa Claesson, det är brandman-från-Boden-nivå på det här. Det bara måste leda till att hon inte tillåts skriva mer för den tidningen. Ett plagiat är en dödssynd i författarsammanhang.

Och ja, hennes intelligens verkar vara synnerligen begränsad. Mestadels besatt med att hitta på, provocera fram, eller överdriva historier om hennes egna sexuella begärlighet.
Citera
2017-12-05, 03:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Läs originalet och sen hennes text. Jag ser det som helt solklart att det är ett plagiat. Helt solklart. Själva textens struktur är identisk, med en lång radda upprepningar av vad hon vill se.

Som jag ser det är hennes enda möjliga försvar att hävda att det var en medveten pastisch, där hon riffade på en känd text och gjorde om den för svenska förhållanden. Ungefär som du idag skulle kunna skriva "Först kom de och hämtade Fi!-anhängarna, men jag gjorde inget, för jag var ju inte Fi!" Där kan man säga att originaldikten av Niemöller är såpass känd att man inte behöver nämna den. Men i detta fall är texten ingalunda tillräckligt känd. Jag tex hade aldrig läst den.

Det irriterar mig väldeligt att hon nog kan komma undan om detta. Ingen specifik tråd på fb. Det påpekas på twitter, men inte särskilt ihärdigt. Ingen "känd" har sagt något. Trots att detta är ett fucking plagiat mitt i Aftonbladet. Som jag skrev i den andra tråden om Linnéa Claesson, det är brandman-från-Boden-nivå på det här. Det bara måste leda till att hon inte tillåts skriva mer för den tidningen. Ett plagiat är en dödssynd i författarsammanhang.

Och ja, hennes intelligens verkar vara synnerligen begränsad. Mestadels besatt med att hitta på, provocera fram, eller överdriva historier om hennes egna sexuella begärlighet.

Bara i mitt blygsamma Twitter-flöde så var det nog tio personer som påpekade det här. Så helt jävla tyst är det ju inte. Men det kommer inte att uppmärksammas på något större vis. Linnea är trots allt IT-feministen för dagen.
Citera
2017-12-05, 03:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bara i mitt blygsamma Twitter-flöde så var det nog tio personer som påpekade det här. Så helt jävla tyst är det ju inte. Men det kommer inte att uppmärksammas på något större vis. Linnea är trots allt IT-feministen för dagen.

Trevligt att läsa. Jag har försökt kolla runt på twitter och också sett det påtalas ibland, men oftast kritiserar man henne enbart för själva textens identitetspolitiska innehåll.

(Ett innehåll som jag själv delvis kan hålla med om, för övrigt: jag vill heller inte bara ha vita män i politiken, utan också svarta kvinnor, flator och andra "avvikande" typer; dock har detta inte ett egenvärde, utan bör komma mer eller mindre automatiskt om man bara har en fungerande representativ demokrati.)

Men som du säger, den här "affären" har nog redan blåst över för hennes del. Dock tror jag nog Aftonbladet har noterat, och det stärker nog inte hennes aktier för att kunna fortsätta där i åratal. Men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in