2017-11-12, 13:25
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Underhållsstödet som den andra föräldern är skyldig att betala om den inte har hand om barnet är 1 573 kr i månaden. En utgift för staten blir det först om personen inte betalar det den är skyldig att betala. Om båda föräldrarna har hand om barnet lika mycket och båda tjänar 20 000 kr i månaden så betalar ingen av dem underhållsbidrag och ingen av dem får underhållsbidrag.

I ditt exempel och om pappan betalar det minsta han är skyldig att betala eller om han också har hand om barnet så blir statens kostnad för att mamman är ensamstående alltså 1 400 kr i månaden. Hon får leva betydligt snålare som ensamstående än om hon hade levt med barnets pappa som också har en inkomst.

Du anser alltså att man ska ta bort bostadsbidraget om 1 400 kr från den ensamstående föräldern för att istället ge bidrag till de som vill ligga med prostituerade. Om en hora börjar jobba lagligt som egenföretagare och vill fortsätta få ut 2 500 kr per timme så måste hon debitera kunden ca 5 500 kr, så speciellt många ligg blir det inte du offrar barnens välmående för.

Med tanke på den här trådens ämne så kan det ju vara värt att fundera på varför en del kvinnor väljer bort att dela slitsamt föräldraskap och ansvar för barnet, och väljer bort även den ekonomiska fördel som två löner innebär. Det är inte för att det är så fantastiskt med ett tillskott på 1 400 kr i månaden eftersom barn kostar mycket mer, och det är inte för att det är så fantastiskt att ensam rodda allt slit och ansvar för barnet...
I mitt exempel är det en ensammstående mamma som tar hand om barnet själv med en helt frånvarande pappa. Alltså 1400+1600+1050 =4050 kr. Det till någon som har en lön man klarar sig på utan några som helst bidrag. Det kostar inte staten endast de skyhöga bidragen. Det ingår även skattesubventionerad dagis, gratis skola,tandvård,sjukvård, gratis bussbiljetter och hundratals fler saker.

1400 kr direkt till en horköpare? Nej det anser jag inte. Men dra in bostadsbidraget och ge det tillbaka till Göran ,det är hans pengar.
2017-11-12, 13:33
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Du tycker alltså det är ok att barn är på dagis 50 timmar plus förälderns restid varje vecka, själv ser jag det som idioti. På många dagis får du inte ens lämna dina barn så länge, och kvällar och helger är dagis dessutom stängt.

Normala föräldrar gör allt de kan för att deras barn ska må så bra som möjligt och ha det så bra som möjligt, men i vissa länder är det trots det ändå inte ens säkert att barnen överlever.

En av fördelarna med att bo i Sverige enligt mig är att det är ett land med skyddsnät där man oftast inte behöver prostituera sig eller utnyttja andra för att överleva. De flesta i samhället bidrar på något sätt, och inte förrän en person är död kan man säga om den har varit ett ekonomiskt plus eller minus för samhället.

Resonerar du på samma ”har du försatt dig i den situationen så är det så” sätt om du kör av vägen med livshotande skador som följd, att du inte vill ta del av Sveriges skyddsnät? Eller är det bara barn du tycker ska förlora skyddsnätet?

Återigen. Anser du även att det är orättvist att ensamma Göran och ensamma Emelie kommer att få del av de skattepengar Martins och Lottas barn kommer betala in till samhället?
Det är ett hån mot alla med livshotande sjukdomar och de miljarder fattiga runt om i världen att jämföra det med situationen för ett barn i Sverige. I mitt exempel lever mamman och barnet 13 000 kr över existensminimum. Fråga en singelmamma i vilket annat land som helst om hon tycker det är något man klarar sig på.

