2017-11-12, 15:35
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tycker inte heller det är konstigt. Tvärtom klokt. Många skaffar barn innan de ens har en inkomst. Och själv har jag flera i min närhet som valt bort att skaffa barn. Varför de valt bort barn hör inte hit. Men att förakta någon för att de valt en annan bana än man själv gjort, är både inskränkt och föraktfullt. Det tyder på rigiditet. Ingen av oss känner till Kims planer de närmaste åren - så jag begriper inte drivet att hacka ner på den här kvinnan, som dessutom inte ens har en chans - till skillnad från Madsen - att försvara sig.

Nej, precis, jag lade till lite i min förra inlägg. En del människor gillar att inte bara bli färdig med sin utbildning s.a.s de vill fortsätta förkovra sig och det är arbetet och studierna som då är både försörjning och intresse.
Citera
2017-11-12, 15:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, stipendiet användes som ett argument om fakta att hon skulle varit en toppstudent.
Om du nu vill nedvärdera henne i jämförelse med andra kan du väl ge exempel på någon svensk som skriver på engelska för engelska tidningar och är ansedd dom toppjournalist redan i 30-årsåldern.
Citera
2017-11-12, 15:47
Medlem
Jag har följt tråden sen dag 1 men börjar nu få svårt att följa den. Anledning? Naturligtvis alla de inlägg som tar Madsen i försvar! Det bör väl inte råda några som helst tvivel om att Kim har blivit torterad och mördad av psykopaten! Blir bara så upprörd!

Men det kanske är det som är meningen???
Citera
2017-11-12, 15:50
Medlem
Citat:
Tycker inte heller det är konstigt. Tvärtom klokt. Många skaffar barn innan de ens har en inkomst. Och själv har jag flera i min närhet som valt bort att skaffa barn. Varför de valt bort barn hör inte hit. Men att förakta någon för att de valt en annan bana än man själv gjort, är både inskränkt och föraktfullt. Det tyder på rigiditet. Ingen av oss känner till Kims planer de närmaste åren - så jag begriper inte drivet att hacka ner på den här kvinnan, som dessutom inte ens har en chans - till skillnad från Madsen - att försvara sig.

Jag kan inte heller begripa varför man ska värdera eller t.o.m undervärdera KWs eventuella utbildningar eller vad man tror är hennes framtidsplaner. Hon är kallblodigt mördad och styckad!
Citera
2017-11-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag kan inte heller begripa varför man ska värdera eller t.o.m undervärdera KWs eventuella utbildningar eller vad man tror är hennes framtidsplaner. Hon är kallblodigt mördad och styckad!

Nej håller med, för mig är det obegripligt vad KWs utbildningar/familjeförhållanden o liknande har med brottet att göra. Det är en sak att debattera det juridiska, PM är inte dömd ännu, men att som du säger ...värdera eller t.o.m undervärdera KWs..." Varför????
Citera
2017-11-12, 16:00
Medlem
Citat:
Någon annan börjar nu vrida sin uppfattning, ja. Efter att tidigare ha skrivit kloka insiktsfulla saker. Det värsta är när man försöker antyda att KW på något sätt har sig själv att skylla för att ha blivit mördad. Det är så fult att man mår illa.
Så var det förr när en man stod anklagad efter att ha gjort något mot en kvinna. Då ifrågasatte man kvinnans klädsel, om hon druckit, vad hon gjorde ute vid en viss tid på kvällen, varför hon gick ensam hem osv osv osv. Listan kan bli lång. Kvinnor skall uppenbarligen hållas i hemmet. Åter skall vi hamna i 1700-talet . Kvinnor-kan existerar inte hos vissa. Vilken underbar tur att inte alla tänker så. Kim släpptes ut att flyga. Och flög gjorde hon - tills en psykopat kom i hennes väg.
Citera
2017-11-12, 16:06
Medlem
Citat:
Så var det förr när en man stod anklagad efter att ha gjort något mot en kvinna. Då ifrågasatte man kvinnans klädsel, om hon druckit, vad hon gjorde ute vid en viss tid på kvällen, varför hon gick ensam hem osv osv osv. Listan kan bli lång. Kvinnor skall uppenbarligen hållas i hemmet. Åter skall vi hamna i 1700-talet . Kvinnor-kan existerar inte hos vissa. Vilken underbar tur att inte alla tänker så. Kim släpptes ut att flyga. Och flög gjorde hon - tills en psykopat kom i hennes väg.

Hon har rapporterat bland annat från Haiti - ett land som är farligt att vistas i för en ensam (?) kvinna. Ja, även för en man. Men det var hennes arbete, hon värderade säkert graden av farlighet inför sina uppdrag, men hon drevs samtidigt av den journalistiska själen och nyfikenheten att söka sanningen och visa oss andra hur det såg ut i verkligheten runt om i världen.

