2017-10-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eller är det en del av kicken att åka fast genom råka lämna kvar bevismaterial och ljuga ihop händelser och ändra dem efter hand allra helst om man kan sitta där i sin cell och ta del av hur polisarbetet fortskrider

Seriemördare brukar behålla souvenirer från sina offer så de kan återuppleva händelsen, han kan ha behållt dem av den anledningen.
Citera
2017-10-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Vad menas med titta på ubåten?
Med sin fysik tror jag han får mycket svårt att fysiskt ta sig ner i den.
Det är nog bara danska polisen som har tillstånd till nu iofs.
GW behöver aktivera hjärnan med mer än statistik.
Mitt antagande är att PM har fått gå "pressvisning" och då fått ställa sig på utsidan ubåten och titta. Kanske rent av kika in genom en av ventilerna. Men att han där lärt sig enbart en bråkdel av den information som runnit igenom denna forumtråd sedan tråden startade.

Öppna frågan blir då om GW:s pressvisning var med någon från polisen, eller om han bara tog kontakt med någon av lokaltidningarna och fick någon timmes guidning.

Ingenting i artikeln antyder att GW fått någon specifik insider-information som avviker från vad danska reportrar som infann sig till häktningsförhandlingen har fått tillgång till. Kanske, kanske har han lyckats hitta någon bekant-till-en-bekant hos polisen som han fått skvallra 10 minuter med.
Citera
2017-10-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En del av svaret finns nog i Peters shady umgänge. "Träffas för att titta på bizarra våldsfilmer/Tävla i vem som kunde hitta det grövsta filmklippet"
Där kan man nog krama ur ett och annat. Hoppas det "nätverket" offentliggörs.

Kan han ha filmat hela förloppet och laddat upp det någonstans med sin mobil?
Citera
2017-10-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Seriemördare brukar behålla souvenirer från sina offer så de kan återuppleva händelsen, han kan ha behållt dem av den anledningen.
Fast i det här fallet lät han dem ligga kvar när han sänkte u-båten och det borde han inte kunnat missa.
Citera
2017-10-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, Taxen det gjorde jag inte.
Jag talade först med en skribent som var inledningsvis oenig med mig.
Men av konstruktiva svar, så förstod jag att skribenten förstod vad jag menade iallafall.
Att saklighet, objektivitet samt att hålla sig till kända fakta och ej förvanska dem är viktigt.
Sedan var det två strulpellar som klipper och klistrar i sina försök att ställa till bråk.
Jag saknar konstruktiva debatter här på FB. Man behöver inte hålla med varandra men justa diskussioner.
Sedan kan jag underbygga mina påståenden om Madsen då det är kända fakta.
Jag förvarar inte Madsens avskyvärda handlingar. Aldrig någonsin. Och dem har han ansvar för.
Men jag kommer att förbehålla mig rätten att hålla mig till kända fakta.
Eller tycker du att det är ok att förvanska, förvrida fakta?
Halmgubbar på väg, ser jag. Vem har förvanskat/förvridit fakta?

Du har undvikit att återkomma med hur du tänkte dig att annat beteende hos PM i skolan skulle gjort att KW hade varit vid livet. Och du har undvikit att återkomma om varför du ansåg att det gör skillnad på skjutning och sexualsadistiskt våld och om du då tyckte det skulle vara lättare att i förväg identifiera en vettvilling.
Citera
2017-10-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kan PM ha utviklet et kvinnehat etter at han mor forlot han som barn?
Eller han følte at hun forlot han.

Det var PMs far der dikterade med trussler og afpressning PMs deltagelse med sin mor.
PMs mor kunne ikke göra noget. Da hun ikke havde foraeldremyndighed. Men hun forladte ikke PM.
Citera
2017-10-08, 22:45
Medlem
mormorannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men de kan ändå vara väldigt korta i benen, därför hasar de. Det är rätt vanligt med kläder som ofta tillverkas i asien, även om det kanske blivit något bättre på senare år. Men Kim var väl bara ca 160 cm.