Räknas fortfarande Görans farfars fars skattepengar till Görans pott eller var drar man gränsen? Betalar Göran in mer än vad han får ut under sin livstid. Är han en vinnare eller en stor förlorare på systemet? Det är så man avgör om det är rättvist eller inte.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-12 kl. 13:42.
2017-11-12, 14:28
Medlem
Honeyvoices avatar
Hur får man reda på hur många av dessa singelmammor som är helt bidragsfinansierade dvs inte jobbar alls och vissa kanske t om producerar barn i försörjningssyfte?
2017-11-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vreksolteo
Håller med.

Det som har gjort det hela värre är sociala medier och singelmödrar. Det har fundamentalt förstört kvinnor mentalt, särskilt singelmorsor. Vad får kvinnor för relation till män? Någon som morsan drog hem då och då under bag in box-vinsruset och knullade för att sedan lämna och tala om för barnen vad värdelösa män är.

Singelmödrar är inget normalt men det har blivit normalt. Faktum är att det inte bara är vidrigt utan det är barnmisshandel också. Hur i hela helvete ska barnen få en sund uppväxt med en stressad morsa som antingen jobbar hela tiden och överger sina barn eller sitter hemma och avlar med 10 olika män som stannar inte mer än ett par veckor?

Nej, singelmödrar är inte "starka". De är blåsta, korkade, lata och barnmisshandlare. Kvinnor bestämmer vilka de låter knulla dem. Om de väljer att avla med en dead beat dad så är det deras fel. Stör mig lite på kvinnors jävla ursäkter som "aaa men jag visste inte, han bara blev så över en natt, vips så blev han våldsam!", när faktumet är att det var det som fick hennes fitta att kittla ifrån början.

Kvinnor rider kuk-karusellen fram tills de är 30, då känner de att den biologiska klockan ringer och då letar upp betan med den största plånboken att avla med. Alfan ville inte ha henne mer än en gång och kastade henne på soptippen likt alla andra luder. Varför beter sig kvinnor så? Jo, för att de beter sig exakt som singelmorsorna gör, deras egna morsor som drog hem främmande män under baginboxvinsruset.

Denna mans uppmärksamhet höll singelmorsan lika länge som han kunde behålla ståndet.

Hahahaha!!! Ja så kan det nog vara. Under det där baginboxvinruset kan nog vad som helst hända.
2017-11-12, 16:29
Medlem
Roidornot, har du aldrig tänkt på om det inte är så att dina värderingar, din pessimistiska syn på omvärlden och ditt kvinnohat får kvinnor att inte vilja stadga sig med dig? Du är nära 30 år gammal, har legat väldigt många tjejer enligt det du skriver här i tråden men söker efter en modellsnygg tjej som är oskuld och som strävar efter att leva på bidrag istället för att göra karriär.

Du får nog söka dig till religiösa organisationer eller till Thailand. Du kommer vara singel hela livet ut om du fortsätter såhär.
2017-11-12, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Roidornot, har du aldrig tänkt på om det inte är så att dina värderingar, din pessimistiska syn på omvärlden och ditt kvinnohat får kvinnor att inte vilja stadga sig med dig?

1. Mitt såkallade "kvinnohat" är ett resultat av mina erfarenheter. Jag föddes inte med denna syn.
2. Att kvinnor inte skulle vilja stadga sig lät rätt lyxigt, under 2017 har hittills fyra stycken velat bli ihop, senaste för bara några dagar sedan (som jag skrev om här), en har till och med tjatat om förlovning. Nej, jag kommer inte stadga mig med en kvinna som tydligt är en slampa.

Citat:
men söker efter en modellsnygg tjej

Inkorrekt.
Citat:
som är oskuld
Inkorrekt igen.

Citat:
och som strävar efter att leva på bidrag
Inkorrekt en tredje gång. Är det inte lite intressant hur människor försöker slänga ord i munnen på en för att man inte håller med om deras egna vrickade syn?

Citat:
Du får nog söka dig till religiösa organisationer eller till Thailand..

Thailand har kommit på tanke, även länder i östeuropa.

