Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Om hon verkligen har snott dom där formuleringarna så tyder det på en rätt obefintlig intelligens om hon nu för en sekund eller två inbillade sig att stölden inte skulle bli upptäckt?

Läs originalet och sen hennes text. Jag ser det som helt solklart att det är ett plagiat. Helt solklart. Själva textens struktur är identisk, med en lång radda upprepningar av vad hon vill se.
Som jag ser det är hennes enda möjliga försvar att hävda att det var en medveten pastisch, där hon riffade på en känd text och gjorde om den för svenska förhållanden. Ungefär som du idag skulle kunna skriva "Först kom de och hämtade Fi!-anhängarna, men jag gjorde inget, för jag var ju inte Fi!" Där kan man säga att originaldikten av Niemöller är såpass känd att man inte behöver nämna den. Men i detta fall är texten ingalunda tillräckligt känd. Jag tex hade aldrig läst den.
Det irriterar mig väldeligt att hon nog kan komma undan om detta. Ingen specifik tråd på fb. Det påpekas på twitter, men inte särskilt ihärdigt. Ingen "känd" har sagt något. Trots att detta är ett fucking plagiat mitt i Aftonbladet. Som jag skrev i den andra tråden om Linnéa Claesson, det är brandman-från-Boden-nivå på det här. Det bara
måste leda till att hon inte tillåts skriva mer för den tidningen. Ett plagiat är en dödssynd i författarsammanhang.
Och ja, hennes intelligens verkar vara synnerligen begränsad. Mestadels besatt med att hitta på, provocera fram, eller överdriva historier om hennes egna sexuella begärlighet.