2017-11-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Merwinna, ta det lugnt, även om (nästan) alla är emot dig.....en MAN kan också ha en dotter
Och en adoptivdotter/styvdotter är också en dotter.
Den här diskussionen hör inte till fallet. Men det finns kvinnor med smala höfter precis som det finns män med anlag för fett på höfter och rumpa. Dessutom identifierar människor sig själv.
Hur som helst så har Deidre King en dotter. Och namnet är ej taget. Hennes pappa är amerikan.
Citera
2017-11-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
PM ströp inte KW, det är redan ställt bortom allt rimligt tvivel. Ty, hade han gjort det, hade dödsorsaken varit fastställd.

Det mest sannolika är att hon förblödde.
Jag tror att Polisen vet dödsorsak eftersom det går mycket snabbt nu.
Att PM har intresse för strypning finns det saker som tyder på.
Jag vill helst inte spekulera men om man vill framkalla dödsångest
så kan man leka med kvävning.
Hur som helst dog hon EJ av förblödning pga av tidpunkten för knivsticken.
Citera
2017-11-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att Polisen vet dödsorsak eftersom det går mycket snabbt nu.
Att PM har intresse för strypning finns det saker som tyder på.
Jag vill helst inte spekulera men om man vill framkalla dödsångest
så kan man leka med kvävning.
Hur som helst dog hon EJ av förblödning pga av tidpunkten för knivsticken.

Hur kan du säkert uttala att KW inte dog av knivsticken? Är tidpunkterna för de olika sticken mer fastställda i tiden än "i kring tiden för döden", som jag tror den officiella versionen var tidigare?

Vi kan inte heller veta om sticken i underlivet och i bröstkorgen var de dödande, kan det inte vara så att de följdes av en avskuren halspulsoder? Eller tvärt om, först halspulsordern, sedan knivhuggen, under en ganska utdragen dödsprocess, många tror att PM var ute efter det.

Nej, det behövs nog försiktighet om dödsorsak, både att fastställa och utesluta....
Senast redigerad av Whyback 2017-11-15 kl. 18:40.
Citera
2017-11-15, 18:45
Medlem
Citat:
Hur kan du säkert uttala att KW inte dog av knivsticken? Är tidpunkterna för de olika sticken mer fastställda i tiden än "i kring tiden för döden", som jag tror den officiella versionen var tidigare?

Vi kan inte heller veta om sticken i underlivet och i bröstkorgen var de dödande, kan det inte vara så att de följdes av en avskuren halspulsoder? Eller tvärt om, först halspulsordern, sedan knivhuggen, under en ganska utdragen dödsprocess, många tror att PM var ute efter det.

Nej, det behövs nog försiktighet om dödsorsak, både att fastställa och utesluta....
De har inte kunnat fastställa den direkta dödsorsaken. Troligen, kan jag tänka, förblödde hon. Om mitt minna fungerar som det brukar, så var inget av knivsticken dödande. Inte ens det i bröstet. Möller spekulerade lite att hon kunde avlidit när huvudet skiljdes från kroppen (hemska tanke). Man kanske också kan tänka att hon förblödde av alla knivsticken. Tror vi kan få hyfsat säkra svar vid huvudförhandlingen 8 mars.
Citera
2017-11-15, 18:48
Medlem
Citat:
Hur kan du säkert uttala att KW inte dog av knivsticken? Är tidpunkterna för de olika sticker mer fastställda i tiden än "i kring tiden för döden", som jag tror den officiella versionen var.

Det står tydligt att knivsticken påfördes runt dödsögonblicket. Före eller efter.
Man kan inte förblöda till döds efter sin död.
Men även om PM ströp KW var hon troligtvis fortfarande vid liv tyvärr.
Och det är alldeles fruktansvärt vidrigt.
Det viktiga är väl att polisen kan bevisa att PM är en sexualsadistisk lustmördare.
Vi behöver inte veta alla detaljer för att förstå hur fruktansvärt det här brottet var.
Men jag vill ändå påstå att PM var intresserad av strypning.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-15 kl. 19:14.
Citera
2017-11-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har inte kunnat fastställa den direkta dödsorsaken. Troligen, kan jag tänka, förblödde hon. Om mitt minna fungerar som det brukar, så var inget av knivsticken dödande. Inte ens det i bröstet. Möller spekulerade lite att hon kunde avlidit när huvudet skiljdes från kroppen (hemska tanke). Man kanske också kan tänka att hon förblödde av alla knivsticken. Tror vi kan få hyfsat säkra svar vid huvudförhandlingen 8 mars.

Ja, hemsk tanke, men vad han kan ha menat är att hon avlidit när PM ( MGM egentligen...) startade med att skära i halsen, och hon förblödde.