Citat:
Du kommer vara singel hela livet ut om du fortsätter såhär

Om valet står mellan att vara singel och leva tillsammans med en svensk galen feminist som legat med 40+ pers och som är en såkallad "stark frigjord kvinna" så är valet för mig redan uppenbart.
2017-11-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
1. Mitt såkallade "kvinnohat" är ett resultat av mina erfarenheter. Jag föddes inte med denna syn.
2. Att kvinnor inte skulle vilja stadga sig lät rätt lyxigt, under 2017 har hittills fyra stycken velat bli ihop, senaste för bara några dagar sedan (som jag skrev om här), en har till och med tjatat om förlovning. Nej, jag kommer inte stadga mig med en kvinna som tydligt är en slampa.

Inkorrekt.

Inkorrekt igen.

Inkorrekt en tredje gång. Är det inte lite intressant hur människor försöker slänga ord i munnen på en för att man inte håller med om deras egna vrickade syn?

Thailand har kommit på tanke, även länder i östeuropa.

Om valet står mellan att vara singel och leva tillsammans med en svensk galen feminist som legat med 40+ pers och som är en såkallad "stark frigjord kvinna" så är valet för mig redan uppenbart.

Ditt inlägg är helt befängt. Det är mycket få kvinnor, svenskar eller ej, som har legat med 40+ personer. Den genomsnittliga siffran för både män och kvinnor under en hel livstid är sju partners, åtminstone i västvärlden. Börjar tro att du är en mytoman som försöker få dig själv att framstå som något du inte är.

Fortsätt gallra "slampor" eller vad det nu är för påhitt du intalar dig själv som skulle vara anledningen. Alla kvinnor som är värda att ha vill nog inte veta av dig, annars hade du inte varit singel.
2017-11-12, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ditt inlägg är helt befängt. Det är mycket få kvinnor, svenskar eller ej, som har legat med 40+ personer.

Mycket få män, inte kvinnor.

Citat:
Den genomsnittliga siffran för både män och kvinnor under en hel livstid är sju partners, åtminstone i västvärlden.

Kan för dig garantera att den genomsnittliga siffran för tjejer idag är något så ofantligt mycket högre. Den genomsnittliga 20åriga kvinnan har legat med fler.

Citat:
Börjar tro att du är en mytoman som försöker få dig själv att framstå som något du inte är.

Så fungerar den mänskliga hjärnan. Personen i fråga antar auktoritet samtidigt som han målar upp en verklighet du ej är komfortabel med, då måste personen vara en mytoman.

För att förtydliga: De fåtal gånger personer frågat efter "bevis" har jag visat upp det, flertalet gånger i flera trådar, konversationer, facebook-meddelanden, text-meddelanden, tinder-konversationer. Det finns en hel del här inne som kan intyga detta nu. Jag har även 3st härifrån på facebook och snackar frekvent med dessa.

Citat:

Fortsätt gallra "slampor" eller vad det nu är för påhitt du intalar dig själv som skulle vara anledningen.

Du lever helt enkelt i en annan värld än jag. Du ser inte vad som pågår bakom stängda dörrar. Inte bara det, men ditt ego skyddar dig, skulle du se vad som försiggår skulle du antagligen tappa en stor del av din drivkraft i livet, detta speciellt om du är en sån person som inte får särskilt många tjejer, vilket rent statistiskt antagligen är fallet.
2017-11-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är helt befängt. Det är mycket få kvinnor, svenskar eller ej, som har legat med 40+ personer. Den genomsnittliga siffran för både män och kvinnor under en hel livstid är sju partners, åtminstone i västvärlden. Börjar tro att du är en mytoman som försöker få dig själv att framstå som något du inte är.

Fortsätt gallra "slampor" eller vad det nu är för påhitt du intalar dig själv som skulle vara anledningen. Alla kvinnor som är värda att ha vill nog inte veta av dig, annars hade du inte varit singel.

