Citat:
Har du överhuvudtaget någon aning om vad det kostar att ha barn? I mitt exempel är det en ensammstående mamma som tar hand om barnet själv med en helt frånvarande pappa. Alltså 1400+1600+1050 =4050 kr. Det till någon som har en lön man klarar sig på utan några som helst bidrag. Det kostar inte staten endast de skyhöga bidragen. Det ingår även skattesubventionerad dagis, gratis skola,tandvård,sjukvård, gratis bussbiljetter och hundratals fler saker.
1400 kr direkt till en horköpare? Nej det anser jag inte. Men dra in bostadsbidraget och ge det tillbaka till Göran ,det är hans pengar.
1400 kr direkt till en horköpare? Nej det anser jag inte. Men dra in bostadsbidraget och ge det tillbaka till Göran ,det är hans pengar.
Även om pappan är helt frånvarande i sitt barns liv så är han skyldig att betala 1 573 kr i månaden, och barnbidrag på 1 050 ges till alla för att staten vill att fler ska skaffa barn eftersom det behövs för att kunna betala ut framtida pensioner.
Av de 4 023 så är det alltså bara bostadsbidraget på 1 400 som är den kostnad staten har för att föräldern med barn är ensamstående med låg inkomst. Skola, tandvård och sjukvård är något som alla tar del av, även ensamma Göran och ensamma Emelie, och ingen vet vem som kommer att hålla sig frisk och vem som kommer att bli sjuk och kosta samhället massor.
Martins och Lottas barn kommer att betala in skatt till samhället som ensamma Göran och ensamma Emelie också kommer att få ta del av. Vill de inte ta del av det eller själva vara med och betala för välfärden så finns det ju andra länder där de kan få leva ”sköt dig själv och skit i andra” liv.
Du skrev att du tycker att sexköp ska subventioneras och att bidrag som är till för barns välmående ska tas bort. Har du ändrat dig?
..ta vara på din själ du har bara en