När freaket sedan insåg att det skulle synas tydligt på ett helt lik, som han kanske hade tänkt sig, satte kreativiteten igång, och han skar bort huvudet för att dölja den uppskurna halsen. De andra huggen kunde kanske passera som likskändning senare, kan han ha funderat ut, en spekulation bland många....
Senast redigerad av Whyback 2017-11-15 kl. 18:58.
Citera
2017-11-15, 19:02
Medlem
Citat:
"Den nya uppgiften visar att polisarbetet bygger på ett sexuellt motiv, men det visar också att polisen har en rimlig misstanke om att knivsticken kan tillämpas omedelbart före Kim Walls död eftersom det,enligt obduktionsrapporten tillförts 'runt eller strax efter' .
Den nye sigtelse indikerer, at politiet arbejder udfra et seksuelt motiv, men det indikerer også, at politiet har en begrundet mistanke om, at stiklæssionerne kan være påført umiddelbart inden Kim Walls død, fordi de ifølge obduktionsrapporten er påført ’omkring eller kort tid efter’."
bt.dk 14/11 del av längre betalartikel[/quote]

Eftersom PM gått med på att stanna i häktet har det inte varit fler presskonferenser med info.
Men eftersom det verkar som att de går på räls nu så har de nog dödsorsaken klar för sig.
Jag tror tyvärr inte PM varit så barmhärtig att han skurit av halsen då man förlorar medvetandet på någon sekund och förblöder.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-15 kl. 19:11.
Citera
2017-11-15, 19:27
Medlem
Citat:
Eftersom PM gått med på att stanna i häktet har det inte varit fler presskonferenser med info.
Men eftersom det verkar som att de går på räls nu så har de nog dödsorsaken klar för sig.
Jag tror tyvärr inte PM varit så barmhärtig att han skurit av halsen då man förlorar medvetandet på någon sekund och förblöder.
Ett jävligt obehagligt scenario. Och jag tror som du, nån barmhärtighet visade inte Madsen. Han ville med all säkerhet ha henne levande så länge som möjligt [/quote]

Ja,polisen har ställt mycket frågor till PM om strypsex och liknande.
De har också efterlyst vittnesmål från tidigare sexualpartners till PM (och även KW).
Eftersom det varit så mkt.om strypning så tror jag att det är polisens misstanke iallafall.
Enligt GW var det tyvärr ett utdraget förlopp men knivsticken kom på slutet i alla fall.
PS. Ditt citat hade något konstigt med qvote?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-15 kl. 19:31.
Citera
2017-11-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ett jävligt obehagligt scenario. Och jag tror som du, nån barmhärtighet visade inte Madsen. Han ville med all säkerhet ha henne levande så länge som möjligt [/quote]

Kanske tänker du lite svart och vitt....ett hugg i halsen, som startar en mindre blödning, är inte samma sak som att skära av hela halsen i ett snitt, vilket inte är så lätt i praktiken.

PM kan helt enkelt ha stuckit i halsen också, vilket kan ha lett till olika grader av blödning. Att det sticket inte syns, beror såklart på att han fortsatte att skära, sannolikt efter döden...
Citera
2017-11-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Den nya uppgiften visar att polisarbetet bygger på ett sexuellt motiv, men det visar också att polisen har en rimlig misstanke om att knivsticken kan tillämpas omedelbart före Kim Walls död eftersom det,enligt obduktionsrapporten tillförts 'runt eller strax efter' .
Den nye sigtelse indikerer, at politiet arbejder udfra et seksuelt motiv, men det indikerer også, at politiet har en begrundet mistanke om, at stiklæssionerne kan være påført umiddelbart inden Kim Walls død, fordi de ifølge obduktionsrapporten er påført ’omkring eller kort tid efter’."
bt.dk 14/11 del av längre betalartikel.

Ett jävligt obehagligt scenario. Och jag tror som du, nån barmhärtighet visade inte Madsen. Han ville med all säkerhet ha henne levande så länge som möjligt
Citera
2017-11-15, 19:39
Medlem
Citat:

Absolut, straffet kan inte bli mer än livstid, så han njöt nog så länge han bara kunde.

När han klev i land sa han något om att han förstod att han aldrig skulle klara sig ...

Därmed ville han garanterat att brottet åtminstone skulle vara så minnesvärt som möjligt.

Tyvärr.
Citera
2017-11-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ett jävligt obehagligt scenario. Och jag tror som du, nån barmhärtighet visade inte Madsen. Han ville med all säkerhet ha henne levande så länge som möjligt .

Kanske tänker du lite svart och vitt....ett hugg i halsen, som startar en mindre blödning, är inte samma sak som att skära av hela halsen i ett snitt, vilket inte är så lätt i praktiken.

PM kan helt enkelt ha stuckit i halsen också, vilket kan ha lett till olika grader av blödning. Att det sticket inte syns, beror såklart på att han fortsatte att skära, sannolikt efter döden...
Vi tror olika. Jag tror PM är en strypare och njuter av det bl.a
Som GW brukar säga,- Varför ska man krångla till det?
(Kvävningstortyr det var väl det de höll på med på Guantanamo bay.)
Ps. Ditt citat innehöll också ett extra quote i texten. Vi får börja hålla ögonen öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in