Blir alldeles matt av denna parallella strumpbyxdiskussion. Är kvinna och kan säga att trosor ovanpå strumpbyxor inte hjälper speciellt mycket om strumpbyxorna hasar ner då de helt enkelt hasar med, om man inte har några jättelika mormorstrosor som smiter åt som ett bälte i midjan.

År 2017 finns knappt strumpbyxor som hasar ner så länge man är normallång (är 175 som referens) då det är bättre kvalitet på dem nu än för 20 år sedan. Som nämnt så är de elastiska. Kanske om man köper skitstrumpbyxor i alldeles för liten storlek, men vem gör det?

Det NORMALA är att man har trosor under strumpbyxorna, visst har vissa testat knepet med att ha dem ovanpå, men man borde snart märka att det förutom att det är obekvämt, extremt märkligt om kjolen glider upp och att man isf måste ha dubbla trosor för att vara troslös under strumpbyxor är ingen hit, inte heller ger önskad effekt.

99,9% av alla kvinnor har INTE trosorna ovanpå. Och oavsett, vad har det för betydelse om KW hade trosorna ovanpå eller under? Är det triggande att se en trolla ovanpå en strumpbyxa eller vad försöker du få fram?
Citera
2017-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Somliga verkar inte ha läst historiken om strippor, avklädda konstprojekt och utsvävande sexliv och kopplat att synen av ben i strumpbyxor knappast skulle kunna vara något som triggar i gång någonting.
Jag tror att han hade bestämt sig för att göra något sådant här och helt enkelt passade på när det var möjligt

Enig i det
Citera
2017-10-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Du har undvikit att återkomma med hur du tänkte dig att annat beteende hos PM i skolan skulle gjort att KW hade varit vid livet. Och du har undvikit att återkomma om varför du ansåg att det gör skillnad på skjutning och sexualsadistiskt våld och om du då tyckte det skulle vara lättare att i förväg identifiera en vettvilling.

Kära nån! Nu får du bevisa det med min ursprungs citat. Och inget klippande och klistrande!
Har du luktat på äppelcider idag, så att du inte klarar av att läsa innantill.
Och sluta projicera ditt eget trams (halmgubbar och trollande) på mig.
Upp till bevis nu!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 22:53.
Citera
2017-10-08, 22:48
Medlem
trngws avatar
De som fortfarande försöker prata bort det PM gjort på ena eller andra viset, försöka hävda att det var en tredje person, eller att det skedde i ett ögonblick av ursinne eller liknande, kanske bör beakta att Polisen i detta nu håller på att undersöka om det var så att KW avled i samband med att hennes huvud frånskiljdes hennes kropp.

Ingen rolig tanke, men där är vi, eller i alla fall polisen, nu.

Det handlar då inte om att det råkade vara en olycka, eller en överilad kastad skiftnyckel eller raseriutbrott följt av att han satt och funderade större delen av natten på vad han skulle göra innan han i ren chock styckade henne.
Citera
2017-10-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej ingen ironi. Många som inte gillar människor gillar djur i stället.
Många normala människor som har svårt med sociala kontakter brukar gilla djur. Ganska naturligt eftersom det inte ställer samma höga krav på social kompetens att komma överens med sin katt eller hund.

Ett antal av den sjuka typen av människor brukar däremot tycka om att plåga både människor och djur, och ett antal som begår riktigt otrevliga brott har haft en historia hos socialen mm efter just djurplågeri. Känner en person inte empati för människor så finns det ju inte så stor anledning att känna empati för djur heller.

Att PM verkar gilla djur, och att det inte har dykt upp ett antal skrämmande historier om PM och djur antyder att PM inte rent generellt är helt empatilös. Kan ju vara så att spärrarna släppte i och med huvudskadan 2014.
Citera
2017-10-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Jag förstår vad "hen" avser. Hen menar att det vore bra om man förutse-vem som uppvisar beteenden i tidig ålder-som har riskbeteenden.
Men-inte att man inte lyckas att fånga upp potentiella våldsmän och mördare- så är det ju.
Dä'rav exemplet om skytten i Las Vegas.
Du är korståg idag -eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in