Vet inte vad det där är för källor, de unga tjejerna i min släkt och vänkrets som har någon form av socialt liv ligger på väldigt höga siffror i unga åldrar. Om du räknar in gamla Agda som växte upp i fattig-sverige som bara haft sex med sin man, så visst, då kanske vi hamnar på 7. Och förresten... 7 är 6 för många.
2017-11-12, 19:45
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Exakt så är det.

Det är ett system som gör det miserabelt för kvinnor, för män som får ligga, för män som inte får ligga och för vår avkomma.

Kvinnorna har i regel väldigt dålig självinsikt och förståelse för sånt här (förutom typ du) så de vägrar acceptera att detta möjligtvis inte är så optimalt ändå. Männen som får ligga och som gnäller över det hela blir tillsagda att inte gnälla då "de själva bidrar till systemet". Männen som INTE får ligga och gnäller över det blir tillsagda att vara tysta för att de är bittra ensamma losers.

Det är ett näst intill vattentätt system, det är väldigt svårt att kritisera och få vill/vågar ens göra det.

Detta är INTE hur man bygger ett välmående samhälle.

Denna artikeln är från 2014 men de talar om de senaste 50 åren så tänkte att den kanske var lämplig i detta sammanhang.

https://blog.unicef.se/2014/10/10/barnen-forlorare-nar-mammor-tvingas-till-bidragsberoende/

"Ensamstående mammor är med andra ord överrepresenterade bland socialbidragstagare, och så har det sett ut under de senaste 50 åren. "
2017-11-12, 22:19
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Denna artikeln är från 2014 men de talar om de senaste 50 åren så tänkte att den kanske var lämplig i detta sammanhang.

https://blog.unicef.se/2014/10/10/barnen-forlorare-nar-mammor-tvingas-till-bidragsberoende/

"Ensamstående mammor är med andra ord överrepresenterade bland socialbidragstagare, och så har det sett ut under de senaste 50 åren. "
,
Ensamstående mammor är de största utsugarna av samhället, har alltid varit och kommer alltid vara så. Ensamstående män är de stora nettobetalarna.

Jag gjorde ett annat räkneexmpriment. Om en ensam mamma tjänar 24 000 kr i månaden och har två barn får hon hela 1500 kr ,om hon bor i 60kvm för 6000 kr, i bostadsbidrag trots sin lön på 24 000 kr. Hon får dessutom barnbidrag på 2250 kr och underhållsbidrag på 3146 kr. Alltså bidrag på 6896 kr(!).

Efter skatt har hon kvar 25 396 kr .

I det här exemplet betalar hon alltså 0kr i skatt efter bidragen utan tjänar istället direkt ner i plånboken 1396 kr, samtidigt som hela välfärden är öppen för henne och hennes gullungar med sammanlagt 25 396 kr på fickan.

Jag tror som andra här i tråden, minskar man bidragen från världens högsta åker hela familjen ut på gatan inom loppet av en månad
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-12 kl. 22:40.
2017-11-13, 00:01
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
,
Ensamstående mammor är de största utsugarna av samhället, har alltid varit och kommer alltid vara så. Ensamstående män är de stora nettobetalarna.

Jag gjorde ett annat räkneexmpriment. Om en ensam mamma tjänar 24 000 kr i månaden och har två barn får hon hela 1500 kr ,om hon bor i 60kvm för 6000 kr, i bostadsbidrag trots sin lön på 24 000 kr. Hon får dessutom barnbidrag på 2250 kr och underhållsbidrag på 3146 kr. Alltså bidrag på 6896 kr(!).

Efter skatt har hon kvar 25 396 kr .

I det här exemplet betalar hon alltså 0kr i skatt efter bidragen utan tjänar istället direkt ner i plånboken 1396 kr, samtidigt som hela välfärden är öppen för henne och hennes gullungar med sammanlagt 25 396 kr på fickan.

Jag tror som andra här i tråden, minskar man bidragen från världens högsta åker hela familjen ut på gatan inom loppet av en månad

Hur mycket kan en ensam mamma med två barn som bor på 60 kvm och bara lever på bidrag få in i månaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in