2017-11-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om han hade planerat mordet på Kim så borde han ju förstå att han skulle bli misstänkt för hennes "försvinnande" eftersom hon sågs senast tillsammans med just honom. Kan han vara så ointelligent att han inte förstod det?

Den morbida lusten tog över förståndet.
Citera
2017-11-12, 18:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja säkert, han var nog stressad över sin situation. Allt hade gått över styr. När en psykopat hamnar i en sån situation kan de driva saker till sin yttersta spets. Det BRUKAR ju fungera annrs och ska göra det nu också. Som i detta fall. (Precis som Johanna Möller i sommarstugefallet genom en akut försämrad ekonomi hon inte hade räkna med).

Det finns väl en hel del som inte är psykopater som också har dödat i vad som verkar utan större betänklighet (dvs vad som brukar betecknas som i hastigt mod) . Det kanske inte var planerat.
Citera
2017-11-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hjärnkokt av stress?

Nej, naivt troende på sin egen grandiositet, ett upplyft ego, som i verkligheten är en nolla. Men nu är det slut med "Raket-Madsen", som han själv sa, när han insåg att det skulle gå ner i avloppet, för hans del....
Citera
2017-11-12, 18:09
Medlem
Citat:
Hursomhelst, ingen av dem har uttalat sig i den önskade riktningen. Kanske för att han inte varit fördjävlig med dem helt enkelt? Det är säkert heller ingen trevlig situation om någon man levt med plötsligt synes begått något sådant här, och utan att man märkt några sådana tendenser.
Tror att han varit fullständigt normal med dom. Men uppenbarligen levde han då och då i mörka miljöer där han fick utlopp för vissa lustar. Och dessa ville han förverkliga. Jag menar, alla psykopater (och andra farliga människor) har en viss normalitet i sig. Men nånstans, snart nog, så visar sig deras mörka sida. I form av elakheter, misshandel, spydigheter, och i detta fallet mord och tortyr.
Citera
2017-11-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jo visst sätts diagnoser i Sverige vid RPU. T ex M Rajabi antisocial personlighetsstörning, Dalby Jonas drag inom autismspektrum + depression osv. Finns en mängd exempel här på Flashback.

Jasså, är "drag" inom något en DIAGNOS???? NEJ, läs på vad en formell diagnos är, så förstår du.
Citera
2017-11-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jasså, är "drag" inom något en DIAGNOS???? NEJ, läs på vad en formell diagnos är, så förstår du.

Antisocial personlighetsstörning är en diagnos, depression är en diagnos. Styckar Albin i Gävle fick diagnos inom autismspektrat.
Citera
2017-11-12, 18:14
Medlem
Citat:
Det finns väl en hel del som inte är psykopater som också har dödat i vad som verkar utan större betänklighet (dvs vad som brukar betecknas som i hastigt mod) . Det kanske inte var planerat.

Visst. Helt klart. Många mord, eller särskilt dråp, har begåtts av icke-psykopater.
Citera
2017-11-12, 18:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror att han varit fullständigt normal med dom. Men uppenbarligen levde han då och då i mörka miljöer där han fick utlopp för vissa lustar. Och dessa ville han förverkliga. Jag menar, alla psykopater (och andra farliga människor) har en viss normalitet i sig. Men nånstans, snart nog, så visar sig deras mörka sida. I form av elakheter, misshandel, spydigheter, och i detta fallet mord och tortyr.

Om han gått på strippklubb i Danmark skulle jag inte beteckna som onormalt eller utlopp för mörka lustar. KW var ju såpass intresserad av BDSM kulturen att hon ville rapportera från insidan. Se efter hur du ställer seglet när du argumenterar, du hamnar lätt snett.
Citera
2017-11-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kära nån. Skulle drag vara en diagnos? Det är ju enbart underhållning. Även om jag tror att dragmän har en dragning till transvestism . Min egen högst personliga tolkning. Men det är ju varken en diagnos eller sjukdom. Jag tillbringade 80-talet med herr Lindarw och Co då jag jobbade i branschen, innan jag flyttade söderut. De är fullständigt normala människor. Herregud vilken okunnighet det finns här!
Citera
2017-11-12, 18:20
Medlem
Citat:
Om han gått på strippklubb i Danmark skulle jag inte beteckna som onormalt eller utlopp för mörka lustar. KW var ju såpass intresserad av BDSM kulturen att hon ville rapportera från insidan. Se efter hur du ställer seglet när du argumenterar, du hamnar lätt snett.

Vad säger att KW var intresserad av de mörka lustarna för personlig del? Kanske hon bara ville intervjua och kolla in kufarna som inte levde i "normalsamhället"? Hon var ju journalist och ville undersöka saker - ville berätta för sina läsare.
Citera
2017-11-12, 18:21
Medlem
Citat:
BDSM har inget med fiktiva mord att göra. Såg du filmen från Manifest där man satte ett skynke framför "skådespelarna", lyste upp och visade skuggor - där borrade man i ett huvud, kvinnan ryckte till och "skadades". Sen gick man bakom kvinnan och skadade henne.

Det handlar inte om BDSM - detta går mycket längre än så. Att piska och göra illa varandra, med bådas okey... det handlar inte om det. Här handlar det om att tillfredsställa mörkare grejer. Jag kan inte riktigt uttrycka mig rätt, för jag har svårt att relatera. Men jag har letat, tittat och läst. Och delvis förfasat mig. Madsen är inte frisk.
Citera
2017-11-12, 18:27
Medlem
Citat:
Men Picasso2 har fel igen. I Sverige består domen av två beslut som förvisso meddelas i ett sammanhang. Man beslutar dels om personen kan befinnas skyldig till de gärningar åklagaren hävdar. Därefter tar man ställning till val av påföljd. Där utfallet alltså kan bli rättspsykiatrisk vård.

Bra att du har koll!! Jag hade också för mig det, men trodde på "konstnären 2.0". När jag tänker efter, har väl "Billy" i Tova-fallet också fått starta en RPU!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in