Citat:
Det är väldigt svårt för oss normala att förstå hur en kille som Madsen tänker. Utifrån ser allt extremt dumt ut, och Madsen är ju skärpt - men han kalkylerar nog på ett särskilt vis, och han prioriterar väldigt underligt.
Om han är psykopat och sexsadist (och det vi vet tyder ju på det) frågan han sig inte varför.
Han frågar: Varför inte? Om jag kan komma undan, då kör jag nu, när jag har chansen.
Och är han sexualsadist så är hans sjuka behov överordnade allt. Han kan offra allt, bara han får förverkliga sin sjukaste fantasi.
Allt detta går ju inte att greppa.
Men hur som helst tror jag att allt Madsen gjort är logiskt i hans värld, precis som en seriemördares handling är logisk...
För övrigt har jag mkt svårt att tro att KW var hans första våldsoffer. PM bör ha några hot, misshandelsfall och lite kaos bakom sig.
Detta hemska brott bör inte ha kommit ur det blå....
Nu väntar vi på att hans fru och fd flickvänner ska berätta om ilkseutbrott, ögon som plötsligt svartnar, örfilar och hot.
Om han är psykopat och sexsadist (och det vi vet tyder ju på det) frågan han sig inte varför.
Han frågar: Varför inte? Om jag kan komma undan, då kör jag nu, när jag har chansen.
Och är han sexualsadist så är hans sjuka behov överordnade allt. Han kan offra allt, bara han får förverkliga sin sjukaste fantasi.
Allt detta går ju inte att greppa.
Men hur som helst tror jag att allt Madsen gjort är logiskt i hans värld, precis som en seriemördares handling är logisk...
För övrigt har jag mkt svårt att tro att KW var hans första våldsoffer. PM bör ha några hot, misshandelsfall och lite kaos bakom sig.
Detta hemska brott bör inte ha kommit ur det blå....
Nu väntar vi på att hans fru och fd flickvänner ska berätta om ilkseutbrott, ögon som plötsligt svartnar, örfilar och hot.
Delvis kan det faktiskt ha gjort det. Han har i många år närt ett intresse för det mörka. Det dolda. Han har tagit risker med raketbränsle. Säkerhet är inte hans starka sida. Under åratal har han varit en del av Manifest som pysslar med saker som inte är rumsrent. De flesta av dess medlemmar är säkert normala människor med ett mörkt intresse. Men Madsen tog det till en ny nivå. En nivå han inte kunde dela med någon. Han har rent hypotetiskt diskuterat hur man gör sig av med en människokropp. Men det har vi säkert alla gjort nån gång. Men han realiserade den. Och DET är vad som gör honom ovanlig och som gör honom till något som inte borde vandra i friheten.