Och sen tar en dansk ubåtsnörd hennes liv på ett, för henne, rutinuppdrag...
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 16:09.
Citera
2017-11-12, 16:08
Medlem
Citat:
Hon har rapporterat bland annat från Haiti - ett land som är farligt att vistas i för en ensam (?) kvinna. Ja, även för en man. Men det var hennes arbete, hon värderade säkert graden av farlighet inför sina uppdrag, men hon drevs samtidigt av den journalistiska själen och nyfikenheten att söka sanningen och visa oss andra hur det såg ut i verkligheten runt om i världen.

Och sen tar en danska ubåtsnörd hennes liv på ett, för henne, rutinuppdrag...

Ja, det är inte klokt. På sin egen bakgård. Hon bodde ju i centrala Köpenhamn med sin sambo. Inte så långt från Istedgade där Madsen faktiskt hade sin adress. Horgatan i Köpehamn :-D. Och så åker man iväg några kilometer för att göra ett reportage. Och blir dödad. Det är fan inte klokt.
Citera
2017-11-12, 16:28
Medlem
Citat:

Precis.
Dessutom klär sig kvinnor i första hand för SIN EGEN SKULL. De vill vara fina. Inte för att imponera på män!

Men i fallet med KW så klädde hon sig som man försväntas göra om man ska åka ubåt. Man ser hennes jacka vid avfärden, typ vindjacka. Men hennes klädsel var oviktig för PM. Han hade helt annat i tankarna. Det är ju uppenbart.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 16:33.
Citera
2017-11-12, 16:38
Medlem
Citat:
Precis.
Dessutom klär sig kvinnor i första hand för SIN EGEN SKULL. De vill vara fina. Inte för att imponera på män!

Men i fallet med KW så klädde hon sig som man försväntas göra om man ska åka ubåt. Man ser hennes jacka vid avfärden, typ vindjacka. Men hennes klädsel var oviktig för PM. Han hade helt annat i tankarna. Det är ju uppenbart.
Hennes klädsel var inte oviktig för en viss skribent här, som under en månad eller två ifrågasatte att hon hade kjol. Kikar man på gamla klipp så var Kim en "kjol-människa", om det nu finns sådana. Under kjolen hade hon tights, och praktiska gympadojor. Men enligt vissa här så bjöd hon därmed ut sig och fick skylla sig själv. Märkligt att en kvinna inte kan ha kjol längre, utan att bli beskylld att bjuda ut sig.

Som du säger så var klädseln oviktig för Madsen. Hon hade kunnat klä sig i en svart sopsäck. Det har ingen betydelse. Hon var ensam i hans jävla konservburk - och hennes öde beseglat därmed.

EDIT: När jag tänker på att Madsen tog ner sågen på eftermiddagen - och när de senare blev fotade i ubåtstornet - jag är säker på att han redan då visste att han inom ett par timmar skulle ha en död kvinna i sin båt. Och att han såg fram emot det. Vidriga människa.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-12 kl. 16:50.
Citera
2017-11-12, 16:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sedan måste du också förstå, att de där intervjuerna är gjorda precis efter det tragiska dödsfallet. Tror du att någon skulle säga något NEGATIVT till tidningen då? Självklart höjer man den nydöda till skyarna - det gör ju folk till och med när de talar om någon knarkare som har dött i polisens arrest: "han var en FIN kille, han hade bara hamnat lite snett i livet. Men han var SNÄLL... och för intelligent och känslig för sitt eget bästa"

Du väljer ju hela tiden att inte tro på någon annan än dig själv.

Det finns naturligtvis skolor i USA och England som är lättare att komma in på om man har pengar, ja, i Sverige också tex lundsberg. Ett stipendie är annorlunda och inte något som delas ut till korkade människor utan visioner. Naturligtvis är det så.

När ska du börja tro på fakta och inte på spöken i din egen hjärna? Du säger ju emot allting som är till fördel för Kim. Orka!

Hur tror du inte hennes nära och kära lider om de läser dina inlägg? Du är ju som extra knivstick i deras kroppar. Måtte de inte läsa ditt dravel.
Citera
2017-11-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilket kanske är mer än KW fick för en del av hennes artiklar?
När jag hörde namnet på KW så kände jag inte igen det, trots att jag prenumererar på en av de tizskrifter hon blivit publicerad i. När jag senare googlade artiklarna hon skrivit så var jag lite förvånad över ämnesområden, just för att hon hade den utbildning hon hade. Och skriver om liknande ämnen som Annika Sundbaum Melin gjorde i bl. a. Atonbladets söndagsbilaga för en herrans massa år sedan.

Något med KW's enorma utbildningsnivå, och de produktioner hon gjort, stämmer inte. Jag läste någon krönika för två månader sedan, och håller med en citerare som läst fler, att nivån var klart under ett gymnasiearbete.

Nu är allt detta OT, jag är förvånad att inte Moderator gått in för länge sedan, och stoppat denna spekulationsvåg i KW's yrkesskicklighet och potentiella framtida förträfflighet som journalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in